Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:53:15 GMT

ولایت شناسی در سایه غدیر توسط جوانان جهادی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۷۸۷

ولایت شناسی در سایه غدیر توسط جوانان جهادی

"هان مردمان! اینک با خداوند بیعت کنید و با من پیمان بندید و با علی امیرالمؤمنین و حسن و حسین و امامان پس از آنان از نسل آنان که نشانه پایدارند در دنیا و آخرت." (خطبه غدیر)
حجةالوداع ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری، الماس تاریخ شیعه و اسلام است روزی که ولایت پایه‌گذاری شد و خداوند راه نجات بشر را توسط فرستاده‌اش به بشریت ابلاغ کرد و ولایت مداری مهمترین رسالت شیعه شد و حضرت امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیام پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر، برگی زرین از تاریخ اسلام و شیعه را رقم زد و رسالتی بس ارزنده و دشوار بر دوش مسلمانان گذاشته‌ شد، ولایت مداری و تبلیغ آن رسالتی است که در طول تاریخ اسلام تلاش فراوان برای توسعه آن شده و هر کس در اندازه و وسع خود در این خصوص تلاش کرده‌ است.
گروه جهادی غدیر نیز برخاسته  از متن مردم، طی سال‌های گذشته اقدامات مختلف در راستای رساندن پیام غدیر انجام داده‌ که این اقدامات در ایام غدیر و عید امامت پررنگ‌تر است.
مسوول روابط عمومی گروه جهادی غدیر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این گروه زیرمجموعه سازمان بسیج سازندگی، از سال ۱۳۸۶ کار فرهنگی، هنری و مذهبی خود را آغاز کرد.
مهدی عنایتی افزود: مخاطب این گروه جهادی، جوانان و دانشجویان هستند و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه در کشور در ارتباط هستیم، این گروه از اولین روز، کار فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد و استراتژی به روز فرهنگی در پیش گرفت.
وی با بیان اینکه مجموعه گروه جهادی غدیر با حمایت مردم در سراسر ایران اقدامات جریان‌ساز دارد، به تشریح برخی اقدامات این گروه مرتبط با عید بزرگ شیعیان پرداخت و ادامه داد: ۱۲ پروژه در حوزه غدیر توسط این گروه انجام می‌شود که همه توسط دانشجویان با محوریت مشهد و سایر شهرهای کشور در دست انجام است.
نبض حیات
پروژه "نبض" یکی از زیباترین فعالیت‌های گروه جهادی غدیر است که در پنج سال گذشته به صورت مداوم در مشهد و برخی دیگر از استان‌های کشور انجام می‌شود.
در پروژه نبض، جوانان جهادی با عیادت از بیماران بیمارستان‌ها ، می‌کوشند فضای نشاط و امید را در بیمارستان‌ها ایجاد کنند که البته این اقدام امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در حال اجراست.
 امسال با وجود بیماری کرونا این طرح با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و تشکر از کادر درمان و تزئین فضای بیمارستان به صورت ویژه‌تر از ۱۹ تا ۲۱ مرداد ماه در بیمارستان‌های مشهد در حال انجام است.
طرح بزرگ پزشکان محب اهل البیت نیز از دیگر اقدامات این گروه جهادی است، در این طرح پزشکان با همکاری گروه جهادی غدیر و با تهیه المان‌های زیبا و تقدیم آن به بیماران خود، باعث می‌شوند امید در دل بیماران و همراهانشان بیش از پیش افزایش یابد و به اذعان پزشکان فعال در این طرح، این اقدام باعث بهبودی سریعتر و محبت بیشتر بیماران به اهل بیت (ع) می‌شود.
این طرح در طول سال، جاری است و در اجرای آن امسال حدود یکهزار و ۴۵۰ المان و نبات متبرکه آستان قدس رضوی تقدیم بیماران می‌شود.
کارناول امیر غدیر
کارناوال های غدیر از دیگر اقدامات این گروه جهادی در ایام عید سعید غدیر است که در اجرای آن سه تریلی با نام "امیر غدیر" آذین بندی شده‌ و هر سال در ایام عید سعید غدیر در جاده‌های  سرخس و تربت‌حیدریه به روستاهای اطراف می‌روند و با برگزاری جشن‌های سیار و اهدای هدایا به اهالی این روستاها فضایی متفاوت رقم می زنند.
پروژه "وارث"
در پروژه وارث در اقدامی کم‌نظیر طی ایام عید غدیر با حضور استادان دانشگاه و دانشجویان در منازل خانواده شهدا از آنها تجلیل می‌شود.
در سال جاری این طرح برای ۳۰ خانواده شهید مدافع حرم، شهدای سلامت و هشت سال دفاع مقدس انجام شد.
طرح "تاکسی بیاید یا تا کسی بیاید"
طرح "تاکسی بیاید یا تا کسی بیاید" از دیگر اقدامات این گروه دانشجویی در ایام غدیر است که در اجرای آن ۳۵ دکه تاکسیرانی به نام مقدس امیرالمومنین علی (ع) تزئین شد و ۳۰۰ پرچم برای خودروها و تاکسی ها در شهر سرخس ارسال گردید.
همچنین حدود چهار هزار و ۵۰ پرچم بین تاکسیرانان در شهر مشهد پخش شد و حدود ۱۱۰ تاکسی با استیکرهای بسیار زیبا در کنار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آذین بندی شد.
سخنوری و سخنرانی با موضوع غدیر، شناسایی استعدادهای ناب در این زمینه، برگزاری مسابقه و جشن آنلاین ویژه دانشجویان از روز عید غدیر تا ۲۳ مرداد ماه و عید مباهله در فضای مجازی با موضوع غدیر از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.
اقدامات این جهادگران با تمسک به این جمله رهبر معظم انقلاب که "شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد" در طول سال ادامه دارد و تک تک اعضای این گروه معتقدند کمترین انتظاری که پیامبر خدا از بشریت دارد رساندن پیام غدیر توسط حاضران به غائبان است و شاید مخاطب خاص این کلام، تک تک ما باشیم.

برچسب‌ها شیعه عید سعید غدیرخم سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه عید سعید غدیرخم سازمان بسیج سازندگی شیعه عید سعید غدیرخم سازمان بسیج سازندگی گروه جهادی غدیر گروه جهادی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران گفت: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان بود و امروز در چهارمین خدمات جهادی به ۴۰۰ مددجوی پاکدشت خدمات رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، گروه جهادی پزشکی صبح امروز با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) پاکدشت به 400 مددجوی این شهرستان خدمات‌رسانی کردند.

علی نشاط رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران در حاشیه این اردوی جهادی با اشاره به فعالیت گروه‌های تخصصی پزشکی در کمیته‌های امداد شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به دستور اکید رئیس کمیته امداد و تأکید مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گروه‌های جهادی متخصص برای خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند و مددجویان کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال 1402 مبلغی بالغ‌بر 10 میلیارد تومان بود. این خدمات‌دهی در سال جدید نیز ادامه داشته و این چهارمین حضور و خدمات‌دهی در استان تهران است.

نشاط در ادامه تصریح کرد: خدمات ارائه شده در قالب خدمات کمتر دیده شده در بیمه پایه است که به‌صورت تکمیلی و تجمیعی برای درمان کامل مددجو به آن پرداخته و تا درمان قطعی ادامه خواهد داشت.

استفادهذ 400 مددجو از خدمات پزشکی متخصصان گروه جهادی پزشکی

کوروش امیری در ادامه با اشاره به آغاز کارگروه جهادی متخصص در کمیته امداد اظهار داشت: برای سومین بار است که گروه‌های جهادی پزشکی با هماهنگی کمیته امداد کار خود را در بخش مددجویان آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به حضور 400 مددجو کمیته امداد در این دوره پزشکی بیان کرد: این گروه جهادی با حضور پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف چون روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، اطفال، عفونی، مامایی، داخلی، شنوایی‌سنجی، پرستاری و داروساز به وضعیت درمان 400 مددجو رسیدگی می‌کنند که از این تعداد 300 مددجو بیماریشان محرز و آزمایش‌های نخستین در یک ماه گذشته انجام و امروز در راستای ادامه درمان حضور یافتند.

رئیس کمیته امداد پاکدشت با اشاره به هزینه داروها تأکید کرد: داروهای تجویز شده که نقش مهمی در درمان بیماران داده می‌شود همه رایگان است و اگر تشخیص داده شود بیماری نیازمند ادامه درمان در روزهای بیشتر دارد با پزشکان متخصص هماهنگ می‌شود تا ادامه درمان هم به‌صورت کاملاً رایگان انجام شود.

امیری در پایان با اشاره به‌ضرورت حضور گروه‌های جهادی متخصص پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن پزشکان متخصص در شهرستان نیاز فعال شدن گروه‌های جهادی متخصص با هماهنگی‌های لازم احساس می‌شود در همین راستا پایش بیماران از طریق مددکارها و واحد درمان کمیته امداد در قالب گروه‌های مددکاری درون‌سازمانی پایش و امروز برای شروع و یا ادامه درمان دعوت شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل