Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:38:29 GMT

پیشرفت ۶۵ درصدی مرمت باغ سالار کلانتر

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۳۹۹

پیشرفت ۶۵ درصدی مرمت باغ سالار کلانتر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مرمت  باغ باغ سالار کلانتر هم اکنون در حال انجام است که در فاز اول سازمان میراث فرهنگی با منابع ملی مرمت این بنا را آغاز کرده و فاز دوم مرمت این اثر با حمایت و پیگیری استانداری از طریق سازمان اوقاف در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متولی این باغ تاریخی سازمان اوقاف است، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی مرمت و احیای کوشک این باغ حدود ۶۵ درصد است و پس از مرمت ساختمان، محوطه‌سازی و حصار پیرامون این بنا آغاز خواهد شد.

شفیعی تصریح کرد: متولی باغ سالار کلانتر، درخواست موافقت اصولی برای تبدیل این باغ به مجموعه گردشگری، تفریحی و پذیرایی داده است که در سازمان میراث فرهنگی در حال رسیدگی این تقاضا است.

او بیان داشت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حدود ۳۰۰ میلیون تومان از سوی اوقاف تاکنون برای احیا و مرمت این بنا هزینه شده و مابقی هزینه‌ها را خود متولی تامین می‌کند و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این باغ تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

شفیعی در ادامه به آخرین وضعیت مرمت و احیای باغ بیرم‌آباد اشاره کرد و افزود: این باغ در مالکیت آستان قدس رضوی است و آستان قدس رضوی با نظارت سازمان میراث فرهنگی به صورتی امانی و با هزینه خودش باغ بیرم‌آباد را مرمت و احیا می کند.

اوبا بیان اینکه در مجموع احیای باغ بیرم‌آباد تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عمارت شاه نشین این باغ تقریبا تکمیل و فقط درب‌های آن باقی مانده است، عمارت حوضخانه این بنا حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مقداری از محوطه‌سازی این بنا نیز انجام شده و هم اکنون کف سازی مسیر‌های پیاده در دست اقدام است.

شفیعی گفت: متولی این باغ نیز تمایل دارد که کاربری آن مرتبط با صنعت گردشگری باشد و کاربری آن به گردشگری، پذیرایی و تفریحی تبدیل شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مرمت بنای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله