Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@19:39:38 GMT

ناآرامی های مجدد در لبنان کدام هدف را دنبال می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۷۰۴

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، در حالی که جمیع مردم لبنان خواهان رسیدگی به پرونده انفجار در بندر بیروت، تعیین مقصرین و محاکمه ایشان هستند تظاهرات توام با خشونت دیروز در بیروت نشان داد برخی به شکلی هدفمند به دنبال منحرف کردن تحقیقات از مسیر اصلی و مرعوب کردن مسئولین پیگیر این پرونده حساس لبنانی و منطقه ای و جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که بسیاری در لبنان اصرار دارند پرونده انفجار در بیروت در داخل کشور بررسی و به نتیجه برسد برخی بر "بین المللی کردن" آن اصرار دارند. مخالفین بین المللی شدن این پرونده استدلال می کنند در صورت تحقق این مساله، امکان فرار مقصرین و مسببین حادثه از مسئولیت و در سایه بهره گیری از حمایت های خارجی دور از ذهن نیست. معتقدین به این نگاه با اشاره به پرونده های مشابه لبنانی که مشمول این روند شده اند، ناکامی را در سایه خرید و البته تلف کردن زمان تنها حاصل چنین رویکردی می دانند.

 حرکت هدفمند تظاهرکنندگان دیروز بیروت در ناامن سازی پایتخت و حمله به وزارتخانه های مختلف و در پاره ای از موارد نفوذ در آن ها به انضمام تخریب ممتلکات عمومی نشان داد ایشان در سایه ایجاد اشوب درصدد هستند تا جای مقصرین واقعی اعم از اهمال کنندگان در مساله انفجار یا مسئولین مستقیم این مساله را با دیگران جابجا کنند. رفتار مشکوک، اهانت های متعدد به برخی از چهره ها و بالاخره حملات هدفمند به اماکنی که گمان می رود در آن ها اسنادی که بتواند در تعیین متخلفین یا مسئولین انفجار موثر باشد و تلاش برای نابود سازی انها در این چارچوب قابل تحلیل است.

 از زاویه ای دیگر می توان تظاهرات دیروز و رفتار غیر مسالمت آمیز متظاهرین را قطعه ای از پازلی تعریف کرد که با ناآرامی های چند ماه گذشته در بیروت آغاز شد، با تاکید برشعارهایی مانند خلع سلاح حزب الله و بی طرف شدن لبنان ادامه یافت و اینک با شعار بین المللی کردن پرونده انفجار و در نهایت سرنگونی دولت قصد تکمیل شدن دارد. این درحالی است که قدر مسلم انچه تاکنون از پرونده انفجار بندر بیروت فهم می شود تنها در این یک مساله قابل جمع بندی است و آن اینکه چنانچه انفجار بیروت امری داخلی باشد پای مسئولین سابق کشوری و مالکین اسکله در این ماجرا به شدت گیر است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزارتخانه ها مسببین بندر بیروت ناآرامی تظاهرکنندگان تظاهرات محاکمه انفجار لبنان پرونده انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • سیدصالحی: سرمربی استقلال کار بزرگی کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!