Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:45:03 GMT

آغاز جشنواره سراسري ايران نوشت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۶۶۲

آغاز جشنواره سراسري ايران نوشت

خبرگزاری آریا- جشنواره سراسری ایران نوشت (نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی) از امروز آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، از سال 1391 تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی توانستند با تولید میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی، بخشی از این بازار را از آن خود کنند؛ این افراد جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، تلاش جهت رفع موانع قانونی، توسعه فعالیت‌های این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوت‌ها و اصلاح ضعف‌ها، تلاش برای افزایش کمی و کیفی تولیدات در قالب مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی گرد هم آمدند تا بتوانند با برنامه‌ای منسجم و با مدیریتی متمرکز تحت عنوان «ایران نوشت» در این عرصه به فعالیت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جشنواره به جای آنکه نمایشگاه متمرکزی برگزار شود و ایجاد ازدحام کند، با فروشگاه‌های محلی و اینترنتی سراسر کشور فعالیت می‌کند.
جشنواره ایران نوشت که از امروز آغاز شد تا 31 شهریور ادامه دارد.

رضایت 80 درصدی از نوشت افزار ایرانی/ بازار 6 هزار میلیارد تومانی نوشت‌افزار در کشور
آقای محمد یقینی رئیس مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در مراسم آغاز جشنواره سراسری ایران نوشت، گفت: مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی از سال 91 با مشکلات و چالش‌ها در زمینه نوشت‌افزار ایرانی شروع به کار کرد.
وی ادامه داد: در آن زمان بیش از 90 درصد بازار نوشت‌افزار را محصولات خارجی گرفته بودند و هم محصولات و هم محتوا‌ها خارجی بود؛ در سال 91 یکی، دو تولید کننده پای کار آمدند و امروز بیش از 100 تولیدکننده هستند که هم تولید و طرح ایرانی دارند.
آقای یقینی با بیان اینکه امسال هشتمین سال فعالیت مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی است، گفت: درباره اهمیت اقتصادی نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی باید بگویم که بازار 6 هزار میلیارد تومانی در کشور ما داراست که لازم است به آن توجه شود.
وی با اشاره به فعالیت جریان ایران نوشت، افزود: با اتفاقاتی که از شروع جریان ایران نوشت افتاد، سعی شد با مردم ارتباط مستقیم برقرار شود و از سال 95 آمار واردات نوشت‌افزار از 90 درصد به 60 درصد کاهش یافته است. البته یک مشکل این است که یکی از علت‌ها این است که بعضی از اقلام مشابه داخلی ندارند که می‌توان به اِتُد، روان‌نویس و قیچی اداری اشاره کرد که مشابه ایرانی ندارند.
رئیس مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی ادامه داد: 7 هزار نفر مستقیم و 10 هزار نفر غیر مستقیم در بازار نوشت‌افزار فعالیت دارند و 15 هزار فروشگاه در این راستا فعالیت می‌کنند البته در این راستا نیازمند همکاری وزارت صمت هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تصریح کرد: نوشت‌افزار، 12 سال روزی حداقل 10 تا 12 ساعت در زندگی کودک حضور دارد و کودک از محتوای نوشت‌افزار اثر می‌گیرد و در آن مشق می‌نویسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره سراسری مجمع نوشت افزار ایرانی ایران نوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در احکامی جداگانه اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: «با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم، امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.»

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093454

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)