Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:48:22 GMT

نفوذناپذیرها

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۴۳۶

نفوذناپذیرها

پرسپولیس در فصل نوزدهم لیگ برتر در شرایطی جام قهرمانی را بالای سر برد که خیلی از کارشناسان براین باور هستند ساختار دفاعی خوب این تیم که تا به امروز نیز عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را به خود اختصاص داده، در تحقق این قهرمانی نقش بسزایی داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عنوان قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم در حالی نصیب شاگردان یحیی گل‌محمدی شد که این تیم با ساختار دفاعی خوبی که داشت، توانست 4 هفته قبل از پایان فصل به این مهم دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارت لیگ نوزدهم با اسکلت فصل قبل

خط دفاعی پرسپولیس در حالی این فصل را آغاز کرد که اسکلت اصلی این خط در مقایسه با فصل قبل حفظ شده بود. این در شرایطی بود که این تیم در حالی در فصل هجدهم قهرمان لیگ برتر شد که نفراتی چون محمد انصاری، محمد نادری، شایان مصلح، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، مهدی شیری و حسین ماهینی در ساختار اصلی خط دفاعی سرخ‌ها حضور داشتند و برانکو با بهره‌گیری از این نفرات، موفق شد پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر و جام حذفی کند و آمار خوبی را در پایان فصل ثبت کند. این در شرایطی بود که گل خورده پرسپولیس در این فصل 14 گل بود.

رفت وآمدهای جالب

پرسپولیس قهرمان 2 جام در فصل فوتبالی  98-97 برای فصل بعدی تغییر زیادی را در بین مدافعان خود ندید. در حالی که در آخرین روزهای نقل و انتقالات شروع فصل شایان مصلح از این جمع جدا شد و به سپاهان پیوست، شاهد حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان به جمع مدافعان پرسپولیس بودیم؛ انتقالی که اگر چه در شروع فصل با انتقاداتی روبرو شد اما گذشت زمان نشان داد، این خرید جدید پرسپولیسی‌ها خرید خوبی برای این تیم بود. در ادامه و در نقل وانتقالات نیم فصل پرسپولیس، حسین ماهینی یکی از کاپیتان‌های چند فصل اخیر سرخ‌ها نیز از این تیم جدا شد و به نساجی مازندران پیوست تا مهدی شیری تک و تنها جناح راست خط دفاعی پرسپولیس را در اختیار داشته باشد.

پرسپولیس در طول لیگ نوزدهم بیشترین تغییرات را در طول بازی ها در جمع مدافعان خود در چینش ترکیب اصلی‌اش داشت. این تغییرات بیشتر در قلب خط دفاعی و جناح چپ اتفاق افتاد. در قلب خط دقاع با حضور سیدجلال، شجاع و کنعانی‌زادگان، مربیان پرسپولیس در مقاطعی برای زوج میانه خط دفاعی مجبور به انتخاب بودند. این در حالی بود که در شروع فصل سیدجلال کمتر از دیگر مدافعان میانی در ترکیب اصلی تیمش به میدان می رفت، مساله ای که گفته می شد بیشتر به خاطر شرایط جسمانی کاپیتان اول سرخ ها بوده است.

چالش پرسپولیس در منطقه چپ!

در حضور محمد انصاری و محمد نادری پیش‌بینی می‌شد، رقابت تنگاتنگی را بین این 2 مدافع سرشناس پرسپولیس شاهد باشیم؛ مدافعانی که قرار بود سمت چپ خط دفاع پرسپولیس را بیمه کنند اما در اواخر فصل این منطقه تبدیل به دل‌مشغولی برای مربیان پرسپولیس شده بود. شاید بدبین‌ترین پرسپولیسی هم فکرش را نمی‌کرد، مشکل پارگی رباط دوباره به سراغ انصاری بیاید و او را مجبور به جراحی کند. این در حالی بود که ماجرای محمد نادری با باشگاه کورتریک بلژیک و در ادامه مصدومیت این مدافع جوان هم مشکل بزرگی را برای پرسپولیسی‌ها ایجاد کرد به طوری که در یک مقطع نسبتا طولانی در اواخر فصل کادر فنی مجبور بود از بازیکنان پست‌های دیگر در این پست حساس استفاده کند، بدین ترتیب بازیکنانی در پست‌های غیرتخصصی عصای دست پرسپولیسی‌ها در دفاع چپ باشند.

بار دفاع راست روی دوش یک مدافع

بدون احتساب بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن که بازی بیست و هفتم این تیم در لیگ نوزدهم محسوب می‌شد، مهدی شیری در 25 بازی سرخ‌ها در ترکیب تیمش در جناح راست خط دفاعی به میدان رفت تا ضمن این که این بازیکن تبدیل به یکی از با ثبات‌ترین بازیکنان این تیم شود، او به نوعی به تنهایی منطقه راست خط دفاعی پرسپولیس را در قرق خود داشته باشد.

***

کارشناسان فوتبالی که اتفاقا در برهه ای به عنوان مدافع پرسپولیس در این تیم حضور داشته اند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا در خصوص شرایط خط دفاعی پرسپولیس توضیحاتی داده اند.

پنجعلی: عملکرد مدافعان پرسپولیس فوق‌العاده بود

مدافع و کاپیتان باتجربه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا با اشاره به عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس در لیگ نوزدهم اظهار داشت: آمار گل‌های دریافتی پرسپولیس در بازی‌های این فصل از لیگ برتر موید این مسئله است که مدافعان پرسپولیس در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و توانستند نقش انکارناپذیری در قهرمانی و موفقیت پرسپولیس ایفا کنند.

محمد پنجعلی در ادامه گفت: به نظر من اصلی‌ترین مساله‌ای که به مدافعان پرسپولیس کمک کرد تا نمایش خوبی را از خود ارائه دهند، این موضوع بود که اسکلت و شاکله اصلی این نفرات نسبت به فصل قبل تقریبا حفظ شده بود و همین مساله باعث شد هماهنگی خوبی بین نفرات خط دفاع دیده شود.

او افزود: در این بین نیاید نقش دروازه‌بان‌های خوب پرسپولیس در این فصل نیز نادیده گرفته شود. هم بیرانوند و هم رادوشوویچ در این فصل عملکرد خوبی در درون دروازه داشتند و کمک خوبی برای ساختار دفاعی پرسپولیس بودند. به همین دلیل من اعتقاد دارم حالا که بیرانوند از پرسپولیس جدا شده باید دروازه‌بانی در حد او برای فصل بعد جذب شود تا این مساله به ساختار دفاعی خوب چند سال اخیر تیم لطمه وارد نکند.

نصرتی: تجربه و هماهنگی عامل موفقیت دفاع پرسپولیس بود

 محمد نصرتی، دیگر مدافع اسبق سرخ‌ها، نیز با اشاره به عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس در گفت و گو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اظهار داشت: از نظر آمار، پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داد و دریافت این تعداد گل نشان‌دهنده این موضوع است که ساختار دفاعی این تیم هم فوق‌العاده است. اگر بخواهیم تک به تک در خصوص عناصر دفاعی پرسپولیس هم صحبت کنیم هر یک از مدافعان این فصل پرسپولیس، به نحواحسن وظایف خود را انجام دادند و تک تک نفرات از جمله سیدجلال، شجاع، کنعانی‌زادگان، شیری، انصاری و نادری هر زمان که در ترکیب خط دفاع حضور داشتند، به خوبی توانستند از عهده مسئولیت خطیری که برعهده‌شان بود، برآیند.

این مدافع اسبق سرخ‌ها در ادامه تصریح کرد: در این فصل در خط دفاع پرسپولیس بعضا جابجایی‌هایی را در بازی‌های مختلف شاهد بودیم اما این مساله هم در کارکرد و شرایط کلی تیم تاثیر منفی نگذاشت و حتی در برهه ای از بازی‌ها نیز شاهد بودیم که برخی از بازیکنان از پست‌های دیگر به خط دفاع به خصوص دفاع چپ منتقل شدند و این نفرات نیز توانستند در این آزمون موفق شوند.

نصرتی گفت: به نظر من تجربه مدافعان از یک سو و هماهنگی‌هایی که طی سال‌ها بازی کنار هم داشتند، به آنها کمک کرد که با وجود برخی بروز برخی مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، تیم لطمه‌ای از این بابت نبیند و عملکرد خوب ساختار دفاعی پرسپولیس در این فصل هم تکرار شود. 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس سیدجلال حسینی کنعانی زادگان شجاع خلیل زاده خط دفاعی پرسپولیس در این فصل خط دفاعی پرسپولیس مدافعان پرسپولیس ساختار دفاعی لیگ نوزدهم عملکرد خوب لیگ برتر خط دفاع بازی ها سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر سپاهان با نفراتی مثل شهریار مغانلو، رضا اسدی، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده مقابل پرسپولیس قرار بگیرد،در تیم اوسمار ویرا هم سپاهانی های زیادی حضور دارند که به طور طبیعی از انگیزه‌های زیادی برای بازی فینال گونه چهارشنبه شب برخوردارند. این بازیکنان تقریبا همان نفراتی هستند که گل محمدی آنها را برای پرسپولیس نخواست( به جز مغانلو) و حالا آنها با انگیزه زیاد مقابل تیم سابق قرار می گیرند تا شانس قهرمانی پرسپولیس را کم کنند.

یکی از این نفرات دانیال اسماعیلی‌فر است که چهارشنبه محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند اما بازیکنانی چون گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، سروش رفیعی و عیسی آل کثیر هم سابقه بازی در سپاهان را دارند و این آخری همین نیم فصل اول برای تیم رقیب بازی می‌کرد.قطعاً در کنار این نفرات عبدالکریم حسن و اورونوف هم می‌توانند نقش کلیدی در بازی با سپاهان داشته باشند و به پیروزی تیمشان کمک کنند.

پرسپولیس بعد از نمایش پر نوسانی که در اراک ارائه کرد نیاز دارد که در مقابل سپاهان و در فاز دفاعی به مراتب بهتر کار کند. آنها در جام حذفی چهار گل خوردند و اگر قرار باشد مقابل سپاهان هم در خط دفاعی باز بازی کنند بعید است با دست پر از میدان خارج شوند. اتفاقا سپاهان هم نشان داده که در ساختار دفاعی مشکلات زیادی دارد آنجا همچنان خبری از محمد دانشگر نیست و سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و...باید راه را بر مردان هجومی پرسپولیس ببندند.

رامین رضاییان و شهریار مغانلو که مورد تمجید ویرا قرار گرفته بودند برای این بازی خاص یک دنیا انگیزه دارند. رضاییان می‌خواهد ثابت کند که همچنان بهترین مدافع راست ایران و جایش در پرسپولیس خالی است. شهریار مغانلو هم که با ۱۴ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، به دنبال عنوان آقای گلی فصل گذشته است و  گولسیانی و کنعانی‌زادگان باید کاملاً مراقب او باشند.

با تمام این اوصاف از کنار انگیزه سپاهانی‌های پرسپولیس هم نباید بی‌تفاوت گذشت. بازیکنی مثل ریگی شاید در ترکیب پرسپولیس کمتر به چشم می‌آید اما از مهره‌های خوب این تیم بوده و سروش رفیعی هم اگر بر خلاف بازی اراک آماده باشد قطعاً می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس محسوب شود. از طرفی عیسی آل کثیر در همین مدت کوتاه توانسته عنوان بهترین گلزن فصل پرسپولیس را به خود اختصاص بدهد و از شهاب زاهدی جلو بزند، عیسی در محوطه جریمه مهاجم کاملاً خطرناکی است و قطعاً مورایس فکری برای مهار او خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • پرسپولیس کنعانی را سرپنجه می‌خواهد
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند