Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: درپی بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا و اقدام واشنگتن در تحریم مقام های هنگ کنگی، پکن از بانک های خود خواست از سامانه تبادلات بانکی سویفت فاصله گرفته و از سامانه جایگزین چینی استفاده کنند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا آمریکا بتدریج در حال افزایش فشارها بر مقام های چین و هنگ کنگ است و علت آن را تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین عنوان کرده است این باعث شده است تا نگرانی بانک های چین از تحریم های فزاینده آمریکا بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به نوشته روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» چین، تصویب مقررات آمریکا می تواند بانک هایی را که خدماتی به مقام های چینی و هنگ کنگی ارایه می دهند، هدف قرار دهد و این بانک ها نیز در زمره تحریم های تحمیلی قرار می گیرند.
چین سال ۲۰۱۵ میلادی سامانه پرداخت بین بانکی و فرامرزی به نام «سی آی پی اس» ایجاد کرد که اقدامی از سوی این کشور برای فاصله گرفتن از تحریم ها و فشارهای آمریکا نیز محسوب می شود و بتدریج بانک های خود را تشویق کرده است تا از این سامانه که مبادلات یوانی (ارز چین) انجام می دهد، برای پرداخت های خود استفاده کنند.
بانک مرکزی چین در بیانیه ای، بانک های این کشور را به فاصله گرفتن از سویفت فراخوانده است سامانه ای مستقر در بلژیک که کنترل پرداخت های مالی از طریق آن با دلار از سوی آمریکا کنترل می شود.
بر اساس درخواست بانک مرکزی چین، بانک های این کشور باید از تبادلات یوانی و سامانه ذی ربط این کشور استفاده کنند و درنظر داشته باشند با افزوده شدن بر تحریم ها مخاطرات بیشتری برای آنها در صورت استفاده از سویفت پدید خواهد آمد.
بخش بین الملل بانک مرکزی چین در بیانیه خود تصریح کرده است که فاصله گرفتن از سویفت و انجام مبادلات با یوان و سامانه پرداختی چین بخصوص بین چین و هنگ کنگ موجب می شود تا آمریکا داده های کمتری از تبادلات مالی چین در اختیار داشته باشد.
نزدیک به ۱۰۰ کشور و منطقه در دنیا با سامانه پرداختی بانکی یوانی چین همکاری و مشارکت دارند در سال ۲۰۱۹ میلادی روزانه ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از مبادلات بانکی با همین سامانه چین انجام شده است.
دعوت به فاصله گرفتن بانک های چینی از سویفت در شرایطی جدیت پیدا می کند که آمریکا رییس منطقه ویژه اداری هنگ کنگ و ۱۰ مقام ارشد دیگر را مورد تحریم قرار داده است. برچسب ها: بانک مرکزی چین ، سویفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: بانک مرکزی چین سویفت بانک مرکزی چین فاصله گرفتن تحریم ها هنگ کنگ بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید