Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:استفاده از نیش زنبور نه تنها هیچ نقشی در درمان مبتلایان به کووید۱۹ ندارد، بلکه منجر به بروز نارسایی تنفسی و بستری شدن آن دسته بیمارانی که به نیش زنبور حساسیت دارند، هم می‌شود. تاریخ انتشار: 00:30 - 20 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۱۰۸

مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که با توجه به گفته برخی افراد آیا نیش زنبور در درمان بیماری کرونا موثر است یا نه، گفت: تاثیر نیش زنبور بر درمان کرونا نه مبنای علمی دارد و نه کارشناسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه نیش زنبور هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد، متذکر شد: برخی از مبتلایان به نیش زنبور حساسیت دارند و استفاده از آن نه تنها هیچ نقشی در درمان آنها ندارد، بلکه منجر به بروز نارسایی تنفسی و بستری شدنشان به صورت اورژانسی هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر+ دانلود فایل

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص برگزاری مراسم محرم اظهار کرد: امید است مراسم عزاداری محرم امسال با شکوه برگزار شود، ولی مردم در این خصوص باید بدانند که تجمع عده‌ای زیادی از افراد در یک مکان با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است.

مردانی تاکید کرد: تجمع مردم در دسته‌های عزاداری مساوی با انتقال بیشتر ویروس کرونا و بروز یک فاجعه است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داد: در حال حاضر بهترین راه برای برگزاری مراسم محرم، عزداری و عرض ارادت به ساحت ائمه معصومین از راه دور و به صورت مجازی است تا به امید خدا بعد از پایان  این بیماری در کشور، در محرم سال آینده عزاداری‌های با شکوهی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا محرم برگزاری مراسم نیش زنبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول

در آسمان اینجا و از اواسط ماه شوال، بوی محرم را زودتر از هر جای شهر می‌توان استشمام کرد، در شبستان جنوبی باب‌الهادی حرم‌ مطهر از حالا، سرهم کردن پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های مراسم شیرخوارگان حسینی آغاز شده است. 


برکتی از پای چرخ خیاطی به داخل خانه
در حالی که بیش از ۲ ماه به اولین جمعه ماه محرم مانده است، کارگاه دوخت لباس‌ شیرخوارگان حسینی، با حضور مقامات آستان قدس رضوی، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و بانوان خادم در این حوزه افتتاح شد. حالا این بانوان داوطلب بیش از ۶۰ روز در چند شیفت کاری، پشت ۲۰ چرخ خیاطی شبستان می‌نشینند تا در اولین جمعه محرم، نوزادانی که راهی مراسم شیرخوارگان حسینی می‌شوند، لباس زیبای یکدست بپوشند.
برای نشستن پشت چرخ‌های خیاطی و کوک‌زدن تکه‌های پارچه به یکدیگر، بانوان شهرمان از یکدیگر پیشی می‌گیرند. به حدی استقبال برای این امر زیاد است که مسئولان کارگاه بانوان را شیفت‌بندی و هرچند روز یک بار پذیرش می‌کنند تا به همه داوطلبان فرصت خدمت برسد. بانوانی که دوست دارند در این کار معنوی سهیم شوند و برکت آن را به زندگی خود ببرند. برای انجام این مهم، روزانه بیش از ۵۰ بانو در شبستان حاضر خواهند شد تا از برش‌کاری تا خیاطی و بسته‌بندی لباس‌ها را انجام دهند.

دوخت و دوز سبز و سفید در ۷۲ نقطه جهان
کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر، یکی از ۷۲ کارگاهی است که قرار است، لباس این مراسم بزرگ معنوی را تهیه کند. سال قبل این کارگاه در مسجد صدیقی‌ها برپا شده بود که امسال به شبستان حرم منتقل شده است. مسئول امور استان‌های مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در مراسم راه‌اندازی این کارگاه خبر از تهیه ۸۰ هزار دست لباس در این مکان می‌دهد و توضیح می‌دهد: امسال ۷۲ کارگاه در ایران و ۴۵ کشور جهان ایجاد شده است که در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار دست لباس ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی تهیه خواهند کرد.
نوید آقاسی‌زاده اضافه می‌کند: در مشهد دو کارگاه تهیه لباس محفل شیرخوارگان حسینی ایجاد شده است که علاوه بر شبستان باب‌الهادی حرم مطهر در بولوار پیروزی هم کارگاهی فعال شده است.


از حرم به آفریقای جنوبی
از تهیه پارچه گرفته تا برش و دوخت و بسته‌بندی همه اموراتی هستند که در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) توسط مردم انجام می‌گیرد و از این جهت، این‌ مجمع کاملا مردمی اداره می‌شود. این‌ موضوعی است که آقاسی‌زاده در حاشیه راه‌اندازی کارگاه شبستان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: بیش از ۲۰ تن پارچه برای تهیه لباس شیرخوارگان حسینی در ۷۲ کارگاه مهیا شده است که در این بین بین ۴تا۵ تن پارچه به این مکان منتقل شده است و کار دوخت لباس‌ها تا روز اول ماه محرم ادامه خواهد داشت.
حرم مطهر همواره مرکز یکی از بزرگ‌ترین محفل‌های شیرخوارگان حسینی بوده است و تا پیش از شیوع کرونا، بزرگ‌ترین مراسم مادر و فرزندی به یاد طفل شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) سطح کشور در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر برگزار شده بود. آقاسی‌زاده می‌گوید: بخشی از لباس‌های تولیدی در این شبستان، در مراسم حرم مطهر در اولین جمعه ماه محرم مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه لباس‌ها به شهرهای محروم کشورمان و همچنین کشورهایی که کارگاه تولید لباس ندارند، منتقل می‌شود. این کشورها، عمدتا شامل کشورهای آفریقای جنوبی است.

فرزندم، نذر راه ظهور
در شروع کار تعدادی از بانوان مشغول برش زدن می‌شوند و گروهی دیگر هم مشغول دوخت و دوز. در روزهای بعد و با انتشار خبر آغاز به کار کارگاه، به مانند سال‌های قبل بر حضور بانوان خیاط در این مجموعه اضافه خواهد شد. بانوانی که از خیاط حرفه‌ای تا چرخ‌کار در میان آن‌ها دیده می‌شود و سعی می‌کنند تا در بساط محرم پیش از همه خدمت خود را آغاز کنند. بسته لباس تهیه شده برای نوزادان و کودکان حاضر در مراسم شیرخوارگان حسینی، شامل لباس، سربند، روسری، و کارت نذرنامه است. بسته‌ای که به شکلی زیبا بسته‌بندی می‌شود و در اولین جمعه محرم به دست مادران می‌رسد تا بر تن کودک خود کنند.
برگه‌ای به نام نذرنامه، ترجمه شده به ۱۲ زبان دنیا از جمله عربی، روسی، انگلیسی و...مکتوبی معنوی است که متنی زیبا در آن قید شده است:" یا صاحب‌الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن."

زهرا زنگنه

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی