Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:31:04 GMT

شمار دکل های حفاری نفت آمریکا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۶۰۷

شمار دکل های حفاری نفت آمریکا کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را برای چهاردهمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند، این در حالی است که با افزایش قیمت نفت، بعضی تولیدکنندگان دوباره حفاری را آغاز کرده‌اند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۷ مردادماه) خود آورده است که با کاهش چهار دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به هفتم اوت (جمعه، ۱۷ مردادماه) به ۲۴۷ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۶۸۷ دستگاه بود، ۷۴ درصد کاهش یافت. تعداد کل دکل‌ها از ماه مارس یا کاهش یافته، یا ثابت مانده است.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه افزایش به ۱۷۶ دستگاه رسید و کمترین تعداد از ژوئیه سال ۲۰۰۵ را ثبت کرد، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با ۶۹ دستگاه تغییری نکرد و ثابت ماند.

بیش از نیمی از کل دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که در هفته جاری با کاهش سه دستگاه، شمار دکل‌های فعال این منطقه به ۱۲۱ مورد و کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۲۰۱۱) رسید. شمار دکل‌های گاز این منطقه نیز با افزایش یک دستگاه به ۱۲۲ مورد رسید.

در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش ۱۱۹ درصدی در چهار ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران اعلام کردند افزایش قیمت نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب خواهد کرد روند کاهش تعداد دکل‌ها را کندتر کنند و احتمال دارد اواخر امسال چند دستگاه به شمار دکل‌ها اضافه شود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 4993884

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت صادرات نفت دکل حفاری ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بانک مرکزی ایران بازار سهام ایالات متحده آمریکا سهام عدالت تولید نفت وام ودیعه مسکن بانک مرکزی روسیه ایالات متحده شمار دکل دکل های نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • ادامه جست‎‎وجوهای هلال احمر در چهارمین روز مفقودی «یسنا»
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی