Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@12:39:14 GMT

لبنان|بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۲۴۸

لبنان|بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان

‍‍‍‍‍‍

بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان که به صورت مجازی برگزار شد، بر حمایت از ملت لبنان تاکید کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان به صورت مجازی امروز یکشنبه نهم آگوست 2020(19 مرداد) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه پایانی این کنفرانس با تاکید بر حمایت از ملت لبنان آمده است : در پاسخ فوری و با هدف حمایت از بیروت و ملت لبنان در پی انفجار رخ داده در بیروت در چهارم آگوست 2020 میلادی، کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان به صورت مجازی در نهم آگوست(یکشنبه 19 مرداد) بنا به دعوت (امانوئل ماکرون) رئیس جمهوری فرانسه و (گوترش) دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد و فهرست کشورها و سازمان های بین المللی شرکت کننده در این کنفرانس فوق العاده در پایان بیانیه آمده اتس.

انفجار بیروت در چهارم آگوست که مرکز این شهر را هدف قرار داد، به مثابه شوکی به تمام ملت لبنان و دوستان و شرکایش در خارج بود. شرکت کنندگان در کنفرانس امروز همبستگی خود را با لبنان اعلام کرده و نیز از صمیم قلب به ساکنان بیروت که بسیاری از آنها اعضایی از خانواده ها و همکاران و دوستانشان را از دست داده اند، تسلیت می گویند، شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین بهبود فوری مجروحان و مصدومان را آرزومند هستند.

شرکت کنندگان همچنین از شجاعت قابل توجه اولین کمک رسانان و تیمهای پزشکی و جستجو و نجات و تمام لبنانی ها و تیم های بین المللی اعزامی به بیروت برای کمک به قربانیان و تلاشهای فوق العاده از جمله صلیب سرخ و تیمهای دفاع شهری لبنان تمجید کردند.

جامعه جهانی و نزدیک ترین دوستان لبنان و شرکایش هرگز ملت لبنان را تنها نخواهند گذاشت.

شرکت کنندگان در کنفرانس تصمیم به کار جدی و همبستگی برای کمک به بیروت و ملت لبنان گرفتند تا پیامدهای فاجعه چهارم آگوست را پشت سر بگذارند. همچنین توافق شد تا منابع مهمی در روزها و هفته های آینده با هدف برآورده شدن نیازهای فوری بیروت و ملت لبنان به کاملترین وجه جذب شود.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل متحد، نیازهای واضحی به ویژه در بخش پزشکی و بهداشتی، در زمینه آموزشی، در زمینه غذایی و در سطح آماده سازی زیرساختهای شهری وجود دارد و این محورها در اولویت برنامه های کمکهای فوق العاده بین المللی قرار دارد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس توافق کردند تا کمکهایشان سریع، کافی و متناسب با نیازهای ملت لبنان و بسیار هماهنگ تحت رهبری سازمان ملل متحد ارائه شود و اینکه مستقیما این کمکها در نهایت تاثیرگذاری و شفافیت تحویل ملت لبنان شود.

بر اساس درخواست لبنان، این کمکها به منظور تحقیقات بی طرفانه و مورد اعتماد و مستقل در انفجار چهارم آگوست نیاز فوری است.

علاوه بر کمکهای فوق العاده، شرکا آماده حمایت از رشد و پیشرفت اقتصادی و مالی لبنان هستند که در چارچوب راهبردی برای تحقق ثبات مستلزم پایبندی کامل مقامات لبنان برای انجام اصلاحات سریعی است که ملت لبنان انتظار دارند.

در این دوران سخت، لبنان تنها نیست، جامعه جهانی از جمله مهمترین شرکای لبنان، با فرانسه و سازمان ملل متحد در کنار بیروت و ملت لبنان قرار دارند و آنها نهایت تلاشهای خود را برای برطرف شدن نیازهای بسیار ضروری به کار خواهند گرفت.

تکمیل می شود...

 

R7532/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می‌‌دهد ۲ المیادین جزئیات دیدار ماکرون با نماینده حزب الله در بیروت را فاش کرد ۳ یادداشت| ادعای توقیف کشتی ایرانی در کراچی و فرار رو به جلوی رسانه‌های سعودی ۴ لبنان| واکنش شخصیت‌ها به ناآرامی‌های بیروت/ هدف آشوبگران جلوگیری از انجام تحقیقات مربوط به انفجار است ۵ پیشنهاد ترکیه مبنی بر اعطای حق شهروندی به ترکمانهای لبنان ۶ رئیس جمهور فرانسه با تکرار مداخله در لبنان خواستار اصلاحات شد ۷ ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس ۸ لبنان| افشای تلاش‌ ۱۴ مارسی‌ها برای ایجاد هرج و مرج و تحریف افکار عمومی ضد حزب‌الله مهمترین اخبار بین الملل ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران دلایل غرب برای حفظ بازیگری استعماری در لبنان بعد از باخت در بازی استراتژیک لبنان| واکنش شخصیت‌ها به ناآرامی‌های بیروت/ هدف آشوبگران جلوگیری از انجام تحقیقات مربوط به انفجار است موسوی: عامل بمباران‌ هسته‌‌ای ژاپن به جای پاسخگویی مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است مهمترین اخبار تسنیم ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران موسوی: عامل بمباران‌ هسته‌‌ای ژاپن به جای پاسخگویی مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است ترجمه خاطرات بازماندگان حمله هسته‌ای آمریکا به ناگازاکی در ایران؛ روزی که همه‌چیز دود و خون شد بایدن درباره عواقب انتخاب دوباره ترامپ هشدار داد دلایل غرب برای حفظ بازیگری استعماری در لبنان بعد از باخت در بازی استراتژیک درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت کنندگان سازمان ملل متحد چهارم آگوست فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • فلش بک: حمایت هواداران دورتموند از ادین ترزیچ پس از ناکامی در کسب مقام قهرمانی در هفته پایانی بوندس لیگا / فیلم
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • حملات جنگنده‌های ارتش اسرائیل به جنوب لبنان
  • تلگراف: حزب‌الله با حمایت ایران امنیت را از اسرائیل گرفته است
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد