Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابرت اوبرایان روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا بدون اینکه به مجری برنامه درباره اینکه آیا ترامپ به طور مشخص به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که در انتخابات ما دخالت نکنند، پاسخ دهد، افزود: ما همواره به همتایان روسی خود می‌گوییم که در انتخابات ما دخالت نکنند. این خط قرمز ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من نمی توانم محتویات مذاکرات رئیس جمهوری با روسیه، فرانسه یا انگلیس را مطرح کنم اما برای روسیه بسیار بسیار روشن کرده‌ایم.

مشاور امنیت ملی ترامپ اضافه کرد: هیچ دولتی به اندازه این دولت بر روسیه سختگیری نداشته است، ما صدها شرکت روسی را تحت تحریم قرار دادیم. کاری که دولت قبلی انجام نداد. ما بخش جاسوسی روسیه را اخراج کردیم، ما کنسولگری و اماکن دیپلماتیک آنها را در ساحل غربی بستیم.

اوبرایان اظهار کرد: چیزی نمانده است که ما علیه روسیه انجام نداده باشیم. با این حال رئیس جمهوری ترامپ به ارسال پیام به روسیه ادامه می‌دهد که در انتخابات ما دخالت نکنید. همچنین این پیام برای چینی‌ها و تهران هم هست که این کار را انجام ندهند چرا که پیامدهای شدیدی خواهد داشت.

وی در یک اظهار نظر انتخاباتی گفت: به یادداشته باشید که همه این سختگیری‌ها و تحریم‌ها علیه روسیه در این دولت انجام شد و در دولت گذشته باراک اوباما و جو بایدن این اتفاق روی نداد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا روز گذشته گزارشی را منتشر کردند که ایران و چین به دنبال پیروزی بایدن هستند اما روسیه می‌خواهد ترامپ پیروز شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سال ۲۰۱۷ تا کنون در مظان اتهام تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات گذشته قرار دارد و هرچه به آبان ماه، موعد انتخابات امسال آمریکا هم نزدیک می‌شویم، این مساله پررنگ‌تر خواهد شد.

پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و مقامات اطلاعاتی آمریکا در نشست‌های استماعی سنا تاکید کرده بودند که روسیه و برخی کشورهای خارجی به دنبالت تاثیرگذاری بر انتخابات بوده‌اند.

ترامپ اما با رد این گزارش‌ها تاکید کرد تنها کسی که روسیه نمی‌خواهد در ریاست جمهوری ببیند، دونالد ترامپ است. وی همچنین خواسته ایران و چین را هم این دانست اما مدعی شد به محض پیروزی، به سرعت با ایران و کره شمالی به توافق خواهد رسید.

برچسب‌ها روسیه انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن روسیه انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن انتخابات ما دخالت رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود