Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:48:39 GMT

متقاضیان ثبت نام دارا دوم بخوانند!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۷۳۶

متقاضیان ثبت نام دارا دوم بخوانند!

به گزارش اقتصادآنلاین، اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (دارا یکم) در اردیبهشت ماه سال جاری، توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه شد و برخلاف پیش‌بینی‌ها، تنها ۳.۵  میلیون نفر اقدام به خرید و شرکت در پذیره‌نویسی کردند. بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه علت مشارکت پایین در اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله را، تعیین سقف دو میلیون تومانی دانسته‌اند و اعتقاد بر کم بودن این رقم برای سقف دارا یکم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای مردادماه سال جاری، علیرضا صالح، رییس کل سازمان خصوصی سازی از انجام اقدامات لازم برای تشکیل دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با نام صنایع پالایش نفت، متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران خبر داد و به پذیره‌نویسی عمومی این صندوق تا پایان مردادماه سال جاری اشاره کرد.

حسن اعلایی، معاون امور واگذاری سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به انجام اقدامات پذیره نویسی دومین صندوق ETF که مربوط به شرکت های پالایشی است، واگذاری ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران را در این صندوق اعلام کرد.

این صندوق از سوی دولت عرضه شده و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم، برای همه افراد که دارای کد ملی هستند، آزاد است. خریداران به مدت دو هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره‌نویسی، برای خرید آن زمان دارند.

سقف خرید در اولین صندوق قابل معامله در بورس (دارا یکم)، دو میلیون تومان بود و سقف خرید در دومین صندوق، پنج میلیون تومان خواهد بود. عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز این موضوع را تایید و سقف خرید در این صندوق‌ها را پنج میلیون تومان اعلام کرد.

پیش از این قرار بود دو شرکت پالایش نفت تبریز و پالایش نفت بندرعباس که در ابتدا در قالب صندوق‌های دولتی قرار داشتند، از این صندوق‌ها خارج شده و به صورت بلوکی عرضه شوند. اما رییس سازمان خصوصی سازی  با اشاره به عدم فروش سهام بلوکی شرکت پالایش نفت تبریز در عرضه مورخ 30 تیرماه سال جاری و همچنین انقضای اعتبار قیمت عرضه بلوکی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه،   از عرضه سهام این دو شرکت به همراه سهام باقی‌مانده دولت در شرکت پالایش نفت تهران و شرکت پالایش نفت اصفهان از طریق این صندوق خبر داد.

لازم به ذکر است برخی از منابع، زمان شروع پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی را، دوم شهریور ماه سال جاری اعلام کرده‌اند. اما باید همچنان در انتظار اطلاعیه‌های مرتبط با این صندوق از سوی منابع رسمی مانند سازمان خصوصی‌سازی بود.

همچنین بنابر اعلام علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی سازی، سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، خودروسازی و صنایع است و متشکل از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد، خواهد بود. این صندوق از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقدمات ثبت سفارش سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، فراهم خواهد شد.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۹ اطلاعیه جدید ایران خودرو بـرای متقاضیان خرید خودرو تغییرات یارانه‌ای در راه است/ سالیانه ۱۳۴هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود آزادسازی ۳۰٪ دوم سهام عدالت از فردا رونمایی از نرخ آتی دلار در بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دارا یکم صندوق ETF صندوق دارا یکم دارا یکم ETF دولتی دارا یکم ETF بانکی دارا دوم صندوق سرمایه گذاری قابل معامله قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سازمان خصوصی سازی شرکت پالایش نفت میلیون تومان پذیره نویسی دارا یکم سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها

فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز برای آن دسته از متقاضیان که اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند آغاز می شود. - اخبار اقتصادی -

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت 16 امروز 16 اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: این طرح فروش مشمول آن دسته از متقاضیان است که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند.

وی در رابطه با جزئیات خودروهای عرضه شده ، افزود: در این مرحله دو خودروی برقی شامل هوندای برقی معین خودرو و لونا برقی ایران‌خودرو عرضه می شود. 

خودروی هیبریدی لاماری آرین پارس و نیسان سانی بنزینی هم در لیست خودروهای عرضه شده هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی