Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با اتهام‌زنی علیه ایران و چین، مدعی خطرناک بودن همکاری‌های این دو کشور برای منطقه غرب آسیا شد.

توییتر وزارت خارجه آمریکا به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت: ورود چین به ایران باعث بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود. پامپئو در ادامه با مطرح کردن ادعای همیشگی حمایت ایران از تروریسم، ادعا کرد دسترسی تهران به سیستم‌های تسلیحاتی، تجارت و پول که از سوی حزب کمونیست چین در اختیار ایران قرار خواهد گرفت، این خطر را برای منطقه تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توییتر وزارت خارجه آمریکا همچنین در توییتی دیگر به اتهام‌زنی علیه حزب کمونیست چین پرداخت و مدعی شد در همه جای دنیا تهدید حزب کمونیست چین در حال آشکار شدن است و کشور‌هایی که در این خصوص هم‌فکر هستند در حال کنار هم قرار گرفتن برای عقب راندن این تهدید هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه جدید خود با شبکه «فاکس‌نیوز» نیز ادعا‌های مشابهی را مطرح کرده بود.

این ادعا‌های پامپئو در ادامه تلاش وی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بیان شده که به نظر می‌رسد تاکنون آمریکا نتوانسته کشور‌های غربی عضو شورای امنیت را در این خصوص با خود همراه کند.

به تازگی پایگاه تحلیلی «بلومبرگ» در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده با ارائه قطعنامه جدیدی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده است.

بلومبرگ با ادعای اینکه به یک نسخه از متن این پیش‌نویس جدید قطعنامه دست پیدا کرده، نوشت: «این (نسخه) از اعضای سازمان ملل می‌خواهد فروش تمامی تسلیحات به ایران و خرید آن‌ها از [ایران]را متوقف کنند و از ارائه آموزش‌های فنی، منابع یا خدمات مالی، مشورتی و دیگر کمک‌های مرتبط با تأمین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا [نحوه]استفاده از تسلیحات به ایران اجتناب نمایند».

دولت آمریکا در راستای سیاست ضد ایرانی خود، مدتی است که با متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

دیپلمات‌های سازمان ملل به فارن‌پالیسی گفته‌اند انتظار می‌رود ایالات متحده این قطعنامه را روز دوشنبه رسماً ارائه کند و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه‌شنبه در خصوص آن رأی‌گیری انجام شود.

چین و روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد؛ با این حال فارن‌پالیسی نوشته ممکن است کار اصلاً به نیاز به وتو هم نکشد، زیرا واشنگتن احتمالاً از ۹ رأی لازم برای تصویب قطعنامه خود نیز برخوردار نیست.

پیش از این «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ضروری دانستن تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد هر جایی خطری علیه تل‌آویو وجود دارد، رد پای ایران در آنجا دیده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران و چین آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خارجه آمریکا تمدید تحریم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس

ایسنا/فارس وزیر کشور در حاشیه بازدید از غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است.

سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در غرفه استان فارس اقدامات متنوعی نظیر رونمایی از ۲۰ فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی با حضور وزیر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، استانداران استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، در دستور کار قرار گرفت.

در این رویداد که با شعار «فارس پیشرو در مدیریت هوشمند زنجیره‌های ارزش راهبردی» و با محوریت دانش، تولید و توسعه برگزار می‌شود، از ۲۰ فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی رونمایی و ۹ تفاهم‌نامه در حوزه زنجیره ارزش فولاد منعقد شد.

 علاوه بر این ۱۰ تفاهم‌نامه نیز در حوزه زنجیره ارزش بخش کشاورزی به امضای مدیران مربوطه رسید که عمدتا زمینه‌های صنایع تبدیلی، شیلات و باغبانی را شامل می‌شد.

نکته حایز اهمیت در خصوص برخی از این تفاهم‌نامه‌ها این بود که با استان‌های هرمزگان و بوشهر به صورت بین استانی به امضا رسیدند.

وزیر کشور امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در دو سال اخیر موضوع ارائه توانمندی‌های استان‌های مختلف از طریق استانداری‌ها در حال پیگیری است، گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی در تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش را شاهد بودیم.

احمد وحیدی با تأکید بر اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که اقدامات خوبی در زمینه شناسایی و تعریف زنجیره‌های ارزش داشته است، تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به ظرفیت‌های این استان در زمینه زنجیره‌های ارزش گیاهان دارویی و فولاد اشاره کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به متولیان این حوزه در استان فارس، اطلاعات لازم برای انجام سرمایه‌گذاری را کسب کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وحیدی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در زمینه زنجیره‌های ارزش در استان فارس وجود دارد، افزود: خوشبختانه همه استان در زمینه مدیریت زنجیره ارزش‌ راهبردی اقدامات مناسبی داشتند و حرکت‌های خوبی را در این مسیر انجام می‌دهند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد