Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان محیط زیست می گویند نشت سوخت از یک نفتکش حامل سوخت متعلق به کشور ژاپن در آبهای موریس حالا تبدیل به یک فاجعه اکولوژیکی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این نفتکش حامل سوخت دو هفته پیش در آبهای کشور موریس به گل نشست. کارشناسان می گویند نشت سوخت از این تانکر حیات مرجان ها، ماهی ها و دیگر موجودات دریایی در اطراف جزاریر اقیانوس هند را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتکش MV Wakashio متعلق به شرکت کشتیرانی ناقاشی ژاپن، 25 جولای پس از برخورد با یک تپه زیر آبی در سواحل جنوب شرق موریس به گل نشست.

دولت موریس می گوید که سوخت این نفتکش از حفره ای که در بدنه آن ایجاد شده است نشت کرده و به این همین دلیل دولت اعلام وضعیت اضطراری محیط زیستی کرده و از مواجه بین المللی کمک خواسته است.

سازمان صلح سبز می گوید این نشت نفت احتمالا یکی از بدترین بحران های اکولوژیکی موریس باشد که تاکنون مشاهده شده است.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که آبهای اطراف این کشتی به گل نشسته تغییر رنگ داده است. بخشی از این سوخت به ساحل هم رسیده است.

فرانسه یک تیم از متخصصان خود همراه با تجهیزات کامل برای کمک به موریس اعزام کرده است. یک هواپیمای نظامی فرانسوی هم تجهیزات لازم را به محل انتقال می دهد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه گفته است وقتی تنوع زیستی در خطر است باید اقدامات ضروری انجام شود. شما می توانید بر حمایت ما حساب کنید.

این نفتکش 299.5 متر طول و 50 متر عرض و 20 خدمه دارد و با پرچم پانامه حرکت می کند. این نفتکش در جایی به گل نشسته است که بر اساس اعلام وزارت محیط زیست، یک منطقه به شدت حساس محیط زیستی است و حالا یک لکه سیاه در آبهای فیروزه ای این منطقه حیات موجودات ساکن در آن را به شدت تهدید می کند.

جزیره موریس به خاطر طبیعت بکر سواحل خود مشهور است که سال گذشته 1.6 میلیارد دلار ارز آوری از طریق جذب توریست برای اقتصاد این کشور داشته است.

برچسب هاامانوئل مکرون انرژی امروز جزیره موریس فرانسه نشت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: امانوئل مکرون انرژی امروز جزیره موریس فرانسه نشت نفت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس