Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@03:41:21 GMT

قرصی که نیم ساعته می‌کشد!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۷۶۰

مازندران همین چند روز پیش بود که دو دختر ۱۴ و ۱۵ ساله در بابل، با قرص برنج خودکشی کردند و به زندگی خود در نوجوانی پایان دادند، موضوعی که این سوال را اذهان ایجاد کرده، مگر فروش قرص برنج ممنوع نیست، پس چگونه دو نوجوان به آسانی توانسته اند آن را تهیه و استفاده کنند.

هرچند کرونا در مازندران مجال خودکشی با قرص برنج را نداد و بر اساس اظهارات مدیرکل پزشک قانونی این استان، خودکشی با این ماده سمی و خطرناک، ۵۲ درصد کاهش یافته، اما پاسخ به این سوال بسیار مهم و حیاتی است که چرا این قرص به آسانی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکان معتقدند مرگ بر اثر مصرف قرص برنج، مرگی دردناک است، فرد عطش زیادی دارد و تا وقتی زنده است، هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس می کند؛ این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفس و قلب را دچار مشکل کرده و فرد در اثر مرگی زجرآور خواهد مرد.
این ماده شیمیایی جذب پوستی نداشته و راه اصلی تماس آن برای ایجاد مسمومیت، مسیر خوراکی و تنفسی است، اصولا کشاورزان به ویژه در گذشته برای نابودی حشرات از این قرص استفاده می کردند اما متاسفانه به دلیل عواملی مانند میزان کشندگی زیاد این ماده و سهولت دسترسی به این سم از چند سال قبل، آمار نسبتا بالا از مسمومیت های ناشی از این عوامل در کشور به ویژه در برخی استان ها از جمله مازندران گزارش شده است.
مرگ ۱۳ مازندرانی طی ۹۰ روز در مازندران
بسیاری از جامعه شناسان بر این باورند که، نوع کشنده قرص برنج نباید بدون داشتن مجوز به فروش برسد، بر این اساس و بنا به اظهار علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ۱۳ نفر در اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه امسال در استان فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۵۲ درصد کاهش داشت.

برچسب ها: قرص ، قرص برنج ، مازندران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JSj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قرص قرص برنج مازندران قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: در پی اعلام مرکز EOC استان خراسان رضوی مبنی بر مفقود شدن مردی ۴۵ ساله در ارتفاعات شهر بار، یک تیم از نجاتگران تخصصی امدادونجات کوهستان به‌موقعیت اعزام شدند.   اسماعیل شاه بیکی افزود: به دلیل وسعت منطقه، سه تیم از امدادگران خانه هلال شهر بار و تعدادی از اهالی محلی برای جستجو نیز به منطقه اعزام شدند.   به گفته او، به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، مه غلیظ و صعب‌العبور بودن مسیر، تیم‌های جستجو پس از حدود ۲۰ ساعت عملیات، موفق به نجات این شهروند شدند که به‌دلیل گم کردن مسیر و امکان نداشتن برقراری تماس، به یک دامداری پناه برده بود.    شاه بیکی اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و نداشتن دید کافی، تیم‌های جستجو و نجات امکان بازگشت را نداشتند که شب را در ارتفاعات شهر بار سپری کردند و با روشن شدن هوا به منطقه امن بازگشتند.

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور