Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما از جوانان سیاه پوست آمریکایی مکررا یاس و سرخوردگی نسبت به این مسئله را می شنیدیم که به تعبیر آنها حزب دمکرات انتظار آرای آنها را دارد ولی واقعا کاری جز این ادعا را در حق سیاه پوستان انجام نمی دهد که آنها نسبت به رقیب خود «کمترنژادپرست» هستند.

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: از نظر اکثر تحلیلگران سیاسی «رای دهندگان پرنوسان» کسانی هستند که در حمایت آنها از این یا آن حزب در هر یک از چرخه های انتخاباتی تغییر می کند؛  رای دهندگانی که در انتخاب برندگان و بازندگان هر انتخابات نقش تعیین کننده ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تعریف بحث برانگیز، رای دهندگانی که در آرای آنها بیشترین نوسان مشاهده می شود، سفیدپوستان طبقه مزدبگیر در غرب میانه هستند که ظاهرا کلید کاخ سفید را در دست دارند.
 اما از آن طرف صاحبنظران معمولا آمریکاییان سیاه پوست را به عنوان توده ای فاقد تمایزاتی خاص به تصویر می کشند؛ سربازان پیاده وفادار حامی دمکرات ها که تا وقتی که برخی از وعاظ به درستی فرمان پیشروی را در روز یکشنبه صادر کنند، ماموریت خود را در قالب «تیم سه شنبه» انجام خواهند داد.
اگر هم تاریخ مصرف این  تصورات پیش از این به اتمام نرسیده باشد، اکنون قطعا هر چه می گذرد تاریخ آنها بیشتر منقضی می شود. ما با مطالعه گرایش های انتخاباتی طی چندین دهه، می توانیم به شما بگوییم که این عده که درگذشته آنها را رای دهندگان مردد می دانستند، چه در غرب میانه و چه سایر نقاط کشور، اکنون یک گونه درخطر انقراض هستند. این روزها تنها گزینه ای که بیشتر آمریکاییان انتخاب می کنند – در واقع گزینه ای که نتیجه انتخابات را دچار «نوسان» می کند- این است که آیا اصولا آنها رای می دهند یا نه.
این موضوع ما را به این مشخصه فرضی آمریکاییان سیاه پوست می رساند که آیا آنها واقعا در هر شرایطی نسبت به دمکرات ها وفادار می مانند یا نه.
پیمایش ما از 1215 آمریکایی آفریقایی ساکن ایالت های تعیین کننده– ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشیگان، فلوریدا، کارولینای شمالی و جرجیا- نشان می دهد که هر چند  افراد بالاتر از 60 سال همچنان در زمره قابل اتکاترین رای دهندگان به دمکرات ها باقی می مانند و کسانی که بین 40 تا 59 سال قرار دارند همچنان به شکل قابل اعتمادی به این گزینه چسبیده اند، اما کسانی که زیر 30 سال سن دارند (که بیشتر از نیمی از نمونه ما را تشکیل می دادند) را هر چیزی می توان نامید جز وفاداران دمکرات ها.

عدم تعهد نسبت به بایدن
تنها 47 درصد این آمریکاییان سیاه پوست زیر 30 سالی که در پیمایش ما شرکت داشتند قصد دارند  به نامزد ریاست جمهوری دمکرات ها یعنی جو بایدن رای دهند. این تعداد تقریبا به اندازه درصد کسانی است که  وقتی از آنها پرسیده می شود که «اولین کلمه ای را که درباره این معاون پیشین رئیس جمهور به ذهنشان می آید را بیان کنند»، معمولا چیز مثبت زیادی ندارند که بگویند. 
کتی کوهن استاد علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو که دیدگاه های سیاسی جوانان سیاه پوست را مورد مطالعه قرار داده، این نگرش را در سخنان اخیر خود چنین جمع بندی کرده است: «آنها انتخاب شهرداران سیاه پوست را دیده اند، انتخاب اولین رئیس جمهور سیاه پوست را دیده اند، اما این را هم دیده اند که وضعیت زندگی شان تغییری نکرده است.»

عدم تعهد نسبت به رای دادن
این جوانان سیاهپوست آمریکایی ممکن است در ماه نوامبر درست همانطور که بسیاری از آنها در سال 2016  این کار را انجام دادند و در نتیجه نوسان رفتار آنها بود که ترامپ پیروز انتخابات شد، کاری نظیر این را انجام دهند.
در نظر سنجی ما 31 درصد آمریکاییان سیاه پوست زیر 30 سال می گویند که آنها احتمالا در این انتخابات رای نخواهند داد. با توجه به اینکه میانگین تعداد کل رای دهندگان آمریکا در انتخابات های اخیر حول و حوش 60 درصد بوده، شاید این تصمیم آنها خیلی هم خوب به نظر آید.
اما پاسخگویان این پیمایش از تمام ایالت ها معمولا نسبت به نیت خود برای شرکت در انتخابات برآوردی به شدت افراطی دارند. در واقع نیمی از پاسخگویان سیاه پوست زیر 30 سال پیمایش ما گفته اند که آنها معمولا در انتخابات  شرکت نمی کنند به این دلیل که این کار «هیچ تفاوتی در نتیجه کار به وجود نمی آورد.» این پاسخ برآورد واقع بینانه تری را از درصد کسانی به دست می دهد که احتمالا آن روز در خانه خواهند ماند و به دنبال تمبر برای ارسال پستی رای خود نیز نخواهند بود.
و این آمار و ارقام تازه بدون لحاظ کردن نتیجه تلاش ها برای سرکوب آرا که در سراسر کشور انجام می گیرد، همه گیری کرونا یا بی اعتمادی شدیدی که جوانان سیاه پوست معمولا نسبت به رای گیری پستی از خود ابراز می کنند است. تنها 64 درصد از جوانان حاضر در نمونه ما گفته اند که به درستی عملکرد ایالت در گزارش صحیح تعداد آرا اعتماد دارند و تنها 30 درصد گفته اند که درنظر دارند از مزیت رای گیری پستی استفاده کنند.

بی تعهدی نسبت به دمکرات ها
این بدبینی دربخشی از جوانان سیاه پوست آمریکایی را می توان در احساسات نه چندان گرم آنها نیز مشاهده کرد که معمولا به طور کلی نسبت به حزب دمکرات از خود نشان می دهند.
تنها 47 درصد این جوانان گفته اند که آمریکاییان سیاه پوست از این حزب استقبال می کنند و تنها 43 درصد گفته اند که به حزب دمکرات در کنگره اعتماد دارند و می دانند که تمام توان خود را در جهت مصالح جامعه سیاهپوستان به کار می گیرند. شاید جالب توجه تر از همه این باشد که بر خلاف همتایان سالمندترشان، تنها نیمی از افراد زیر 30 سال می گویند که از نظر امتیازات دمکرات ها را از هر نظری بهتر از جمهوریخواهان می بینند.
هم در پاسخ های داده شده به این پیمایش و در گروه های متمرکزی که ما از جوانان سیاه پوست آمریکایی در همین ایالت ها تشکیل دادیم، مکررا یاس و سرخوردگی نسبت به این مسئله را می شنیدیم که به تعبیر آنها حزب دمکرات انتظار آرای آنها را دارد ولی واقعا کاری جز این ادعا را در حق سیاه پوستان انجام نمی دهد که آنها نسبت به رقیب خود «کمترنژادپرست» هستند.
همانطور که یکی از پاسخگویان گروه تمرکز ما اشاره می کرد «به نظر من در آخر بازی همه آنها دستور کار مشابهی را دنبال می کنند.»
در مجموع به نظر می آید که از نظر آمریکای سیاه، آینده ضرورتا «آبی» نیست. از نظر انتخاباتی این ضرورتا هیچ معنایی ندارد. در مراحل بعدتر شاید جوانان سیاه پوست آمریکایی همان «رای دهندگان پرنوسان» واقعی باشند، آن هم به شکلی که این اصطلاح دربردارنده معانی بسیار زیاد دیگری شود.
منبع: https://b2n.ir/055636

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان پوست انتخابات رای سیاه پوست رای دهندگان گفته اند حزب دمکرات دمکرات ها زیر 30 سال رای دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا ستایش کرد و از جوانان سراسر جهان خواست در محکومیت نسل‌کشی ملت فلسطین و پایان دادن به این تجاوز به خیابان‌ها بیایند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای امنیتی این کشور که برای محکوم کردن کشتار و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها بیرون آمده‌اند را محکوم می‌کنیم.

وی ضمن ستایش از اقدام دانشجویان آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن سخنان نتانیاهو در حق آنها گفت: احترام کاملا خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای صلح شایسته احترام هستند.  

مادورو خطاب به جوانان سراسر جهان نیز گفت: من از جوانان سراسر جهان می‌خواهم به خیابان‌ها بیایند و نسل کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذاردهشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند