Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: کانادا تدابیر امنیتی برای حفاظت از رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی که تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان قرار دارد، تشدید کرد.
شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه به نقل از رسانه های کانادا گزارش داد: تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از جان سعد الجبری مشاور ولیعهد سابق سعودی تشدید شده است.
این رسانه ها اعلام کردند که علت تشدید تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان الجبری، تلاش جدید عربستان برای ترور وی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الجبری برای مدت طولانی مشاور شاهزاده محمد نایف ولیعهد پیشین عربستان بود. بن سلمان در سال ۲۰۱۷ جایگزین بن نایف شد و اکنون حاکم واقعی عربستان و متحد نزدیک آمریکاست.
منابع آگاه به رویترز گفتند؛ الجبری از اسنادی اطلاع دارد که حاوی اطلاعات حساسی بوده که ولیعهد سعودی نگران لطمه آن به خود است.
الجبری در یک شکایت ۱۰۷ صفحه‌ای که علیه ولیعهد سعودی و ۲۴ تن دیگر به دادگاه فدرال استان کلمبیا ارایه داده، گفته است که ولیعهد سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ تیمی را برای ترور وی به کانادا اعزام کرده بود.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در پی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول ترکیه با انتقادهای بین المللی مواجه شد و منابعی از دولت آمریکا گفتند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) معتقدند که ولیعهد عربستان نه تنها با این موضوع (ترور) موافق بوده بلکه چه بسا دستور آن را نیز صادر کرده است.
منبع: ایرنا برچسب ها: الجزیره ، کانادا ، ولیعهد عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: الجزیره کانادا ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)