Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه ویروس کووید ۱۹ می‌تواند از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن در محیط منتشر شود، تهویه هوا در محیط‌های مختلف، از جمله خودرو یکی از ملزومات جلوگیری از انتقال ویروس است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پاتوژن‌ها و عوامل بیماری زا می‌توانند در فضا‌های محصور به میزان قابل توجهی افزایش یابند، اما تهویه منظم و مناسب، خطر عفونت را کاهش می‌دهد و از این رو تامین هوای تازه یا افزایش مقدار هوای تازه اقدامی موثر برای کنترل عفونت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیلتر‌های مورد استفاده در دستگاه‌های خنک کننده وسایل نقلیه اغلب کارایی حذف ویروس را ندارند، کولر‌ها هوای داخل کابین خودرو‌ها را به جریان می‌اندازند و با جذب رطوبت و گرمای محیط هوا را خنک می‌کنند؛ در واقع هوای داخل محیط را به گردش در می‌آورند.

طبق توصیه انجمن سرمایش و گرمایش آمریکا فضا‌های بدون تهویه ممکن است باعث ایجاد استرس حرارتی شده و مقاومت افراد به عفونت را کاهش دهد و بنابر این عدم استفاده از وسایل خنک کننده هوا برای جلوگیری از انتشار ویروس پیشنهاد نمی‌شود، البته تهویه به تنهایی قادر به پوشش دادن همه جنبه‌های کنترل بیماری نیست.

در صورتی که خودرو تک سرنشین باشد می‌توان از سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک کننده خودرو استفاده کرد، استفاده از ماسک در خودروی تک سرنشین اجباری نیست، اما در صورتی که خودرو دارای چندین سرنشین باشد باید در استفاده از سیستم تهویه خودرو موارد زیر رعایت شود:

- استفاده از ماسک برای همه افراد از جمله راننده و سرنشینان ضروری است.

- در خودرو بدون شیشه باز شونده، کولر و سیستم تهویه باید مرتب مورد بررسی قرار گیرد تا به صورت مناسبی کار کنند و با توجه به گرم شدن هوا، سرنشینان راحتتر از ماسک استفاده کنند و تهویه کافی فراهم شود؛ حتی الامکان از روش‌های چرخشی داخلی استفاده نشود و فقط در زمانی که خودرو مجهز به فیلتر‌های مناسب (مثل هپا) است گردش داخلی هوا باعث تمیز شدن هوا می‌شود.

- تهویه کافی باید در خودرو فراهم شود و در صورت تحمل سرنشینان جهت تهویه به جای کولر از پایین کشیدن شیشه‌های خودرو استفاده شود.

- در زمان استفاده از کولر می‌توان به میزان اندکی یک یا دو شیشه خودرو پایین کشیده شود و یا برای فاصله زمانی مشخصی شیشه خودرو پایین کشیده شود تا هوای داخل تهویه شود.

- در صورت استفاده از کولر بهتر است دریچه‌های کولر طوری تنظیم شود تا باد مستقیم به طرف افراد پرتاب نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودرو ضدکرونا علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)



منبع:پیج afshin__fallahzadeh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم) آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • توقف روند گلزنی اینتر در شب دبل شدن مقابل ساسولو / نکات آماری
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود