Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@10:01:10 GMT

امکان ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۸۳۵

امکان ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد

دکتر محمد کریمیان روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام اظهار داشت: با ورود کرونا به کشور بر اساس دستورات ستاد ملی و استانی کرونا اقداماتی صورت گرفت و با رعایت پروتکل‌ها، قرنطینه و ایجاد محدودیت‌ها بیماری تا حدودی کنترل شد.

کنترل کرونا در اردیبهشت‌ماه، شیوع مجدد از اواخر خردادماه

دکتر کریمیان یادآور شد: پیک بیماری در استان اسفند و فروردین‌ماه بود اما در اردیبهشت ماه کنترل شد بطوریکه برخی روزها یک یا ۲ بیمار داشتیم و بیمارستان کرونای ایلام خالی از بیمار کرونایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما پس از اینکه مردم به این باور رسیدند بیماری از بین رفته و فراموش کردند چه خطری آنها را تهدید می‌کند و با توجه به شرایط بحرانی و قرمز استان‌های مجاور، شیوع بیماری از اواخر خرداد و تیرماه افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به همین دلیل تعداد مبتلایان، بستری‌ها و به تبع آن تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافت و هفته‌های سختی برای مردم و پرسنل درمان رقم خورد.

دکتر کریمیان اظهار داشت: با آغاز شیوع کرونا و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) را با ریسک بالا به طور کامل تخلیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و مجبور شدیم سایر بیماران را برای دریافت خدمت به بیمارستان‌های زاگرس و امام خمینی‌(ره) منتقل کنیم.

به گفته وی، در این راستا ۲۲ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته در استان فعال و ۲ فضا برای نقاهتگاه با ظرفیت هر کدام ۲۰۰ تخت برای زنان و مردان و همچنین یک بیمارستان صحرایی نیز فراهم شد.

عبور از پیک کرونا به معنی پایان آن نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هم‌اکنون به نظر می‌رسد ما در حال عبور از پیک هستیم زیرا هم میزان موارد مثبت و تعداد بستری‌ها و هم تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: عبور از پیک به منزله پایان کرونا نیست و در صورتیکه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و مراسمات به حالت عادی برگردد به طور قطع به حالت قبل باز می‌گردیم.

ارزیابی مثبت معاون وزیر بهداشت از روند درمان بیماران کرونایی ایلام

وی افزود: با وجود تمام مشکلات در استان اما در بازدید معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان‌های ایلام پس از بررسی پرونده‌ها و فرایند درمان، این استان در ارائه خدمات و روند درمان بیماران کرونا موفق ارزیابی شد.

دکتر کریمیان تاکید کرد: تلاش‌های استاندار ایلام و رییس ستاد استانی کرونا در شکل‌گیری این روند موفقیت‌آمیز بسیار موثر است و با همکاری و هماهنگی وی، پیشبرد برنامه‌ها و اجرای مصوبات ستاد و همچنین هماهنگی بین‌دستگاهی به شکل بسیار موثری انجام و باعث موفقیت این استان در مبارزه با کرونا شد.

وی یادآور شد: تا زمانی که کرونا هست ناگزیر به رعایت پروتکل‌ها با هر وضعیتی هستیم  چرا که تردد به شهرهای دیگر وجود دارد و تعریف‌ها و جداسازی‌ها نباید مبنای کار ما باشد.

وی تصریح کرد: دنیا تاکنون چنین بیماری را تجربه نکرده و با توجه به اینکه رفتارهای آن نیز برای ما بطور کامل شناسایی نشده است باید پروسه رعایت را تا زمان کشف واکسن به مدت طولانی ادامه دهیم.

اینکه تنها مبتلایان سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای فوت می‌کنند، باور غلطی است

دکتر کریمیان در خصوص باورهای غلط مردم در ابتلا به کرونا اظهار داشت: این تصور که تنها مبتلایان دارای بیماری زمینه‌ای یا سالمندان در اثر کرونا فوت می‌کنند باور غلطی است زیرا رفتار ویروس در افراد متفاوت است.

وی تاکید کرد: سن مبتلایان کاهش پایین کرده و افراد جوان بدون بیماری زمینه‌ای نیز جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین علت آن عدم مراجعه به موقع  و حاد شدن بیماری بوده است.

 اصحاب رسانه با وجود فراز و نشیب‌ها، تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با قدردانی از اصحاب رسانه برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی و اطلاع‌رسانی به موقع در شرایط شیوع کرونا گفت: این دانشگاه سعی کرده است با رسانه‌ها تعامل داشته باشد و مسائل حاشیه‌ای و چالش برای مردم ایجاد نکند.

دکتر کریمیان اظهار داشت: فضای رسانه‌ای نیز با همه فراز و نشیب‌ها با ما تعامل خوبی داشتند و از دانشگاه علوم پزشکی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قبل از کرونا مشخص بود، افزود: قبلا دیدگاهی راجع به پزشکان و پرستاران در باور جامعه مبنی بر کم‌کاری وجود داشت اما کرونا نشان داد این موضوعات نادرست است و پزشکان، پرستاران و نیروهای درمانی و بهداشتی ما تا پای جان کار کردند و بسیاری از آنها در این راه شهید شدند.

کریمیان به تاثیر کرونا بر تمام ابعاد زندگی اشاره کرد و گفت: کرونا بر همه ابعاد اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی تاثیر گذاشته و اثر آن بر روابط سیاسی نیز با محدودیت ارتباطات بین کشورها قابل مشاهده است.

علاوه بر کرونا با دشمنان داخلی و خارجی مواجهیم که مایلند شکست ما را ببینند

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز ضمن اینکه با خود بیماری روبرو هستیم با دشمنان داخلی و خارجی نیز مواجهیم که مایلند شکست وزارت بهداشت را ببینند و هدف آنها مشخص است.

کریمیان ادامه داد: از زمان آغاز شیوع کرونا در چین، وزارت بهداشت وارد عرصه شد و از اول بهمن ماه مرزها کنترل شدند و مهران نیز بعنوان تنها مرز استان ایلام از این قاعده مستثنی نبود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: در این راستا تردد و ورود و خروج در مرز مهران کنترل و افراد دارای تب و سرفه شناسایی و جداسازی شدند و از اسفندماه که بیماری در کشور شیوع یافت رسالت ما نیز تغییر کرد.

عدم رعایت مردم بدلیل کم‌کاری از سوی ماست

دکتر کریمیان تاکید کرد: نباید همه تقصیرها را متوجه مردم کرد، عدم رعایت آنها بدلیل ناکافی بودن آموزش‌های ما بوده است چرا که مردم همیشه همراه ما هستند اما با توجه به شرایط تحت فشار هستند.

وی افزود: چنانچه ما بتوانیم در کنار آموزش‌های درست ماسک و اقلام حفاظتی با قیمت مناسب برای مردم فراهم کنیم رسالت خود را بدرستی انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام دکتر کریمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور ایلام مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد