Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتیوپی از مخالفت با امضای توافقنامه‌ای خبر داد که در آن حقابه مشخصی از سدالنهضه برای مصر و سودان تعیین شده باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: آدیس آبابا نمی تواند توافقنامه‌ای را امضاء کند که در آن،  حقابه مشخصی از سدالنهضه برای کشورهای پایین دست این سد یعنی مصر و سودان تعیین شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دینا مفتی با اشاره به نشست هفته گذشته وزیران آب و نیروی مصر، سودان و اتیوپی درباره  آبگیری سد النهضه و فعال سازی این سد گفت: در این نشست آدیس آبابا به مصر و سودان اعلام کرد، در صورت بروز خشکسالی، اتیوپی مراعات آنها را خواهد کرد، به گونه ای که بتوانند دوره خشکسالی را پشت سر بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تصریح کرد: آدیس آبابا به مصر و سودان اطلاع داده‌ است که آبگیری سد النهضه را ادامه خواهد داد و توجهی به موضوع تقسیم آب این سد ندارد، زیرا تقسیم آب ( رود نیل که سد النهضه بر روی آن احداث شده ) محدود به کشورهای اتیوپی ، سودان و مصر نیست بلکه کشورهای دیگری در حوزه  رود نیل قرار دارند که باید آنها هم طرف مذاکرات مربوط به تقسیم آب  باشند.

تنش آبی در آفریقا|مذاکرات سد النهضه به تعلیق در آمد

وی در واکنش به فشارهای آمریکا برای امضای توافقنامه با مصر و سودان درباره سد النهضه گفت: اتیوپی در راستای حفظ منافع خود تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد و حتی این فشارها ممکن است به قطع مناسبات آدیس آبابا – واشنگتن منجر شود. اتیوپی از این قطع روابط زیان نمی‌کند بلکه این آمریکاست که متحمل زیان می‌شود.

مفتی تاکید کرد: هیچ فشاری عزم اتیوپی را برای تکمیل سدالنهضه متوقف نخواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه اتیوپی ، مذاکرات سه جانبه مصر، سودان و اتیوپی درباره سدالنهضه دوشنبه  هفته جاری انجام خواهد شد.

میزان حقابه روزانه مصر، سودان و اتیوپی از سد النهضه، چگونگی آبگیری مخزن این سد که بیش از دو سال طول می‌کشد، میزان حقابه کشورهای مزبور هنگام خشکسالی، مسائل قانونی درخصوص تقسیم آب و پایبندی به توافقات انجام شده و ایجاد مکانیزمی برای برطرف کردن اختلافات از جمله مسائلی است که مصر، سودان و اتیوپی درباره آنها به توافق نرسیده‌اند.

انتهای پیام /

R7969/P/S8,88,1128,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" مصر کشور اتیوپی بیشتر بخوانید... مخالفت مصر و سودان با اقدام یکجانبه اتیوپی در آبگیری سد النهضه آبگیری سدالنهضه محور نشست سران اتحادیه آفریقا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مخالفت مصر و سودان با اقدام یکجانبه اتیوپی در آبگیری سد النهضه آبگیری سدالنهضه محور نشست سران اتحادیه آفریقا واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" مصر کشور اتیوپی پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس ۲ واکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار ۳ اعتراض رسمی ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی تندر ۴ بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر ۵ لبنان| واکنش ارتش و دستگاه‌های امنیتی به اقدامات خشن برخی معترضان در بیروت ۶ هزاران اسرائیلی در مخالفت با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند ۷ فشار جریان غربگرا علیه دولت لبنان وارد فاز جدیدی شد / استعفای نمایندگان حزب کتائب از پارلمان لبنان ۸ مخالفت روسیه با بین المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت مهمترین اخبار بین الملل ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس هزاران اسرائیلی در مخالفت با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند لبنان| پشت پرده حمله افراد مورد حمایت آمریکا به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد درخواست جهاد اسلامی از اسیران فلسطینی برای مقابله با اقدامات اشغالگران مهمترین اخبار تسنیم لبنان| پشت پرده حمله افراد مورد حمایت آمریکا به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا مصر کشور اتیوپی اخبار آمریکا مصر آبگیری سد النهضه سودان و اتیوپی مصر و سودان آدیس آبابا بین الملل تقسیم آب برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان