Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:42:25 GMT

دلیل افزایش هزار تومانی قیمت هر کیلو مرغ

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۹۲۳

دلیل افزایش هزار تومانی قیمت هر کیلو مرغ

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گفت: قیمت مرغ زنده اواسط هفته گذشته به ۱۳هزار و۵۰۰ تومان رسید و به تبع آن قیمت مرغ گرم در بازار هزار تومان افزایش یافت و به حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ تا ۱۹ هزار و۵۰۰ تومان رسید.

حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه بازارگاه سیستم بسیار خوبی است و می تواند با تغییرات جزئی مشکل توزیع نهاده ها را به صورت کامل برطرف کند، اظهار کرد: می توان این سیستم را به گونه ای طراحی کرد که یک واحد مرغداری برای تامین نهاده های مورد نیاز به شرکت تعاونی شهرستان یا استان نیازی نداشته باشد و از طرفی هزینه ای بابت درصد فروش به تشکل ها پرداخت نکند و هزینه تمام شده مرغ نیز افزایش نیابد و مستقیما از طریق سامانه بازارگاه خرید خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سامانه بازارگاه سامانه خوبی است اما مشکلی که وجود دارد این است که تامین و توزیع نهاده ها به درستی از طریق این سامانه صورت نمی گیرد.

نایب رئیس کانون انجمن مرغداران  اضافه کرد: ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران از طریق سامانه بازارگاه به واسطه تشکل ها تامین می شود. اما مرغداران باید مابقی را از بازار آزاد با هزینه گزاف تهیه کنند. البته برخی واحدها به دلیل ارتباطاتی که دارند می توانند درصد بیشتری از نهادهای مورد نیاز خود را از این سامانه تهیه کنند، ولی اکثر واحدهای خرد این امکان را ندارد.

به گفته وی، سویا و ذرت به اندازه کافی برای واحدهای تولیدی تامین نمی‌شود و قیمت آنها همچنان در بازار آزاد بالا است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه مسئولین مربوطه از فروردین ماه دائماً وعده حل مشکلات را داده اند اما تاکنون نه تنها هیچ مشکلی برطرف نشده بلکه حتی به آن اضافه شده است، اظهار کرد: از تولیدکنندگان توقع داریم که همواره تولید را انجام دهند، زیرا مرغ نیاز جامعه است و بایستی تامین شود. بعضاً این سوال پرسیده می‌شود که اگر واحدهای تولیدی دائما در حال ضرر هستند چرا به تولید ادامه می دهند. در پاسخ باید گفت که واحدهای مرغداری به تولید زنده هستند و اگر تولید نکنند دچار مشکلات بسیاری خواهند شد و در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرغ سامانه بازارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳