Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: حدود ۹۶ هزار نفر از مردم شیروان از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

«غلامحسین ساقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: به تازگی عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی در شیروان آغاز شد که با افتتاح آن ها حدود ۹۶ هزار نفر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد: یکی از اهدافی که به عنوان اصل مهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته، رفع مشکلات آبی به ویژه در روستاها و کاهش تنش های مربوطه است.

 

ساقی خاطرنشان کرد: در این راستا  عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به مجتمع تکمران، حفر ‌و لوله گذاری و پمپاژ یک حلقه چاه آب آشامیدنی در مجتمع هفت روستایی رضاآباد شرقی و پروژه حفاری چاه شماره هفت پهنه جنوبی شهر شیروان آغاز شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین پروژه آبرسانی شهر زیارت و روستای منصوران نیز با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول هزار و ۳۵۰ کیلومتر در هفته گذشته به بهره برداری رسید و مردم از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در زمینه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای سه پروژه و همچنین افتتاح طرح آبرسانی شهر زیارت اطلاعاتی ارائه نکرد.

 

ساقی تصریح کرد: به منظور حفظ منابع آب و جلوگیری از ایجاد تنش های آبی، صرفه جویی در آب و استفاده نکردن آب در مصارف غیر از آشامیدن و بهداشت مانند صیفی و سبزی کاری و آبیاری درختان، باید مد نظر عموم قرار گیرد تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

 

به گفته وی تعداد کل منابع تامین آب روستاهای این شهرستان، ۹۸ مورد شامل چشمه، قنات، سد و آب شهری است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اضافه کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش این شهرستان، ۱۳۶ روستا است که ۱۶ هزار و ۸۴۱ خانوار مشتمل بر ۵۵ هزار و ۶۳۹ نفر جمعیت است و تعداد انشعابات آب (مشترک)، ۲۰ هزار و ۷۲۷ مشترک است.


 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: آب آشامیدنی شیروان آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از نصب ۳۹۴۸ علمک در سال ۱۴۰۲ در شهرها و مناطق سخت‌گذر روستایی این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان گفت: پارسال ۳۹۴۸ علمک گاز تازه در سطح استان نصب شد که از این تعداد ۱۸۶۵ علمک در شهرها و ۲۰۸۳ علمک در روستاها بوده است.

وی با اشاره به سخت‌گذر و دوردست‌بودن روستاهای باقیمانده و سختی چند برابری اجرای لوله‌گذاری در مسیرهای ناهموار، سنگی و شیب‌دار، افزود: تا پایان امسال قدم‌های دیگری در بخش گازرسانی روستایی برداشته خواهد شد و تعداد دیگری از روستاهای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تعداد علمک‌های نصب‌شده در این استان را ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ مورد اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۶۸ مورد در شهرها و ۸۳ هزار و ۵۵۶ علمک در روستاها نصب شده است.

دیگر خبرها

  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس