Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:01:14 GMT

شورای شهر تهران ۳۱ قائم مقام ذیحسابی را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۳۷۶

شورای شهر تهران ۳۱ قائم مقام ذیحسابی را معرفی کرد

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا، لایحه «انتخاب 31 نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب دو» را در دستور کار قرار دادند.

«مجید فراهانی»، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دفاع از این لایحه گفت: در اجرای ماده ۷۹ قانون شهرداری، تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها و مصوبه «انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران» تصویبی در هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره سوم) به منظور نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری و حفظ سرمایه، دارایی ها، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری، همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها، شورا ،نظارت حین خرج را با انتخاب و تایید ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر همین اساس پس از ارائه لایحه قائم مقامان ذیحساب دو از سوی شهرداری به شورا و ارجاع از سوی کمیسیون به کمیته بودجه و نظارت مالی به منظور اعلام ارزیابی فنی و تخصصی با دعوت از افراد معرفی شده از سوی شهرداری نسبت به ارزیابی دانش و تسلط نسبت به قوانین و مقررات، مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای اقدام شد.

فراهانی گفت: هم زمان به منظور ارزیابی پایبندی این افراد به انضباط مالی و عدم سوء شهرت در خصوص استعلام از حراست و بازرسی اقدام  شد که اکنون بر اساس نتایج ارزیابی فهرست افراد واجد صلاحیت جهت تصویب ارائه می شود، مدارک و مستندات مربوط به سوابق این افراد در مستندات دستور در دسترس اعضاء محترم شورا قرار دارد.  

عضو شورای تهران، با اشاره به انتظارات شورا از قائم مقامان ذیحساب گفت: در پیش نویس ارائه شده مصوبه ، نسبت به تبیین انتظارات شورا از قائم مقامان ذیحساب، لزوم تحویل و تحول با قائم مقام ذیحساب پیشین و ارائه صورتجلسه تحویل و تحول و ارسال رونوشت به خزانه دار شورا،  تعیین تکلیف خرج خلاف قانون و لزوم ارسال رونوشت گزارش به شورا، تعیین تکلیف نظارت بر حسن فعالیت قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش نظارت به شورا، محدود کردن فعالیت قائم مقامان ذیحساب در واحد تعیین شده و الزام شهرداری به اخذ مصوبه شورا در صورت تغییر، محدود کردن دوره  فعالیت قائم مقامان ذیحساب در واحد تعیین شده و الزام شهرداری به لحاظ کردن تغییر ذیحساب بدون تداخل با دوره رسیدگی و استقرار حسابرس منتخب شورا  و الزام شورا به راه اندازی سامانه الکترونیک و بر خط گزارشگری مالی قائم مقامان ذیحساب اقدام شده است،که با تصویب و رای اعضاء شورا زمینه های تحقق انضباط مالی در شهرداری بیش از پیش فراهم شود.

در نهایت اعضای شورا با رای خود، ۳۱ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران را برای انتصاب به عنوان قایم مقام ذیحساب معرفی کردند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران مجید فراهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران مجید فراهانی شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران مجید فراهانی مقام ذیحساب شهر تهران قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است