Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:24:35 GMT

پویشی برای تحصیل کودکان محروم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۷۴۱

پویشی برای تحصیل کودکان محروم

در این راستا خانواده‌های داغدار، در قالب این پویش می‌توانند هزینه مراسم عزای عزیز از دست رفته خود را صرف خرید لوازم‌التحریر و کیف مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار کرده و رویای مدرسه رفتن کودکی را محقق کنند.

اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها درباره راه اندازی پویش یادگار مهر میگوید: ما از قبل یک تعداد کودک در مناطق کم برخوردار و محروم کشور را شناسایی کرده بودیم که امکانات لازم برای رفتن به مدرسه را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این حد که یکبار با پدری مواجه شدیم که به خاطر نداشتن پول برای تامین لوازم مدرسه، دخترش را از رفتن به مدرسه محروم کرده بود اما گروه که به موقع با این پدر و مشکلاتش آشنا شدند به سرعت بسته ای از لوازم التحریر و کیف مدرسه را در اختیار این کودک و خانواده اش قرار دادند از آن پس پدر توافق کرد که دخترش به مدرسه برود.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها ادامه می دهد: درست است که در حال حاضر به خاطر کرونا بچه ها شرایط رفتن به مدرسه را ندارند اما آنها باید به صورت آنلاین آموزش هایشان را ادامه دهند به همین دلیل نیاز به امکانات آموزشی از جمله کیف مدرسه، لوازم التحریر و گوشی هوشمند،  نه تنها انگیزه آنها برای آموزش و یادگیری را افزایش می دهد بلکه مسیر آموزش را نیز برای آنها سهولت می بخشد.

یادگار مهر

رجبی ادامه می دهد: حال پویش یادگار مهر به این علت راه اندازی شده که مردم به جای تاج گل، این پول را صرف تهیه کیف و لوازم التحریر مدرسه برای کودکان محروم می کنند. این درحالی است که پس از اینکار لوح تشکری به خانواده ای که اهدایی داشته داده می شود. این کمک می کند تا این روند میان مردم فراگیر شود.

 در این حالت افراد به جای هزینه های نامعقول، می دانند که با مشارکت در این طرح زمینه ای برای تحقق رویای یک کودک و به مدرسه رفتن وی را فراهم کرده اند زیرا خیلی از خانواده این کودکان به این علت که قادر به تامین هزینه وسایل مدرسه و لوازم آموزشی کودک را ندارند اجازه رفتن به مدرسه را به وی نمی دهند. پس با این اتفاق والدین آنها مجاب می شوند که کودک را سر کلاس درس بفرستند.

قسمت جالب این ماجرا اما این است که کیف ها را بچه ها بهبودیافته از اعتیاد جمعیت طلوع بی نشان ها تولید می کنند و برای آنها نیز اشتغال زایی و درآمد ایجاد می شود تا بار دیگر سراغ مصرف مواد نروند.   

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها ادامه می دهد: باید بدانیم که با مشارکت در این طرح به راه افتادن چرخه مهربانی اقدام کرده ایم. نه تنها یک فرصت طلایی در اختیار کودکی بازمانده از تحصیل قرار داده ایم بلکه سرنوشت وی را نیز دگرگون می کنیم. به این دلیل که وقتی کودکی شانس رفتن به مدرسه را پیدا کند، دیگر مجبور نیست کودک کار یا کودک همسر شود یا به هر دلیلی به خاطر فقر فرهنگی به اعتیاد یا بزه روی بیاورد.

حالا پویش «یادگار مهر» فرصتی است تا خانواده هایی که بر اثر کرونا یا هر مساله دیگری عزیزانشان را از دست داده اند، می توانند هزینه مراسم را در قالب کیف و لوازم التحریر به دست دانش آموزان مناطق محروم برسانند.

«همان طور که همگی می دانیم، مقامات و کارشناسان بارها از تریبون های مختلف برگزاری هرگونه اجتماعات از جمله عروسی و عزا را ممنوع اعلام کرده اند. به همین دلیل در مراسم عزا مردم آن طور که باید نمی توانند سوگواری کرده و عزیزشان را به خاک بسپارند».

برچسب‌ها ویروس کرونا هیأت عزاداری محرومیت کودکان کار آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هیأت عزاداری محرومیت کودکان کار آسیب ها ویروس کرونا هیأت عزاداری محرومیت کودکان کار آسیب ها جمعیت طلوع بی نشان ها رفتن به مدرسه لوازم التحریر یادگار مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه

سازمان‌های مختلف وابسته به سازمان ملل با اشاره به وضعیت روانی و جسمی بسیار وخیم کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی نسبت به آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده و اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

در بیانیه این آژانس آمده است که تیم آنروا با کودکان و نوجوانان در نوار غزه برای کاهش تاثیرات وحشتناک جنگ روی آنها کار می‌کند اما این کودکان وضعیت بسیار اسفباری دارند.

از سوی دیگر «سندی ماکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به وقوع قحطی گسترده در شمال نوار غزه اعلام کرد که غزه از قحطی فراگیر رنج می‌برد و بعد از گذشت 7 ماه از این جنگ ویرانگر، مردم غزه دچار کمبود شدید مواد غذایی و ناامنی غذایی هستند. آنچه که ما در واقعیت روی زمین در نوار غزه می‌بینیم بسیار وحشتناک است و حتی نگاه کردن و یا شنیدن درباره آن هم بسیار سخت می‌باشد و باید هرچه سریعتر آتش بس در این منطقه برقرار شود.

همچنین آنروآ گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به طور کامل برای تامین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند. در این میان وضعیت کودکان بسیار بد بوده و آنها از کم آبی و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به توصیف وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که جنگ غزه بسیاری از کودکان را مجبور کرده چشمان خود را ببندند و گورستان‌هایی در رفح وجود دارد که پر از کودکان است‌. حملات هوایی شدید طی این هفته موجب قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بزرگسال و کودک در رفح شده است. بیش از شش ماه از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و این جنگ در حال شکستن سیاه‌ترین رکوردها در جنایت علیه بشریت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق آمار رسمی بیش از 14هزار کودک در نوار غزه قتل عام شده‌اند و با توجه به تهدیدات برای ادامه تجاوزات این اوضاع بدتر می‌شود.

سخنگوی یونیسف هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود 600 هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

وی گفت که من در ماه آوریل گذشته به این بیمارستان سر زدم و جراح کودکان بالای سر کودک کوچکی به نام محمود خم شده بود که بر اثر انفجار موشکی که به خانه‌شان اصابت کرده بود، در سرش احساس درد می‌کرد. این جراح در حالی که داشت اشک می‌ریخت از من پرسید: مگر این پسربچه چه کار کرده است؟ امروز از 36 بیمارستان غزه تنها 10 بیمارستان هنوز فعال هستند که آنها هم به طور جزئی کار می‌کنند و این در حالی است که همه کودکان غزه نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند.

یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل استیونیسف: 600 هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • انتقامی که بازیگر معروف ترکیه از معلمانش گرفت
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید