Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@11:21:39 GMT

بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از لبنان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۲۸۱۵

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه ضمن آمادگی مشارکت‌کنندگان برای حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی لبنان، اعلام شد که این مسأله نیازمند آن است که مقام‌های لبنانی سریعا به انجام اصلاحات متعهد باشند.

در بیانیه همچنین توافق شد که به لبنان برای پشت سرنهادن پیامدهای حادثه انفجار اسکله بیروت کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تأکید کرد که مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین بر بسیج منابع مهم [مالی] در روزها و هفته‌های آینده توافق کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس جمع‌آوری کمک برای لبنان و مردم آن همچنین آمده است که توافق شد که کمک‌ها سریع، کافی و متناسب با نیازمندی‌های مردم لبنان باشد و این کمک‌ها مستقیما و با بالاترین درجه تأثیرگذاری و کارآمدی و شفافیت، مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

در این بیانیه اعلام شد شرکت‌کنندگان به لبنان کمک‌ خواهند کرد که یک تحقیق بی طرفانه، معتبر و مستقل را در انفجار اسکله بندر بیروت که یک نیاز فوری است، انجام دهد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین توافق کردند که کمک‌ها تحت نظارت سازمان ملل متحد باشد و مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

این بیانیه به تعهدات و کمک‌هایی که مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس متعهد به کمک به لبنان شده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

امیر قطر روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی کمک به لبنان که به ابتکار پاریس به صورت مجازی برگزار شد از کمک ۵۰ میلیون دلاری کشورش به لبنان در پی انفجار اخیر بندر بیروت خبر داد.

کویت نیز از کمک ۳۰ میلیون دلاری برای حمایت از امنیت غذایی لبنان و نیز کمک‌های دیگری به ارزش ۱۱ میلیون دلار به لبنان خبر داد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، کمک‌های اضافی به مبلغ ۳۰ میلیون یورو در اختیار نهادهای سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیر دولتی لبنانی برای کمک به مردم این کشور اختصاص داده است.

کنفرانس امروز پاریس بصورت مجازی با ابتکار عمل دولت فرانسه و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و ۳۶ کشور و نهاد بین‌المللی برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. و به دنبال آن تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لبنان مکرون انفجار لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم