Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:05:15 GMT

جای خالی فرهنگ و تاریخ آذربایجان در اسکناس های ملی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۵۲۶

جای خالی فرهنگ و تاریخ آذربایجان در اسکناس های ملی

پس از گذشت شش سال از وعده های نمایندگان قبلی در مجلس، هنوز مطالبه مردم تبریز در خصوص درج یکی از امکان تاریخی آذربایجان در اسکناس های ملی به نتیجه نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار اخیرا از اسکناس جدید صد هزار تومانی رونمایی شده و همین بهانه ای شد تا به بازخوانی وعده های وکلای سابق ملت و مطالبات مردم تبریز در خصوص درج یکی از آثار تاریخی آذربایجان روی اسکناس ها بپردازیم که اولین بار در سال ۹۳ بود توسط سید هادی قره سید رومیانی و محمد اسماعیل سعیدی، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مطالبه و مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از وعده های انتخاباتی قره سید رومیانی چاپ تصاویری از نمادهای اماکن تاریخی آذربایجان بر روی اسکناس ها بود و‌ به گفته خود چندین بار طی مکاتبه های اداری، خواستار تصویب این طرح شده بود ولی نتیجه ای از این نامه نگاری ها نگرفت!

سعیدی نیز پس از اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی شد این ایده را مطرح کرد و با تاکید بر لزوم توجه به نمادها و شاخص های آذربایجان خاطر نشان کرد: با وجود استفاده از تصاویر بسیاری از اماکن و نمادهای کشور در چاپ اسکناس متاسفانه خبری از نمادهای آذربایجان نیست و به همین دلیل نامه ای به مجلس نوشته ایم و خواستار احترام به این خواسته مهم مردم منطقه و چاپ یکی از نمادهای آذربایجان و تبریز بر روی اسکناس های منتشر شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اولین فرصت شده ایم.

پس از گذشت یک سال از این مکاتبه ها و‌ نامه نگاری ها، سعیدی بار دیگر در گفتگو با رسانه های خبری اظهار داشت: دلیل مقاومت مسئولین برای چاپ نماد آذربایجان در اسکناس ها را نمی دانیم. فراموشی نقش آذربایجان در طول تاریخ سیاسی ایران جفا به مردم آذربایجان است. ما از سال گذشته به صورت کتبی و حتی شفاهی پیگیر این موضوع بوده ایم و هم اکنون نیز پیگیری های ما برای تحقق این درخواست و این مطالبه تمام نشده است ولی این مکاتبات، نتیجه‌ای جز وعده‌های تو خالی و قول اقدام و بررسی نداشته و هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

اکنون پس از گذشت شش سال، هنوز هم این مطالبه ها به نتیجه نرسیده و‌ جالب اینجاست که نمایندگان فعلی مجلس، خبری از این اقدام نمایندگان سابق ندارند!

 این پایگاه خبری در طی گفتگوهایی که با چند تن از نمایندگان مجلس داشت، مشخص شد که هیچکدام از آنها از این وعده و وعیدها خبر نداشتند و آن را پیگیری نکرده اند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، درگفتگو‌ با تبریز بیدار اظهار داشت: من اطلاعی از این وعده نمایندگان ندارم و چیزی نشنیده ام.

علیرضا منادی نیز به خبرنگار تبریز بیدار گفت: من از چنین قضیه ای خبر نداشتم ولی حتما پیگیر خواهم شد که ببینم جریان از چه قرار است. اگر کوتاهی شده باشد، برخورد می کنم.

سید محمدرضا میر تاج الدینی نماینده دیگر تبریز نیز به خبرنگار تبریز بیدار گفت: باید این کار را انجام بدهیم ولی متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته شاید به این دلیل است که مجلس تازه شروع شده و‌ هنوز اوایل کار مجلس است. من از وعده های نمایندگان سابق اطلاعی ندارم و اینکه چرا این قضیه از مجلس نهم تا کنون مطالبه نشده و‌ به نتیجه نرسیده را باید از نمایندگان قبلی بپرسید ولی بنده با یادآوری این قضیه از جانب شما، آن را از مسئولین مربوطه پیگیر خواهم شد.

 

گزارش از نگار رشیدی

منبع: دانا

کلیدواژه: تبریز بیدار مردم تبریز اسکناس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و گفت: به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است». - اخبار سیاسی -

حبیب‌زاده منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی ضمن نادرست دانستن روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس به خبرنگار تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند