Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:42:34 GMT

جوان باوری را در جامعه ترویج کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۷۰۱

جوان باوری را در جامعه ترویج کنیم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: جوان یاوری مکمل جوان باوری است، به این معنا که مسئولان باید جوانان را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌های خود ببینند.

حسن عزیزی، امروز یکشنبه ۱۹ مرداد در نشست خبری به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و تقدیر از خبرنگاران حوزه ورزشی اظهار کرد: باید شعار جوان باوری و جوان یاوری در جامعه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز  برای تحقق جایگاه و نقش واقعی جوانان در موضعات مختلف نیازمند گفتمان سازی و ایجاد فرهنگ جوان باوری و جوان یاوری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: چشم انداز اصلی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، برش برنامه‌های عملیاتی مرتبط با عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب است.

عزیزی ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان با شکل گیری مجلس یازدهم به دنبال تصویب قانون بیانیه گام دوم انقلاب است که در این راستا وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی به صورت قانونمند، فرابخشی و همسو فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در این چارچوب وزارتخانه ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه پیگیری امور جوانان می‌تواند از  دستگاه‌های دیگر برای موضوعات جوانان مطالبه گری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان باید نسبت به نقش و جایگاه و توانمندی جوانان دقت نظر داشته باشند چرا که خودباوری جوانان بستری برای پویش و پرورش استعدادها است، گفت: جوان یاوری مکمل جوان باوری است، به این معنا که مسئولان باید جوانان را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌های خود ببینند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت جوان باید یک سمن جوانان راه‌اندازی شود.

عزیزی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ سمن جوانان در استان فعال است که تا پایان افق ۱۴۰۰ تعداد آن‌ها به ۵۰ مورد در استان افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف (۶۹ تفاهم نامه منعقد شده) به سازمان‌های مردم نهاد استان تخصیص داده شده است که بخش عمده آن در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی جوانان، اوقات فراغت، بزرگداشت اعیاد مذهبی، آزدواج آسان و پایدار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بودجه‌های ارائه شده به هیئت‌ها بدون در نظر گرفتن خرید تجهیزات است که اداره کل انجام می‌دهد و حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص داده‌ایم و همچنین اعزام‌ها را نیز دربرنمی‌گیرد.

عزیزی یادآور شد: پرداختی به هیئت‌های ورزشی براساس تفاهم نامه تعهدی خواهد بود که شامل سه بخش در ۱۱ رشته ورزشی سند توسعه ورزش قهرمانی، رشته‌های ورزشی پر مخاطب و رشته‌های همگانی است که هر کدام با توجه به میزان تعهد قهرمانی، استعدادیابی، افزایش مربیان و میزبانی و مواردی دیگر بودجه‌هایی دریافت می‌کنند.

وی از فعالیت ۱۶ سمن جوانان فعال در بیرجند گفت و ادامه داد: متاسفانه شهرستان‌های درمیان و نهبندان سمن ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری دینی در جامعه بحث تقویت نظام هدفمند حضور تشکل‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف است.
 
عزیزی بیان کرد: از ابتدای قبول مسئولیت ورزش و جوانان استان با چالش‌هایی مواجه بودیم که یکی از آن‌ها مصوبه‌های سفر استاندار به شهرستان‌ها بود.

وی تصریح کرد: در این سفرها حدود ۱۰۰ مصوبه ورزشی با مبلغ حدود ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تصویب شد که نقطه عطف توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان بود که تا کنون ۲۸ پروژه به بهره برداری رسیده و تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ نیز ۳۷ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها، عدم اولویت دهی پروژه‌ها و فعالیت‌های ورزشی توسط فرمانداران بود که بودجه‌های اندکی را به حوزه ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اختصاص می‌دادند.

وی بیان کرد: اکنون این بودجه از ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، یکی دیگر از مشکلات را عدم تخصیص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: در سال آینده با آزادسازی ۲۷صدم درصد خیلی از مشکلات رفع خواهد شد و می‌توان تعداد پروژه‌های افتتاحی را از ۳۷مورد به بیش از ۵۰ مورد با توجه به اولویت‌ها افزایش دهیم.

عزیزی با اشاره به توجه به شهرستان‌های مرزی در سال‌های اخیر، یادآور شد: پروژه‌های متنوعی از جمله زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه با همکاری دستگاه‌های معین افتتاح شده‌اند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی جوانان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی میلیون تومان شهرستان ها جوان یاوری جوان باوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به شاخصه‌های وحدت بخش در مراسم معنوی حج، اظهار داشت: تقویت وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین معنوی حج است که مسلمین باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی دانست و افزود: همانطور که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود، امروز نیز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد، وحدت و یکپارچگی مسلمین است.

استاندار مرکزی، سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است، دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده و لذا حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست، در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند. ‌

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور، استان و شهر خود هستند، بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات بسیاری به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام داده‌اند، اظهار کرد: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی، حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد