Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:57:31 GMT

ماکرون به ترامپ هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۲۰۴

یک مقام ارشد کاخ الیزه مدعی شد رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا مخاطرات تحریم حزب‌الله را به او گوشزد کرده است. ناطقان:  یک مقام کاخ الیزه مدعی شده «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مخاطرات تحریم‌های واشنگتن علیه حزب‌الله لبنان را به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گوشزد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام فرانسوی به رویترز گفته ماکرون در گفت‌‌وگوی تلفنی با ترامپ خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان به ابزار دست طرف‌هایی مانند ایران تبدیل شده که او خواستار تضعیف آنها است.

مقام کاخ الیزه اضافه کرده ماکرون به ترامپ گفته که ایالات متحده باید بار دیگر در لبنان سرمایه‌گذاری کرده و به بازسازی آن کمک کند.

او گفت: «ماکرون به ترامپ گفت که در مورد لبنان واقعیت این است که سیاست فشار یا بی‌تفاوتی از جانب ایالات متحده و برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] می‌تواند به ابزار دست کسانی نظیر ایران و حزب‌الله تبدیل شود که او خواستار تضعیف آنها است».

پیش از این گزارش شده بود ماکرون در سفر به لبنان برخی مقام‌های این کشور را به تحریم تهدید کرده است.

«جورج مالبورنو» روزنامه‌نگار فرانسوی روز ۱۷ مرداد به نقل از یک منبع حاضر در نشست‌های رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت خبر داد که او برخی مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، این منبع در این خصوص گفت که ماکرون «تهدید کرد در صورتی که اصلاحات اجرایی نشوند، برخی مقامات را تحریم می‌کند».

مالبورنو همچنین به نقل از این منبع که در نشست ماکرون با گروه‌های «۱۴ مارس» حاضر شده بود، گزارش داد که ماکرون در این نشست گفته «تمام شما پول گرفتید خودتان این را می‌دانید و من هم این را می‌دانم».

رئیس‌جمهور فرانسه ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.
منبع: فارس برچسب ها: ماکرون ، ترامپ ، ناطقان ، هشدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماکرون ترامپ ناطقان هشدار رئیس جمهور فرانسه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده