Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:46:35 GMT

اعمال ضوابط سختگیرانه؛ پاسخ متخلفین از ضوابط بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۵۹۰

اعمال ضوابط سختگیرانه؛ پاسخ متخلفین از ضوابط بهداشتی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، با متخلفین از ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌شود.

محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه ۱۹ مرداد در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان اظهار کرد: کسانی که با نزدن ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند، باید منتظر برخوردهای قانونی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: آخرین مرحله در این برخوردهای قانونی، معرفی افراد خاطی به دستگاه قضایی است.

استاندار خراسان جنوبی با تبریک روز خبرنگار و تشکر از فعالان رسانه‌ای استان که نقش مهمی در آگاهی بخشی و انتقال اطلاعات به جامعه دارند، به تشریح موارد مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا پرداخت.

معتمدیان گفت: بنا به اطلاعات و نظرات دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا، مواردی درخصوص شیوه برخورد با متخلفان ضوابط بهداشتی مطرح شد و مقرر شد این موارد در قالب دستورالعمل‌های لازم تدوین شده جهت اجرا ابلاغ شود.

وی با تأکید بر اینکه در اغلب کشورها که جهت رعایت ضوابط بهداشتی قوانین سخت گیرانه‌ای اعمال کرده‌اند، نتایج مطلوبی حاصل شده، یادآور شد: در جلسه ستاد ملی مقرر شد، موارد مدنظر و قوانین لازم در سه سطح عمومی، ادارات و اصناف تدوین و اجرایی شوند.

وی بیان کرد: از جمله ضوابطی که در این زمینه برای اجرا در سطح ادارات پیشنهاد شده، تذکر کتبی، درج در پرونده، کسر از حقوق و انفصال از خدمت است که بعد از نهایی شدن، اجرایی خواهند شد.

�استاندار خراسان جنوبی به تغییرات محسوس آمار مبتلایان به کرونا و کاهش شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی، خراسان‌ جنوبی، در ردیف ۵ استانی قرار دارد که از وضعیت قرمز و هشدار
خارج شده است.

معتمدیان ادامه داد: در بحث ابتلای به کرونا، آمار کشوری ۱۰.۹ درصد است در حالی که این رقم در استان ما ۹.۳ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: روند کاهشی در آمار مبتلایان به بیماری که طی یکی دو هفته اخیر شاهد بودیم، حاصل زحمات کادر درمانی، نتیجه رعایت کردن ضوابط بهداشتی توسط مردم و پیامد برنامه ریزی های درست ستاد کروناست.

وی با بیان اینکه با ادامه این روند، به زودی شاهد اتفاقات بهتری نیز در این زمینه خواهیم بود، تصریح کرد: ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به ماه محرم و صفر مشخص شده و در این ضوابط دو اصل سلامت مردم و نحوه برگزاری مراسم عزاداری در کنار هم قرار می گیرند که با رعایت آنها، نگرانی‌های جامعه پزشکی به حداقل می‌رسد.

معتمدیان هدف از تدوین دستورالعمل‌ها را تعادل بخشی بین سلامت شهروندان و برگزاری مراسم عنوان کرد و گفت: در همین راستا، کارگروهی با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور ۱۴ دستگاه شکل گرفته که مسئولیت پیگیری و نظارت بر روند اجرای دستورالعمل های مرتبط را به عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که اولین سال است که مراسم عزاداری با محدودیت برگزار می‌شود، لذا لازم ضوابط و پروتکل‌ها با هدف هماهنگی و اقناع و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و مطبوعات ، قبل از ماه محرم به اطلاع عموم مردم برسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در زمان برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، وظیفه اصلی سازمان تبلیغات، نظارت دقیق بر روند اجرای پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی است.

معتمدیان به برخی از ضوابط تعیین شده اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم در بازه زمانی دو ساعت، ممنوعیت جابه جایی هیئت ها و دسته های عزاداری، استفاده مستمر از ماسک و برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله این دستورالعمل‌هاست.

معتمدیان افزود: بر اساس ضوابط تعیین شده، برگزاری مراسم در امامزاده‌ها و اماکن مقدس و انجام پذیرایی در مراسم ممنوع است و پخش نذورات هم در قالب بسته بندی باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات در اعمال وظیفه نظارتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در روند اجرای دستورالعمل ها در مراسم عزاداری، در مرحله اول تذکر کتبی به هیئت امنا، در مرحله دوم قطع خدمات عمومی، و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت شش ماه را اعمال خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: وظایف کلیه دستگاه‌ها در این زمینه نیز توسط سازمان تبلیغات به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار خراسان جنوبی سازمان تبلیغات ضوابط بهداشتی مراسم عزاداری دستورالعمل ها برگزاری مراسم پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی

از دیروز سامانه بارشی در خراسان جنوبی فعال شده که بارش باران در این ایام در نزد قدیمی‌ها به شیشه ۳۶ معروف است.

بارش ها سبب بروز خسارت در برخی از نقاط استان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس