Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:41:57 GMT

افزایش ۱۱ درصدی تولید آلو در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۳۵۸

افزایش ۱۱ درصدی تولید آلو در آذربایجان‌غربی

رسول جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان‌غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است و بر اساس برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود ۲۹ هزار و ۱۰۰ تن محصول آلو در استان برداشت شود .

وی با بیان اینکه تنوع ارقام آن یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید، گفت: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی است که دراستان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع سه هزار و ۳۶۶ هکتار بوده که ۲ هزار و ۹۴۱ هکتار آن بارور و ۴۲۵ هکتار آن غیر باور است.

وی بیان کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه و به ترتیب شهرستان های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می‌شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که در ان انواع میوه های هسته دار کشت می‌شود، سیب، انگور، آلبالو، هلو، شلیل، گلابی و الو جزو میوه های کشت شده در این باغها هستند که توسط بیش از ۲۰۰ هزار بهره بردار تولید و روانه بازار می‌شوند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی اراضی کشاورزی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی اراضی کشاورزی باغستان آذربایجان غربی اراضی کشاورزی باغستان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم