Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روند همه‌گیری بیماری کرونا در استان گلستان نسبت به هفته‌های میانی تیرماه کمی کند شده و این را می‌توان در وضعیت بیمارستان‌ها و تعداد بیماران مشاهده کرد اما آیا می‌توان به این روند دل خوش کرد؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، انجام سفر در تعطیلات نیمه خرداد، عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، برگزاری مراسمات مختلفی مانند عروسی‌ها و مجالس ترحیم و نزدن ماسک و غیره سبب شد تا از اوایل تیرماه استان گلستان در لیست استان‌های قرمز از نظر شیوع کرونا قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند هفته سخت و نفس‌گیر که کادر درمان بیشترین فشار را متحمل شدند، برخی بیمارستان‌ها گرچه هنوز تخت خالی داشتند اما اغلب برای تأمین اکسیژن بیماران بدحال با مشکل روبه‌رو بودند.

گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرندگزارش ویدئویی|سرگردانی مردم در مرکز تعویض پلاک کردستان/ وقتی هشدار کرونایی جدی گرفته نمی‌شودهمت ‌جهادگران در کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا /‌ بازار کمک‌های مومنانه داغ‌تر از تب کرونا شد + فیلم

در برخی شهرستان‌ها البته اوضاع بدتر بود، خبرهایی که از گنبدکاووس می‌رسید نشان می‌داد ظرفیت بیمارستان پر شده و تخت خالی دیگری وجود ندارد، به اجبار برخی بیماران باید به شهرهای دیگر از جمله گرگان اعزام می‌شدند که آن هم مشکلات خاص خودش را داشت.

سفر دو معاون وزیر بهداشت به گلستان در این شرایط قرمز گویای وخیم بودن اوضاع بود تا در سریع‌ترین زمان برخی اقلام مورد نیاز از جمله دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها فراهم شود. از طرفی حضور معاون درمان وزیر بهداشت و بازدید از وضعیت بیمارستان‌های نیمه کاره نیز نشان می‌داد که وزارتخانه از همین الان به دنبال تمهید شرایطی است که در پاییز و زمستان و با اوج‌گیری احتمالی دوباره کرونا، در زیرساخت‌های بهداشت و درمان گلستان بار دیگر دچار مشکل نشود.

به هر روی پس از الزامی شدن استفاده از ماسک و برانگیختن حساسیت جامعه از سوی رسانه‌های استان درباره خطر این بیماری مرگبار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح وسیع‌تری اتفاق افتاد. وجود دو عید قربان و غدیر می‌توانست زحمات کادر درمان را به راحتی بر باد دهد اما خیلی از مردم این اعیاد را امسال متفاوت برگزار کردند و اغلب در خانه ماندند. هر چند با وجود هشدارها و اخطارهای متعدد برخی‌ها همچنان دورهمی‌ها و جشن‌های خانوادگی خود را برگزار کردند.

در روزهای اخیر اما مانند برخی از مناطق کشور شیوع کرونا در گلستان نزولی شده است. این را می‌توان در تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مشاهده کرد اما آیا این روند نزولی در تعداد بستری‌ها می‌تواند امیدوارکننده باشد؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، سراج‌الدین عارف‌نیا در این باره معتقد است چندان نمی‌توان به این روند دل‌ خوش کرد زیرا با توجه به اعیادی که پشت سرگذاشتیم بسیاری از بیماران مایل بودند در منزل دوران درمان را سپری کنند برای همین بار بستری‌ها کاهش پیدا کرده است.

اما نکته قابل تأمل این است که به رغم این روند نزولی اما گلستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برد؛ این یعنی نباید چندان به این آمارها دل خوش کنیم و بی‌خیال رعایت پروتکل‌های بهداشتی شویم.

باید چند روز دیگر منتظر ماند تا نتیجه مشارکت مردم برای کنترل این بیماری را در مدت دو هفته اخیر مشاهده کرد.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... آمار قربانیان کرونا در استان بوشهر افزایش یافت/ توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان/ راهکارهای مبارزه با کرونا در فرودگاه اصفهان چیست؟ شمشیر دو‌لبه حضور در باشگاه‌های ورزشی در ایام کرونا/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورزش خود را ادامه دهید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمار قربانیان کرونا در استان بوشهر افزایش یافت/ توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان/ راهکارهای مبارزه با کرونا در فرودگاه اصفهان چیست؟ شمشیر دو‌لبه حضور در باشگاه‌های ورزشی در ایام کرونا/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورزش خود را ادامه دهید پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۴ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۵ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: راه نجات "هفت‌تپه" تغییر مدیریت و حمایت نهادهای انقلابی است ۶ گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند ۷ تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم ۸ ذخایر آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به ۱۱۲۰ میلیون متر مکعب رسید مهمترین اخبار استانها گزارش|در رثای فرمانده‌ای که ‌ژنرال آمریکایی برایش احترام نظامی گذاشت / ناگفته‌هایی از خلبان شهید عباس بابایی گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ عضو کمیسیون صنایع مجلس: قرارداد ایران و چین شوک به اردوگاه دشمن بود / واگذاری جزایر‌ اصلا صحت نداشت مهمترین اخبار تسنیم لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش ویدئویی بیمارستان ها کرونا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم

سردار محمد سعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان در جمع خانواده‌ها و مردم گفت: در زمینه همکاری و احترام مردم در اجرای این طرح و همچنین تبعیت از قانون، یکی از بهترین استان‌های کشور هستیم.

طرح ملی «نور» همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف در معابر و اماکن عمومی استان گلستان نیز در حال اجرا است.

در اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • حمایت مردم گلستان از طرح نور
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟