Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار جهادی در میدان ایمان و عمل فصل جدیدی از ایفای رسالت دینی و شرعی جهادگران نسبت به هم‌نوعان و تجلی‌بخش اراده‌ای پولادین برای رفع محرومیت از این سرزمین با اتکای به ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، کار جهادی در میدان ایمان و عمل فصل جدیدی از ایفای رسالت دینی و شرعی جهادگران نسبت به هم‌نوعان و تجلی‌بخش اراده‌ای پولادین برای رفع محرومیت از این سرزمین با اتکای به ظرفیت‌های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهادگران که تا دیروز در میدان تلاش برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای زندگی مردم قرار داشتند، این روزها با درک شرایط خاص جامعه بخصوص در مناطق محروم، وارد عرصه‌ای جدید از کمک به خانواده‌های مستمند شده‌اند که بتوانند جوانان دم بخت را راهی خانه و زندگی خویش کنند و بدین گونه ضمن فراهم آوردن شرایط مناسبی برای ازدواج آسان، یاریگر جامعه در حرکت سالم به سمت و سوی ارزش‌های الهی نیز باشند.

 

 

تجلی همت جهادی جهادگران هرمزگانی عمدتا متمرکز بر مناطقی نظیر بشاگرد و جزیره هرمز و مناطق محروم شمالی استان هرمزگان است تا بتوانند با یاری مردم، گوشه‌ای از محرومیت‌ها را از میان برداشته و در حوزه مسائل و مشکلات اجتماعی نیز همپای مردم باشند.

روایتی از همت جهادگران در فرستادن 50 زوج بشاگردی به خانه بخت

50 زوج بشاگردی در ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، ازدواج آسان را ملاک خوشبختی و سعادت خود قرار دادند و زندگی مشترک خود را به دور از تجملات آغاز کردند و رهسپار خانه بخت شدند.

از این تعداد، ۱۳ زوج در روستای نیک‌دشت، ۵ زوج در درجگ، ۵ زوج در براهنگ، ۵ زوج در تیسور، ۵ زوج در گرهون، ۴ زوج در بلبل‌آباد، ۳ زوج در کوه‌حیدر، ۳ زوج در سیت و مرنگ، ۳ زوج کمدارک، ۲ زوج در گوئن و ۲ زوج در شهرک مطهر در این ایام مبارک ازدواج کردند.

تمامی این مراسمات به‌صورت خانوادگی و ساده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی افراد (فقط 5 یا 6 نفر از اقوام و نزدیکان) برگزار شد.

این برنامه با همکاری کمیته امداد بشاگرد، طلاب حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) و گروه جهادی محبین‌ ائمه(ع) و خیرین از عید قربان شروع شد و در عید غدیر به پایان رسید و به تمامی این ۵۰ زوج‌ جوان جهیزیه اهدا شد.

سید بشیر حسینی داور برنامه تلوزیونی عصر جدید نیز به‌عنوان مجری، گروه جهادی محبین ائمه(ع) را در این مراسمات عروسی همراهی می‌کرد.

 

 

به خادمی مردم بشاگرد افتخار می‌کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن مؤمنی مدیرکل کمیته امداد شهرستان بشاگرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه کمک به جوانان برای تشکیل خانواده و آغاز زندگی مشترک امری ضروری به‌شمار می‌رود.

وی افزود:در همین راستا نیرو‌های مردمی و انقلابی برای برگزاری چنین مراسماتی برای جوانان پیش قدم شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان بشاگرد با بیان اینکه من خادم بشاگرد هستم و به این خادمی افتخار می‌کنم، اظهار داشت: محرومان ولی‌نعمتان نظام هستند و هر زمان اتفاقی برای کشور می‌افتد و نیاز به فداکاری است، بیشتر محرومان جامعه و همین بشاگردی‌ها هستند که کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام مؤمنی در ادامه بر لزوم تسهیل ازدواج جوانان با تلاش خانواده‌ها و مسؤولان تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه کمک به جوانان برای تشکیل خانواده و آغاز زندگی مشترک امری ضروری به‌شمار می‌رود.

برگزاری ازدواج آسان برای 150 زوج بشاگردی بعد از ماه محرم و صفر

حجت‌الاسلام حسین کاظم‌زاده مسؤول این گروه جهادی محبین ائمه(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد با اشاره به این که به همت این گروه جهادی حدود دو سال است که در منطقه محروم بشاگرد طرح ازدواج آسان ترویج می‌شود، اظهار داشت: مردم بشاگرد هر چند در محرومیت قابل توجهی بسر می‌برند، اما به دلایل فرهنگی و بومی، مخارج ازدواج در این منطقه سنگین است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی محبین ائمه(ع) در این منطقه، ترویج ازدواج آسان و کمک به خانواده‌های محرومی است که قادر به تهیه جهیزیه و تأمین مخارج ازدواج فرزندان خود نیستند.

مسؤول این گروه جهادی محبین ائمه(ع) گفت: به لطف الهی طی این مدت به همت خیرین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی توانسته‌ایم برای ۱۵۰ زوج، جهیزیه تهیه کرده و نیز در حد توان یک مراسم ازدواج خوب، مفرح و در عین حال ساده و اسلامی برایشان در برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب خانواده‌ها نیز همراه بوده است.

این روحانی جهادگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حدود ۱۲۰ نفر جهادگر در طول سال در فعالیت‌های گروه محبین ائمه(ع) مشارکت دارند، تصریح کرد: این افراد اعم از طلبه و غیرطلبه در سه شهر قم، تهران و بابل فعال هستند که ما در دو شهر قم و بابل توانسته‌ایم قرارگاه جهادگران سلامت را دایر کنیم.

حجت‌الاسلام کاظم‌زاده در ادامه گفت: فعالیت‌های این قرارگاه به خصوص بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا مشتمل بر حدود ۱۳ سرفصل از حضور در بیمارستان‌ها و سرکشی به خانواده‌های بیماران کرونایی گرفته تا کمک به تجهیز، تغسیل و تدفین اموات و نیز اهدای بسته‌های بهداشتی و معیتشی به خانواده‌های محروم و ضدعفونی اماکن و معابر و... بوده است.

 

 

وی افزود: یکی از کارهای شاخص گروه جهادی محبین ائمه (ع) که لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری بوده و به لطف الهی به الگویی در سایر استان‌ها تبدیل شده است، خرید مایحتاج منزل سالمندان در ایام شیوع کرونا بوده است.

مسؤول این گروه جهادی محبین ائمه(ع) عنوان داشت: در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه فعالیت‌های ما هم شامل منطقه محروم بشاگرد و هم شهر مقدس قم بوده و بخشی از کمک‌های مردمی به هر دو منطقه ارسال شده است.

کاظم‌زاده ادامه داد: البته عمده کمک‌های ما در قم، ناظر به مباحث مالی بوده به‌عنوان مثال کسبه و اصنافی که به خاطر کرونا، مشکل جدی برخورد کرده‌اند، ما از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی، حدود صد میلیون تومان، مجموعاً به آنها اعطا کرده‌ایم که به‌طور متوسط هر خانواده رقمی بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این، در مناطق محروم قم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، حدود ۵ هزار پرس غذا توزیع شده و در منطقه بشاگرد به یاری حق‌تعالی توانسته‌ایم حدود ۵۰۰ بسته معیشتی را ارسال کنیم، ضمن آن که در آنجا آشپزخانه‌ای با هزینه حدود یک صد میلیون تومان احداث کردیم که در ماه مبارک رمضان افطاری به خانواده‌های محروم به این طریق داده می‌شد.

مسؤول این گروه جهادی محبین ائمه(ع) در پایان خاطرنشان ساخت: در ایام غدیر برای 50 زوج بشاگردی علاوه بر جهیزیه نیز مراسم عروسی برگزار کردیم و ان‌شاءالله بعد از ماه محرم و صفر هم برای 150 زوج بشاگردی دیگر هم همین‌گونه مراسمات به‌همراه جهیزیه تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت ازدواج زوج کمیته امداد بشاگرد هرمزگان محبین الائمه گروه جهادی زوج بشاگردی ازدواج آسان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود