Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز اکرمی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: تاکنون هیچ دستورالعملی برای چگونگی برگزاری آیین‌های عزاداری و فعالیت‌ هیات‌های مذهبی در ایام محرم از سوی ستاد کشور به استان ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ این دستورالعمل فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها ممنوع است.
وی ادامه داد: فرمانداران وظیفه دارند گزارش‌های برخورد، اخطار و مهروموم کردن واحدهای متخلف در خصوص بیماری کرونا را به صورت روزانه به ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خمین و ساوه باید در اسرع وقت گزارش‌های مراکز درمانی خود را در خصوص کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه کنند.
اکرمی اظهار داشت: تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان مرکزی وظیفه دارند نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا بخش یا شهر خود را بعد از ستاد استانی برگزار و مصوبات نشست خود را به ستاد استانی ارائه کنند.
وی اضافه کرد: اکنون هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری مراسم‌های شبیه‌خوانی در استان مرکزی صادر نشده و در صورت مشاهده با جدیت اعمال قانون می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: اقدامات غیرحضوری دستگاه‌های اجرایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نحوه فعالیت خود را تغییر دادند باید ظرف مدت یک هفته به استانداری ارائه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی نیز گفت: با توجه افزایش مسافرت‌های برون شهری در ایام محرم، اعمال محدودیت‌ها به خصوص از ششم تا ۱۱ محرم می‌تواند گام بلندی در جهت مقابله با شیوع کرونا باشد.

سعید فرخی تصریح کرد: لازم است تا در این موضوع مباحث کارشناسی در ستاد استانی مقابله با کرونا پی گرفته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین ابلاغیه‌های رسیده برگزاری آیین عزاداری در مکان‌های سرپوشیده با استفاده از ماسک و وسایل شخصی و بدون حرکت همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور اضافه کرد: حرکت دسته‌جات از محلی به محل دیگر تحت هر شرایطی ممنوع است و بر اساس قانون برخورد می‌شود.
وی افزود: توزیع نزورات باید به صورت خشک باشد و هر گونه پخت و پز و توزیع غذای گرم ممنوع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک‌ نیز گفت: استان مرکزی در زمینه موارد بیماران کرونایی بستری از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۰ و در زمینه مرگ و میر از رتبه ۲۵ به ۱۴ رسیده که بدان معنی است میزان مرگ و میر در استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر و میزان بستری یک رده از میانگین کشوری پایین‌تر است.
دکتر سید محمد جمالیان با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان سالمند کشور بوده که بیشترین مرگ و میر نیز در سالمندان رخ می‌دهد، افزود: احتمال می‌رود با وضعیت موجود، هفته آینده اوضاع در استان بدتر شود و به رتبه‌های اول و دوم مرگ و میر برسیم.
وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز ممنوع است اما این آیین در شهرهای قرمز استان مرکزی همچنان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسمات عروسی و اعیاد و مناسبت‌ها گفت: مشاهده برگزاری این گونه مراسمات نشان از یک عادی انگاری عمومی است که نتیجه این بی توجهی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد و با توجه به درپیش بودن ایام عزاداری امام حسین(ع) نیاز است تصمیمات جدی هرچه زودتر اتخاذ شود.
استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی هیأت عزاداری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی هیأت عزاداری اراک استان مرکزی هیأت عزاداری بیماری کرونا استان مرکزی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود