Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@15:04:34 GMT

اقتصاد بدون نفت؛ تحقق آرزوی صد ساله ملت ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۵۴۵

اقتصاد بدون نفت؛ تحقق آرزوی صد ساله ملت ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نصرت الله علیرضایی، فرماندار آوج به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری خبرآنلاین و هفته نامه فروردین امروز دیدار کرد.
در این دیدار علیرضایی در گفت‌وگویی اختصاصی به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل تحریم‌ها و شرایط نامناسب اقتصادی فعلا نشاط آن چنانی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت هم نشأت گرفته از اعتیاد شدید اقتصاد ایران به فروش نفت است.
علیرضایی افزود: تحریم‌های ناجوانمردانه باعث شد که درآمدهای نفتی کشور بسیار محدود شود و دولت با تدبیر و تلاش فراوان در حال درمان این اقتصاد بیمار و کاهش آثار مخرب این درد کهنه  است.
فرماندار آوج گفت: همه باید برای رهایی از این اعتیاد شوم و تحقق آرزوی یکصد ساله مردم ایران که اقتصاد بدون نفت است دولت را حمایت کنیم. این درحالیست که یکی از شعارهای انقلاب ما هم قطع وابستگی به نفت بود.
علیرضایی در ادامه به فضای رخوت سیاسی استان اشاره و تاکید کرد: دولت به دلیل درگیری شدید برای رفع تنگناهای اقتصادی مردم در یک جنگ نابرابر قرار دارد و تمرکز این روزها بر روی اقتصاد مردم است، اما به نظر می‌رسد با یک تغییر اساسی در فضای کشور یک شور و نشاط و انرژی مضاعفی برای فعالیت انتخابات ریاست جمهوری مهیا شود.
علیرضایی در ادامه به فعالیت رسانه‌ای و روزنامه نگاری در کشور اشاره کرد و گفت: این روزها به دلیل شرایط بد اقتصادی و هزینه‌هایی که فعالیت رسانه‌ای دارد واقعا خبرنگاری یک عشق و علاقه ذاتی است و باید امیدوار باشیم خبرنگاران بدون دغدغه های مالی فقط به ارتقای سطح دانش خود بپردازند.

48

کد خبر 1419781

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت  افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

علیرضایی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد. علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است