Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از تریت مدرس، مرکز تحقیقات و توسعه زیست‌ فناوری این دانشگاه با تلاش هسته پژوهشی مهندسی زیستی (BERC) و با همکاری انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، انجمن بیوتکنولوژی ایران – شاخه‌ دانشجویی و انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا، نخستین هکتون خود را در حوزه کووید- ۱۹ در بازه زمانی ۴۸ ساعته و با حضور تیم های چند رشته ای برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد به منظور ارائه راه حل های نوآورانه، عملی و هوشمندانه برای هدف قرار دادن بحران کووید ۱۹ و پاسخ به اصلی ترین مشکلات و دیده نشده ترین نیازهایی که در حین شیوع کووید ۱۹ ایجاد شده است، برگزار می شود.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان هکتون، این رویداد مجازی است و تیم های پنج نفره در قالب نرم افزار تلگرام و bigbluebutton کار می کنند. رقابت از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۲ مرداد آغاز می شود و ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۴ مرداد پایان می پذیرد. در پایان این رقابت ۴۸ ساعته، تیم های برنده علاوه بر دریافت جوایز نقدی، برای عملی سازی راه حل های ارائه شده خود مورد حمایت مستقیم قرار می گیرند.

علاقمندان شرکت در این رویداد (افراد بالای سن ۱۳ سال با هر سطح تجربه، تحصیلات، حرفه) برای ثبت نام تا ۲۰ مردادماه فرصت دارند به نشانی اینترنتی rdcb.modares.ac.ir مراجعه کنند.

هکتون (Hackathon) یک رویداد فناوری اطلاعات است که در آن شرکت‌کننده‌ها در قالب تیم‌های مختلف برای حل مشکلات روز جهان راه‌حل‌های نوین و اقتصادی ارائه می‌دهند. فرآیند اجرایی هکتون به دو فاز کلی تقسیم می‌شود؛ فاز نخست، اجرای رویداد هکتون سه روزه است و فاز دوم، بازه زمانی چندهفته‌ای پس از رویداد است که طی آن ارتباط بین تیم‌های شرکت‌کننده و شتاب‌دهنده‌ها و سازمان‌ها در این حوزه در راستای پرورش ایده‌ها و پیشبرد پروژه شکل می‌گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس ویروس کرونا دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی