Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج نظرسنجی‌های جدید ایسپا که به سفارش مرکز مطالعات اجتماعی شهرداری تهران انجام شده است نشان می‌دهد اغلب مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستند و نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه مدت، خوش‌بین نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی از شهروندان معتقدند از سال آینده به بعد باید منتظر مهار ویروس کرونا باشیم.

در نظرسنجی ایسپا از مردم شهر تهران پرسیده شد «به نظر شما بیماری کرونا چه زمانی مهار می‌شود و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد؟» نتایج نظرسنجی از شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران نشان می‌دهد، ۵۹.۵ درصد از شهروندان گفتند «از سال آینده به بعد» ویروس کرونا کنترل می‌شود. ۷.۶ درصد تا پایان زمستان، ۵.۹ درصد تا پایان پاییز و تنها ۴ درصد گفتند تا پایان تابستان ویروس کرونا کنترل شده و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد.

 نظرسنجی مذکور به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران و اندازه نمونه ۱۰۸۰، به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

 

افزایش نگرانی‌ها از ابتلا به کرونا

 نتایج اجرای هفت موج نظرسنجی توسط ایسپا و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است و ۵۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال تهرانی به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.

 به نظر می رسد، در روزهای اخیر آمار بالای افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ و نیز افزایش تعداد جان باختگان، باعث افزایش نگرانی مردم از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا شده است.

 هفت موج نظرسنجی درخصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط ایسپا به صورت مصاحبه تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران، اجرا شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0036vd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا تهران مهار ویروس کرونا مطالعات اجتماعی ویروس کرونا شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن