Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سرهنگ شاپور احمدی فرمانده سپاه آبادان ، با تبریک عید غدیر و روز خبرنگار با اشاره به نقش و رسالت رسانه‌های دینی در جامعه گفت: رسانه‌های دینی در جامعه با توجه به هجمه و بمباران تبلیغاتی بنگاه‌های سخن‌پراکنی دشمنان دین و اسلام با تمرکز بر شیعه اسلام ناب محمدی می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذار و بی‌بدلیل را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او رسانه‌های دینی را در خط مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی و تبلیغات بیگانگان دانست و افزود: امروزه دنیا، دنیای رسانه است و فضای مجازی نیز به عرصه نبرد و زد و خورد جدی میان دین‌گرایان و دین‌ستیزان تبدیل شده، لذا عرصه واقعی جنگ امروز در بحث مسائل فرهنگی و دینی در دنیای مجازی و رسانه‌ها قرار دارد.

فرمانده سپاه آبادان به ایفای نقش رسانه‌های دینی و جوانان در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: از طرفی با توجه به روحیه حقیقت‌جویی، کنجکاوی و هیجان جوانی و از سوی دیگر سواد رسانه‌ای که در میان جوانان و نوجوانان وجود دارد خوشبختانه جوانان ما ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با دنیای رسانه‌ها دارند، لذا این ارتباط می‌توانند دو سویه باشد چرا که هم می‌تواند در پیروزی جریان انقلابی و دینی این جنگ تاثیرگذار باشد و هم چنانچه خوب اداره و مدیریت نشود و عرصه برای رسانه‌های غیردینی خالی شود قطعا می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد.

سرهنگ احمدی اماکن دینی را از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه اسلامی بر شمرد و یاد آور شد: قشر جوان و نوجوان ما باید این ظرفیت‌های فرهنگی را بشناسند، چرا که اگر رسانه‌های دینی نتوانند این ظرفیت‌های فرهنگی مثبت ما را به نسل حاضر و آینده معرفی کنند قطعا ظرفیت‌های فرهنگی منفی از سوی رسانه‌های دشمن به جوانان و نوجوانان ما منتقل می‌شود و تاثیرات مخربی را بر جای خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزخبرنگار رسانه های دینی ظرفیت های فرهنگی رسانه های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان