Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:40:05 GMT

افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی امروز

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۰۳۱

افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی امروز

براساس پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس بود در عین حال پیش‌بینی می شود طی امروز (۱۹ مردادماه) شاهد افزایش غلظت آلاینده «ازن» و در نتیجه کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبحگاه امروز (۱۹ مرداد ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک و کاهش تندی باد طی ساعات گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی روز با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید  آلاینده «ازن» شاهد افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و احتمال کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. با وزش باد مؤثر در اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. 

در نخستین ساعات فردا (۲۰ مرداد ماه) با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد. 

با افزایش دما و کاهش رطوبت طی روز نسبت به روز گذشته بر غلظت آلاینده «ازن» افزوده و در ساعات بعدازظهر نیز باعث حاکم شدن شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد. 

شایان‌ذکر است با وزش باد مؤثر در ساعات پایانی فردا (۱۹ مرداد ماه) از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده است بنابراین پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده قابل ‌قبول قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۶ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار  داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا آلاینده ازن هوای قابل قبول هوای ناسالم برای گروه های حساس ذرات معلق غلظت آلاینده کیفیت هوای کیفیت هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق