Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۸۵ نفر رسیده و مرگ ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۳۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۶۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶۰۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۱۶۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۳ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۲۲ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۳۱ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید ۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۳ مبتلا، ۱۶۵ هزار و ۷۰ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۳ هزار و ۳۶۹ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۵۴۳ قربانی

 ۳. هند دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۰ مبتلا، ۴۳ هزار و ۴۵۳ قربانی

 ۴. روسیه ۸۸۲ هزار و ۳۴۷ مبتلا،  ۱۴ هزار و ۸۵۴ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۵۳ هزار و ۱۸۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۱۰ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۷۵ هزار و ۹۰۲ مبتلا، ۵۲ هزار و ۶ قربانی

 ۷. پرو ۴۷۱ هزار و ۱۲ مبتلا، ۲۰ هزار و ۸۴۴ قربانی

۸. کلمبیا ۳۷۶ هزار و ۸۷۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۵۴۰ قربانی

۹. شیلی ۳۷۱ هزار و ۲۳ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۱ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۳ قربانی

پس از آن ایران با ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ مبتلا و ۱۸ هزار و ۲۶۴ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۰۹ هزار و ۷۶۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۷ هزار و ۲۶۲ مبتلا، پاکستان با ۲۸۳ هزار و ۴۸۷ مبتلا، بنگلادش با ۲۵۵ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۰ هزار و ۱۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۴۱ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ترکیه با ۲۳۹ هزار و ۶۲۲ مبتلا، آلمان با ۲۱۶ هزار و ۸۹۶ مبتلا، فرانسه با ۱۹۷ هزار و ۹۲۱ مبتلا، عراق با ۱۴۷ هزار و ۳۸۹ مبتلا، فیلیپین با ۱۲۶ هزار و ۸۸۵ مبتلا، اندونزی با ۱۲۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، کانادا با ۱۱۹ هزار و ۲۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۲ هزار و ۶۵۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن قزاقستان با ۹۸ هزار و ۷۰۱ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۳۱۴ مبتلا، اکوادور با ۹۳ هزار و ۵۷۲ مبتلا، بولیوی با ۸۹ هزار و ۵۵ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۱۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۲ هزار و ۳۲۴ مبتلا، سوئد با ۸۲ هزار و ۳۲۳  مبتلا، عمان با ۸۱ هزار و ۳۵۷ مبتلا، اوکراین با ۷۹ هزار و ۷۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، پاناما با ۷۳ هزار و ۶۵۱ مبتلا، بلژیک با ۷۳ هزار و ۴۰۱ مبتلا، کویت با ۷۱ هزار و ۱۹۹ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۷۳۸ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۳۰۰ مبتلا، رومانی با ۶۰ هزار و ۶۲۳ مبتلا، هلند با ۵۷ هزار و ۹۸۷ مبتلا، گواتمالا با ۵۶ هزار و ۱۸۹ مبتلا، سنگاپور با ۵۴ هزار و ۹۲۹ مبتلا، پرتغال با ۵۲ هزار و ۵۳۷ مبتلا و لهستان با ۵۱ هزار و ۱۶۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی و استرالیا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ حمل و نقل کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: موارد ابتلا به بیماری سالک در این استان سالانه بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

«رضا فدایی» مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت ابتلا به بیماری سالک در این استان توضیح داد: پیش از تلاش‌هایی که برای کنترل این بیماری انجام شود، ما سالانه تنها در استان اصفهان بین ۳ تا ۵ هزار مورد بیمار سالک داشتیم، در حال حاضر پس از ۱۶ سال کار مستمر، موارد ابتلا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش یافته است؛ این موفقیت حاصل یک تلاش بسیار وسیع و فشرده است.

وی اضافه کرد: البته خود بیماری هم نوسان‌هایی دارد، بعضی سال‌ها کم می‌شود و برخی سال‌ها بالا می‌رود ولی روی هم رفته در حال حاضر محدود شده است. در استان اصفهان شهرستان‌های اردستان، برخوار، نطنز و شاهین شهر و همین طور شهرستان‌های شرقی استان کانون‌های اصلی سالک هستند. بعضی سال‌ها هم کانون‌های جدیدی ایجاد می‌شود که در گذشته نبوده است.

فدایی عنوان کرد: برای این بیماری یک داروی اصلی موسوم به آمپول گلوکانتیم وجود دارد که این دارو را وزارت بهداشت به اندازه نیاز کل استان‌های سالک‌خیز تهیه و به رایگان توزیع می‌کند و ما هم به رایگان به بیماران تزریق می‌کنیم. همچنین دو یا سه نوع پماد وجود دارد که در کنار این آمپول، داروی کمکی محسوب می‌شوند و سیر بهبودی بیماری را تسریع می‌کند. از این رو این داروها را ما به مقدار مورد نیاز داریم و معمولا کمبود نداریم.

وی ادامه داد: از نظر درمانی بسیاری از بیماران پس از گذشت ماه‌ها از ضایعه پوستی مراجعه می‌کنند که در آن موقع زخم بزرگ شده و درمان آن هم سخت‌تر می‌شود. ما همیشه در آموزش‌هایی که بین مردم مناطق سالک‌خیز داریم بیان می‌کنیم که اگر زخمی بر روی سطح بدنتان پیدا شد، فورا برای درمان مراجعه کنند، چون درمان در مراحل اولیه بسیار کارآمدتر و ساده‌تر هست.

رضایت نسبی از داروهای سالک تولید داخل

فدایی با اشاره به داروی سالک تولیدی شرکت‌های دانش بنیان داخلی گفت: آن دسته از داروهایی که سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت تایید می‌کنند، مجاز به استفاده از آن‌ها هستیم. به طور مثال داروی سیناآمفولیش پمادی است که یک شرکت دانش بنیان تولید کرده است و پس از تایید وزارت بهداشت ما هم مجاز به استفاده از آن شدیم. به طور کلی یک رضایت نسبی در کنار داروهای اصلی از این داروهای محصول شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است، لذا از این نظر قدم‌های مثبتی برداشته اند.

وی درباره درمان جای زخم (اسکار) سالک گفت: متخصصان پوست و جراحان پلاستیک، روش‌هایی برای ترمیم نسبی جای زخم‌ها دارند که درمان از طریق سلول‌های بنیادی یکی از آن‌ها است. اما این روش‌ها نسبی و بسیار پر هزینه هستند. به همین دلیل ما تمام تلاشمان در زمینه مقابله با خود بیماری و مراجعه به موقع بیماران است.

فدایی همچنین به تغییرات روند ابتلا به بیماری سالک اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعات منتشر شده از وزارت بهداشت روی هم رفته در کشور ما روند ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. ظاهرا از بالای ۲۰ هزار مورد ابتلا در سال در حال حاضر به کمتر از ۱۰ هزار مورد رسیده ایم. در استان اصفهان نیز موارد ابتلا بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: حتی در سالی که آمار ابتلا کاهش پیدا می‌کند، نباید از این بیماری غافل شد، چرا که این بیماری خودش هم افت وخیز دارد، جدا از کاری که سیستم برای مهار آن انجام می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902092

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید