Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@10:47:28 GMT

انتظارات کاهشی در بازار دلار

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۶۷۳

انتظارات کاهشی در بازار دلار

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در واقع دلار طی روزهای تعطیل بیش از هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و ممکن است این مساله، شروع بازار امروز را تحت‌تاثیر قرار دهد. به گفته فعالان، اخبار مخابره شده از گشایش اقتصادی نوید داده شده رئیس‌جمهور در هفته جاری و وعده رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی‌بر افت دلار، قیمت این ارز را ریزشی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین روز هفته گذشته، سکه و دلار رشد قیمت را تجربه کردند. روز پنج‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به بهای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. دلار نیز در این روز ۱۰ تومان افزایش را به ثبت رساند و روی عدد ۲۳ هزار و ۵۹۰ تومان قرار گرفت. افزایش روز پنج‌شنبه موجب شد که بازدهی سکه به ۸/ ۱ درصد و دلار به ۶/ ۰ درصد برسد. به‌رغم این روند افزایشی، با بسته شدن بازار، سکه و دلار به یکباره در معاملات پشت خطی در مسیر نزولی قرار گرفتند و حتی برخی فعالان خبر از سقوط آنها به کانال‌های پایین‌تر دادند. به گفته یکی از بازیگران با تجربه بازار، دلار در معاملات پشت خطی زیر کانال ۲۳ هزار تومان معامله می‌شد و سکه نیز به زیر کانال ۱۱ میلیون تومانی رفته بود.

برخی فعالان باور دارند، افزایش فروش‌های پشت خطی و افت قیمت‌ها ناشی از انتظاراتی است که از انتهای هفته آینده پیرامون برخی اخبار شکل گرفته است. در ابتدا رئیس‌جمهور از یک گشایش اقتصادی در هفته جاری خبر داد و سپس رئیس دفتر او عنوان کرد که «در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم.» جوسازی کاهشی‌ها پیرامون همین اخبار کافی بود که قیمت دلار دچار افت شود، ولی آخرین ضربه کاهشی را رئیس‌کل بانک مرکزی وارد کرد. همتی در مصاحبه ضبط شده تلویزیونی از افت قیمت دلار خبر داد و گفت: ثبات در بازار ایجاد شده و هنگامی که وارد ثبات می‌شویم روند پایین آوردن نرخ ارز را آغاز می‌کنیم. اگر نرخ ارز پایین بیاید، قیمت کالاها نیز در میان‌مدت پایین خواهد آمد.

با این خبر، میزان فروش‌ها در پشت خط زیادتر شد. تحت تاثیر همین معاملات ممکن است قیمت آغازین معاملات دلار در روز یک‌شنبه بسیار پایین‌تر از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه باشد. با این حال، باید دید در صورت وقوع این اتفاق، کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت یا نوسان گیران بار دیگر از قیمت‌های پایین، خریدهای خود را کلید خواهند زد. در واقع گروهی باور دارند، نوسان‌گیران به‌دنبال آن هستند که با جوسازی کاهشی پیرامون اخبار، زمینه را برای خرید خود در قیمت‌های پایین‌تر فراهم کنند. از سوی دیگر، آنها تصور می‌کنند در صورتی که بازارساز با قدرت وارد بازار شد، آنها ضرری نکرده‌اند و ارز خود را قبل‌تر در معاملات پشت خطی به فروش رسانده‌اند. می‌توان گفت، این دسته از معامله‌گران به‌دنبال آزمون بازار در هفته جدید و تطابق خود با اخبار تازه خواهند بود.

در این میان گروهی هم باور دارند این هفته می‌تواند در مجموع با افت قیمت دلار همراه باشد. از نگاه آنها، وقتی رئیس‌کل بانک مرکزی وعده‌ای می‌دهد، حتما سعی می‌کند ورود احتمالی سفته‌بازان را با عرضه سنگین پاسخ دهد. عبدالناصر همتی حتی از تامین ارز واردکنندگان و افزایش عرضه ارز در سامانه نیما خبر داد و گفت: طی همین ۱۰ روزی که مهلت داده بودیم ۵/ ۲ میلیارد دلار ارز وارد سامانه نیما شده و برای واردات از این طریق تامین ارز شده است که این کار حتما به آرامش بازار کمک می‌کند و بخش زیادی از کالاهایی که در گمرک بود، ترخیص خواهد شد.

در این میان، ترامپ نیز عنوان کرده است که اگر رئیس‌جمهور شود، با ایران به توافق خواهد رسید. صحبت‌های او به گونه‌ای بود که گویی قرار است در هر صورت توافقی با ایران صورت بگیرد و خبری از افزایش شدید تنش‌ها می‌تواند نباشد. با این حال، بازار قبل‌تر هم چنین اظهاراتی را شنیده است و احتمالا منتظر سیگنال‌های قوی‌تری باقی خواهند ماند. آنچه مسلم است، بازار در ابتدای هفته به انتظارات کاهشی ایجاد شده در روزهای تعطیل پاسخ خواهد داد، ولی کمتر کسی با قطعیت از روند احتمالی پس از این اتفاق سخن می‌گوید.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۹ رونمایی از نرخ آتی دلار در بازار صعود قدرتمند طلا برای دستیابی به سطح ۲۱۰۰دلار/ حرکت تند صعودی فلز زرد قیمت طلا در ایران حباب دارد؟ دلیل افزایش نرخ ارز چیست؟/ از پست اینستاگرامی عبدالناصر تا ادعای محمدباقر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افت دلار دلار قیمت دلار نرخ دلار بازار ارز دلار بانکی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!