Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات میزان خسارات را که در نتیجه انفجار حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انباری در بیروت صورت گرفت حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.نشست امروز در حالی برگزار می شود که روز گذشته چندین هزار معترض خشمگین با آمدن به خیابان های بیروت مخالفت خود را با دولت اعلام کردند. در تظاهرات دیروز درگیری هایی بین معترضان و پلیش اتفاق افتاد و معترضان وارد برخی از ساختمان های دولتی از جمله وزارت خارجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعتراضات روز گذشته یک نیروی پلیس هم کشته شد  . معترضان خواستار استعفای دولت و اصلاحات در کشور هستند. در جریان این تظاهرات، معترضان همچنین خواستار تحقیق یک گروه مستقل بین‌المللی درباره انفجار مرگبار بیروت شده بودند.لبنان هفته هاست که مملو از خشم عمومی از نابسامانی شرایط اقتصادی است اما انفجار مهیب بیروت در روز سه‌شنبه هفته گذشته که باعث مرگ دست‌کم ۱۵۸ نفر شده، آتشفشان نارضایتی را غیرقابل کنترل کرده است.

روز گذشته (شنبه ۸ اوت/۱۸ مرداد) شماری از معترضان علاوه بر وزارت خارجه، به سمت چند ساختمان دولتی دیگر یورش بردند. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد که معترضان وارد ساختمان‌های دولتی دیگر شده‌اند. آنها ابتدا مقابل پارلمان لبنان بودند که پلیس برای جلوگیری از ورودشان به پارلمان، گاز اشک‌آور پرتاب کرد. حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله روز جمعه در سخنرانی خود گفت که این گروه هیچ سلاح و مهماتی در بندر بیروت ندارد. دبیرکل حزب‌الله لبنان هر گونه ارتباط بین این گروه و انفجار بیروت را رد کرده است. او همچنین آمادگی حزب‌الله را برای کمک به افرادی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، اعلام کرد.معترضان از انفجار بیروت خشمگین هستند و می‌گویند این اتفاق "ناکارآمدی" نظام سیاسی لبنان را بیش از پیش نمایان کرده است.نخست‌وزیر لبنان اعلام کرده که از انتخابات زودهنگام پارلمانی به عنوان راهی برای بیرون رفتن از این بحران حمایت می‌کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم