Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-راه انتقال ویروس کرونا به گفته محققین از طریق ذرات تنفسی می‌باشد اما چندی پیش گفته شد که امکان دارد این ویروس از طریق دیگر هم منتقل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، راه انتقال ویروس کرونا به گفته محققین از طریق ذرات تنفسی می‌باشد اما چندی پیش گفته شد که امکان دارد این ویروس از طریق دیگر هم منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران تسنیم آذربایجان شرقی به عنوان خبرنگار و عکاس «یاور سلامت» در ایام کرونا معرفی شدندافزایش بیماران بستری کرونایی در سنین 20 تا 40 سالگی در مازندران نگران کننده استشیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در این رابطه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با تسنیم گفت: عده زیادی از محققین معتقدند که ویروس کرونا از طریق هوا هم ممکن است منتقل شود.

دکتر پریوش داوودیان ضمن اشاره به اینکه انتقال از طریق قطرات تنفسی، تماس و فاصله‌ای نزدیک با فرد بیمار را لازم دارد، افزود: سرایت از طریق هوا، بدین معناست که برای آلوده شدن به ویروس، تنها نیاز به تماس نزدیک با بیمار نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: در بیماری‌هایی مانند سرخک و آبله مرغان که راه انتقال آن‌ها از طریق هواست، حتی نیاز به وجود فرد آلوده در محیط نمی‌باشد و اگر فرد ویروس یا باکتری را در هوا پخش کرده باشد، بعد از ترک کردن محل، شخص دیگر در همان محیط قرار بگیرد امکان سرایت وجود دارد. 

داوودیان تاکید کرد:سرایت کووید19 مانند این نوع بیماری‌ها نمی‌باشد اما در تحقیقات جدید ثابت شده است که حدود نیم ساعت در هوا باقی می‌ماند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان خاطرنشان کرد: در هر صورت هم افراد سالم و هم مبتلایان به کرونا، باید از تجمع در فضای بسته خودداری کنند و درصورت ضرورت، حتماً از ماسک استفاده کرده و مدت زمان حضور خود در این اماکن را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P1377/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۸۷۱ هزار نفر گذشت امام جمعه شهرکرد: تلاشگران عرصه سلامت در ایام بحران کرونا خوش درخشیدند شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۸۷۱ هزار نفر گذشت امام جمعه شهرکرد: تلاشگران عرصه سلامت در ایام بحران کرونا خوش درخشیدند شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اختصاصی| دستور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ ۲ جزئیات آتش‌سوزی در بازار پردیس کیش /بخشی از بازار ‌کاملاً تخریب شد / یک نفر جانش را از دست داد + تصاویر ۳ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۴ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۵ گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند ۶ ذخایر آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به ۱۱۲۰ میلیون متر مکعب رسید ۷ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۸ آتش‌سوزی در پردیس ۱ کیش / بخشی از این بازار تخریب شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت بانوی تازه مسلمان‌شده ژاپنی از دین اسلام / آرزو‌یم شنیدن اذان ‌بود / حضرت علی(ع) زندگی‌ام را دگرگون کرد ‌اعزام ۶ تیم ارزیاب به منطقه گیلانغرب/ زلزله خسارتی نداشت/ وضعیت در شهر عادی شد لرستان همچنان در وضعیت هشدار کرونا؛ محدودیت‌ها تمدید شد گلستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا؛ برخی اصناف پروتکل‌ها را رعایت نکردند مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم نقشه‌ انگلیسی‌ها برای حذف آسمان ایران از مسیر پروازی ایرلاین‌ها/بیانیه نهایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌زودی صادر می‌شود آغاز تست انسانی واکسن کرونا در ایران تا ۲ هفته آینده لبنان| واکنش شخصیت‌ها به ناآرامی‌های بیروت/ هدف آشوبگران جلوگیری از انجام تحقیقات مربوط به انفجار است دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وضعیت قرمز بیماری ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سدهای شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.

وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردو های کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.

ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت محورهای استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نماها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

کد خبر 6095657

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • (تصاویر) تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه