Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره توسعه خانه های هلال در استان ایلام، گفت: توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در دستور کار هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی اصغر علی اکبری» در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۷ خانه هلال روستایی در سطح استان وجود دارد  و در هفته دولت خانه های هلال جدید در روستاهایی که ظرفیت ایجاد خانه های هلال را دارند افتتاح می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به دغدغه های رئیس جمعیت هلال احمر و اهمیت تشکیل خانه های هلال ، توسعه خانه های هلال و ارائه آموزش های همگانی در شهرستان ها و مناطق روستایی جهت پاسخگویی مطلوب تر و به موقع در زمان بروز حوادث در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.

 

علی اکبری تصریح کرد: هدف اصلی از توسعه خانه های هلال، برگزاری دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه خانه‌های هلال در زمینه آموزش همگانی گفت: ارائه آموزش به اعضای خانه های هلال موجب می شود تا سطح آگاهی‌جامعه روستایی و مناطق مختلف استان در برابر مخاطرات تقویت شود همچنین وجود نیروهای آموزش دیده و متخصص در زمان بروز حادثه موجب افزایش سرعت امدادرسانی می شود.

 

علی اکبری اظهار کرد: آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات از مرداد ماه در خانه های هلال استان آغاز شده است. 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در خانه‌های هلال کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان(۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان( ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می شوند. 

 

علی اکبری خاطرنشان کرد: حداکثر پنج دوره آموزشی برای هر خانه هلال در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: هلال احمر ایلام خانه هلال خانه هلال روستايي جمعیت هلال احمر استان توسعه خانه های هلال علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان گفت: وقتی از نیاز و اهمیت وجودی این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموار تر خواهد شد

عباس احد پور افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان خود امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۴۲ روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: بایستی تلاش مضاعفی در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطق همت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شما در همراه کردن خیرین در این مسیر خدمت‌رسانی جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور یادآور شد: در بحث امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش‌های بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است.

کد خبر 6094226

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه