Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه سازمان جهاددانشگاهی تهران، سیدعزیز آشنا اظهار داشت: از زمستان سال پیش تاکنون بیش از ۵۰ هزار آزمون آنلاین برای سازمان‌ها برگزار شد و هم‌چنان در حال برگزاری است. بخشی از دوره‌های آموزشی به الکترونیکی تبدیل شد و میزان استقبال شرکت‌کنندگان از آموزش مجازی بیش از حضوری بود از آن جمله دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهندسان به علت درگیری‌های کاری و ضرورت حضور در کارگاه‌ها و ... استفاده از آموزش الکترونیکی را ترجیح دادند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران همکاری با برخی سازمان‌ها را گسترش داد و با استفاده از سامانه ارتباط آنلاین برقرار شد و آزمون‌های آنلاین توسعه یافت، گفت: در ایام کرونایی و برای حدود ۲ ماه آموزش نظام مهندسی بر پایه وب و موبایل آغاز شد و بیش از ۲ هزار نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند. سامانه آموزش الکترونیکی که تنها با هدف آموزش الکترونیکی طراحی شده است سامانه اختصاصی آموزشی IMOOC.IR را دارد که تاکنون حدود ۶ نفر شرکت کرده‌اند و از خدمات آموزش الکترونیکی آن بهره‌مند شده‌اند.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران ادامه داد: در خصوص سامانه‌های مدیریت آموزش مجازی هم با مناطق آزاد کشور هماهنگ شدیم تا در کل مناطق آزاد از این شیوه آموزش استفاده شود. از این‌رو در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای هم با شورای‌عالی مناطق آزاد به امضا رسیده است.

مدیریت استعداد با آزمون های روانشناختی

آشنا با بیان اینکه فعالیت‌های دیگری تحت‌عنوان مدیریت استعداد در حال انجام است، گفت: در آن پرونده نرم شخصیت بر گرفته از آزمون‌های روانشناختی برای فرد تشکیل می‌شود و بیش از ۵۰ صفحه گزارش برای وی تهیه و در نهایت برنامه توسعه فردی و آموزش فرد در آینده بر اساس آزمون‌های روانشناختی برای وی نوشته می‌شود.

وی با بیان این‌که آزمون‌های تدوین مدل شایستگی از دیگر آزمون‌هاست، تصریح کرد: این آزمون برای مشاغل مختلف مدل شایستگی تدوین می‌کند و آموزش‌ها بر پایه مدل شایستگی و شایستگی شغل و مشاغل ارائه و در این آزمون‌ها از ابزارهای الکترونیک و .... استفاده می‌شود.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران افزود: با توجه به تجارب‌ در حوزه زیر ساخت الکترونیکی می‌کوشیم زیر ساخت و نرم‌افزارها را به خارج از کشور ارائه دهیم. در این راستا برای برخی کشورها، شرکت‌ها و اشخاص در این‌باره گزارشی ارسال شده است و در حال رایزنی هستیم تا این سرویس به خارج از کشور هم ارائه شود که می‌تواند در حوزه آموزش ارزآوری داشته باشد.

آشنا یادآور شد: بسیاری از آموزش‌های کاربردی به ایجاد شغل یا محصول منجر می‌شود. از این‌رو تلاش بر این است در سال جهش تولید آموزش‌های منجر به تولید و شغل را افزایش دهیم. هم‌چنین افزایش کیفیت آموزش از دیگر اهداف برنامه‌های آموزشی این معاونت است.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزشی همکاری با سایر واحدها در حوزه آموزش برای شکل گرفتن همکاری بین واحدی در فضای آموزشی الکترونیکی و دیجیتالی است. 

چالش های آموزش آنلاین

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران با بیان اینکه در یک سال گذشته معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران به ویژه در بخش آموزش آزاد به صورت مقطعی با مشکلات و تلاطم‌هایی مواجه شد، ادامه داد: به علت یک سری اعتراضات با قطعی مقطعی اینترنت روبرو شدیم که تأثیر مستقیمی بر ثبت‌نام دوره‌های آموزشی گذاشت. سپس با شیوع کروناویروس به نوعی کسب و کار و فعالیت‌های آموزشی دستخوش تغییراتی شدند.

آشنا گفت: گزارش اتاق بازرگانی ایران حاکی از آن است که از ابتدای تحریم بخشی از کسب و کارها آسیب دیده‌اند که آموزش از آن جمله است. چون با کوچک‌تر شدن سبد خرید خانوار بخش آموزش دستخوش مشکل شد. سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ وضعیت کلی کسب و کار در کل کشور بهتر شد، اما در حوزه خدمات آموزشی مشکلات هم‌چنان ماندگار بود.

وی با بیان این‌که با اپیدمی کرونا به مشکلات آموزشی دامن زده شد، افزود: هم‌اکنون ۳ نوع کلاس(هیبریدی) برگزار می‌شود. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دستکش و ماده ضدعفونی‌کننده کلاس‌های حضوری، برخی کلاس‌ها به صورت آنلاین و برخی به صورت محتوای آفلاین برگزار می‌شود. به عبارتی نرم‌افزار و زیرساخت‌های لازم برای ارائه آن‌ها فراهم شده است تا دانشجو با اختیار خود کلاس حضوری، آنلاین یا شیوه آفلاین را انتخاب کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس سازمان جهاد دانشگاهی آموزش مجازی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس سازمان جهاد دانشگاهی آموزش مجازی ویروس کرونا مدارس سازمان جهاد دانشگاهی آموزش مجازی سازمان جهاددانشگاهی تهران آموزش الکترونیکی آموزشی سازمان آموزش مجازی آزمون ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟