Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار تهران اعلام کرد که به‌ منظور کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، اجرای دقیق قانون و اصلاح فرآیندهای مرتبط با سازمان نظام‌مهندسی، طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران، بازنگری تعاملات فی‌مابین شهرداری تهران و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی در این باره گفت: نوع تعامل شهرداری با نهادهای مؤثر در ساخت‌وسازها از جمله سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در زمان صدور پروانه مؤثر است، در این جهت آسیب‌شناسی فرآیندهای موجود و بازنگری تعاملات به‌منظور تسهیل در امور جاری و سرعت بخشی در خدمت‌رسانی به شهروندان امری ضروری است و با این هدف و با همراهی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و این سازمان منعقد شد که ثمره آن می‌تواند موجب کاهش زمان صدور پروانه، ارتقاء کیفیت طراحی، شفافیت، اجرای دقیق قانون و مبارزه با برگه فروشی باشد.

گلپایگانی در توضیح مفاد این تفاهم‌نامه تصریح کرد: بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان پیش‌بینی شده است که کنترل نقشه‌های اجرائی توسط سازمان نظام‌مهندسی صورت پذیرد که در این تفاهم‌نامه با توجه به تجربه چندین ساله نظام‌مهندسی و برای جلوگیری از طولانی شدن زمان صدور پروانه ساختمانی قرار شد کنترل نقشه‌های فاز دو توسط سازمان نظام‌مهندسی از مرحله فرآیند صدور پروانه حذف شود و پس از وصول قطعی عوارض شهرداری، کلیه نقشه‌های معماری، سازه، برق و مکانیک و همچنین مطالعات ژئوتکنیک جهت کنترل (مبحث دوم مقررات ملی ساختمان) به سازمان نظام‌مهندسی ارسال شود.


گلپایگانی افزود: نظام‌مهندسی پس از بررسی نقشه‌ها، اشکالات را به مهندس طراح عضو خود اعلام می‌کند و طراح لازم است نقشه‌ها را اصلاح  کند؛ در آیین‌نامه زمان لازم برای این کنترل، 30 روز پیش‌بینی شده است و طبق این تفاهم‌نامه مبلغ دستمزد مهندس ناظر از فیش عوارض شهرداری جدا شده و توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و بر مبنای تعرفه مصوب از طریق "سامانه تهران من" به مالک اعلام می‌شود.


گلپایگانی گفت: همچنین به ‌منظور توزیع عادلانه‌تر کار بین همه مهندسان در استان تهران پیش‌بینی شده است که پذیرش برگه تعهد مهندسان طراح و کنترل ظرفیت طراحان از طریق ارتباط سیستمی شهرداری تهران با نظام‌مهندسی، به‌ صورت یکپارچه و در کل استان صورت ‌گیرد که امیدواریم با این کار بتوانیم گام‌های مؤثری برای بهبود کیفیت طراحی و ارتقاء پایگاه اجتماعی مهندسان برداریم. 


وی تأکید کرد: تعیین سقف زمانی 6 روز، برای معرفی مهندسان ناظر و تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری رفع اشکالات ارجاع انتخابی نظارت از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه هست و قرار شد به‌ منظور تحقق برنامه‌های دولت الکترونیک و شتاب دادن به ارائه خدمات فنی و مهندسی، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران همه ظرفیت‌های خود را برای فعال‌سازی امضای الکترونیکی به کار بندد. 

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گلپایگانی در پایان گفت: یکی از نکات مهم این تفاهم‌نامه، پافشاری بر رویکرد شفاف‌سازی کارهای شهرداری تهران و سازمان نظام‌مهندسی استان تهران است؛ بر این اساس قرار شد چگونگی روند ارجاع نظارت توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری شود تا همه مردم و مهندسان عضو سازمان، به‌صورت آشکار بر چگونگی توزیع کار نظارت و دیدبانی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران سازمان نظام مهندسی ساختمان مهندسی ساختمان استان تهران توسط سازمان نظام مهندسی زمان صدور پروانه تفاهم نامه شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی