Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@03:02:23 GMT

ویروس کرونا بر روی پوست چه اثری می‌گذارد؟ +اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۱۳۵

ویروس کرونا بر روی پوست چه اثری می‌گذارد؟ +اینفوگرافیک

به‌تازگی مواردی از اثرگذاری ویروس کرونا بر روی پوست کشف شده است و نشان می‌دهد ویروس کرونا علاوه بر علائم عمومی مشخص‌شده می‌تواند روی پوست هم مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی، بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به‌تازگی مواردی از اثرگذاری ویروس کرونا بر روی پوست کشف شده است و نشان می‌دهد ویروس کرونا علاوه بر علائم عمومی مشخص‌شده می‌تواند روی پوست هم مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند پزشکان علائمی مثل تب، سرفه و تنگی نفس و خستگی را جز علائم اصلی کرونا می‌شناسند، از قرمزی چشم‌ها، از دست دادن حس بویایی و مشکلات پوستی نیز به‌عنوان علائم کرونا یاد شده است.

کرونا بر روی پوست علائمی همچون تاول، بثورات پوستی و کهیر بر جای می‌گذارد. البته تأثیرات غیرمستقیم کووید- ۱۹ و قرنطینه بر پوست را هم نباید نادیده گرفت.

زخم فشاری به دلیل ساعت‌های طولانی یکجا نشستن، درماتیت ناشی از زیاد شستن دست‌ها و  استفاده زیاد از ضدعفونی‌کننده‌ها، کاهش سطح ویتامین D که نقش مهمی در سلامت پوست دارد را می‌توان از تأثیرات غیرمستقیم کووید-۱۹ بر روی پوست شناخت.

برای پیشگیری و درمان اثرات پوستی کووید-۱۹ استفاده از کرم‌های نرم‌کننده و آب‌رسان، فعالیت بدنی مناسب و بهره‌گیری از نور خورشید از بالکن‌ها و پنجره‌ها توصیه‌شده است.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زندگی با کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد

جیان کارلو سیری، مدیر برنامه جهانی غذا در ژنو در خصوص ادامه محاصره غزه و همه‌گیر شدن گرسنگی گفت: «ما روز به روز به وضعیت قحطی نزدیک‌تر می‌شویم. سوءتغذیه در میان کودکان در حال گسترش است. تخمین می‌زنیم که ۳۰ درصد کودکان زیر دو سال در حال حاضر به شدت دچار سوءتغذیه شده و ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند». 

به گزارش وبسایت سازمان ملل، این مقام در یکی از شدیدترین هشدار‌هایی که تا کنون صادر شده گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هر سه مرحله قحطی یعنی ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر در شش هفته آینده پشت سر گذاشته خواهد شد». 

مدیر برنامه جهانی غذا گفت که بعد از ۷ ماه بمباران رژیم صهیونیستی، مردم دیگر حتی نمی‌توانند ابتدایی‌ترین نیاز‌های غذایی خود را برآورده کنند. به گفته او «آن‌ها تمام راهبرد‌های مقابله با گرسنگی مثل خوردن علوفه حیوانات و فروختن اموال برای خرید غذا را به پایان رسانده‌اند. آنها به شدت فقیر هستند و مشخصا برخی از آنان دارند از گرسنگی می‌میرند».

به گفته این مقام سازمان ملل، تنها راه برون رفت از این وضعیت آن است که در مدت زمان بسیار کوتاهی مواد غذایی به صورت روزانه وارد غزه شود.

گزارش پیشین سازمان ملل که ماه مارس منتشر شد، نشان می‌داد احتمالا تا ماه مه غزه وارد دوره قحطی خواهد شد. گفته می‌شود احتمالا قحطی تا ماه ژوئیه در سراسر نوار غزه گسترش خواهد یافت. 

پیش از این، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی به طور گسترده‌ای مانع ورود کمک‌ها به نوار غزه می‌شود و آمار‌هایی که از ورود کامیون‌های کمکی به غزه منتشر می‌کند، «جعلی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خواص جکوزی برای پوست
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست