Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: در دوران پسا کرونا نقش‌ها و مسئولیت‌های مدارس تغییر می‌کند، به طوری‌که مدیران مدارس به عنوان راهبران یادگیری دانش‌آموزان با همراهی معلمان در تولید محتوای مدرسه‌ای شرکت می‌نمایند و با توجه به شرایط بومی و محلی محتوای متفاوتی را تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:این برنامه با اهدف بهبود کیفیت فرآیند یاددهی – یادگیری-توسعه کمی و کیفی یادگیری مدرسه‌ای-تولید و کاربست درس افزار‌های آموزشی در فرآیند آموزش -اشتراک گذاری دانش و تجربیات معلمان در شرایط شیوع ویروس کرونا- فرهنگ سازی در زمینه تولید محتوا و به‌کارگیری آن در فرآیند تدریس و یادگیری انجام می شود.

او بیان کرد: به استناد راهکار‌های ۴-۱۷ و ۲-۵ سند تحول بنیادین جهت سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همزمان با بازگشایی مدارس اجرا می‌گردد.

او با بیان اینکه در شرایط خاص مانند دوران کرونا باید به سراغ تکنولوژی برویم و از آن بهره‌مند شویم و با خرد جمعی و معلمان توانمند فضای یادگیری موثر و جذاب، کاربردی و با بهره وری بالا را برای دانش آموزان فراهم کنیم، افزود: این برنامه‌ها در سه سطح مدرسه، منطقه و استان در کلیه‌ مناطق و شهرستان‌های ۲۴ گانه صورت خواهد گرفت.

فضلی ادامه داد:برای اجرای عدالت آموزشی با ایجاد شبکه همیار کلیه مدارس روستایی و عشایری تحت پوشش قرار می‌گیرند که در سطح اول این برنامه تمامی معلمان گرانقدر با تشکیل جلسات شورای معلمان و با استفاده از خرد جمعی اقدام به تولید محتوای آموزشی در مدرسه خود می کنند.

او بیان کرد:  این محتوا‌ها می‌تواند به صورت فیلم‌های آموزشی، فعالیت‌های دست ورزی، تکالیف مهارت محور، قاصدک پاییزی با شیوه‌های ترکیبی حضوری، نیمه حضوری، استفاده از فناوری و شبکه شاد باشد.

فضلی ادامه داد: در مرحله دوم این برنامه مناطق و شهرستان‌ها تولید محتوای منطقه‌ای خواهند داشت و اعضای گروه‌های آموزشی و معلمین داوطلب محتوای مورد نیاز را طراحی و اجرا می کنند.

او افزود: در مرحله استانی اعضای گروه‌های آموزشی نیز اقدام به تهیه فیلم‌های آموزشی، پیک‌های فصلی، درسنامه، دست ورزی کرده که جهت تبادل تجربه و استفاده در اختیار همکاران در شهرستان‌ها و مناطق تابعه قرار خواهد گرفت.

فضلی بیان کرد: یکی از بهترین راه ارتباط با دانش‌آموزان با توجه به وضعیت محلی و بومی و منطقه‌ای تولید محتوای مدرسه‌ای خواهد بود، هم چنین محتوا‌های مدرسه‌ای در شبکه شاد و کارگروه‌های منطقه‌ای، استانی و کشوری بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت فرهنگی فرهنگیان آموزش و پرورش نهضت سواد آموزی تولید محتوای دانش آموزان مدرسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان برای همه گروه‌های دانش‌آموزی به میزان یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش می‌کنند و شیوه تربیتی آنها مثل پیامبران، محبت‌محور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، الهام یاوری در حاشیه آیین تکریم معلمان استان اصفهان به روایات گوناگون در تجلیل از مقام شامخ معلم اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند " آنی بعثت معلما" و این حدیث بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین روایت برای تکریم مقام معلم است و این جمله ماندگار که "معلمی شغل انبیاست" بر اساس آن شکل گرفته و به نظرم هدایت همه انسان‌ها به دست پیامبران و معلمان، مهم‌ترین شباهت آنهاست.

وی افزود: معلم‌ها برای همه انسان‌های تاریخ، نسل‌های آینده و بچه‌هایی که وارث انسانیت هستند، دل می‌سوزانند و حتی اگر محدودیت‌های اجرایی هم داشته باشند، برای هدایت آنها برنامه‌ریزی می‌کنند‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت و شرح شغل معلمان بدون مرز است،گفت: معلمان برای دانش‌آموزان در همه ساحت‌ها و زمینه‌های انسانی دل می‌سوزانند و در طول شبانه روز خودشان را محدود به زمان مشخصی  نمی‌کنند. معلمی مثل پیامبری، ویژه  افرادی است که بدون چشم‌داشت، دغدغه ایثارگرانه دارند و همه دارایی‌شان از سرمایه‌های انسانی، مادی و معنوی را به پای دیگران می‌ریزند و در این مسیر حتی  به دنبال تجلیل شدن نیستند.

وی با بیان اینکه روش تربیتی معلم‌ها همچون پیامبران محبت محور است، افزود: معلمان برای همه گروه‌های دانش‌آموزی به یک میزان، یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش می‌کنند، شباهت دیگر معلمان و پیامبران در این است که تنها به وسیله گفتار تدریس نمی‌کنند بلکه با نگاه، منش، لبخند و منش‌شان برای دانش‌آموزان تبدیل به الگو و اسوه زندگی می‌شوند.

روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیتمعلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند

یاوری با تاکید بر اینکه معلمان مثل پیامبران واجب‌التکریم هستند، گفت: زمانی که دانش‌آموزان به قله‌ توانمندی برسند و ظرفیت‌های انسانی‌شان شکوفا شود و موفقیت‌های دنیایی و آخرتی را به دست آورند، متوجه خواهند شد که همه این تلاش‌ها مرهون زحمات معلمان است.

وی در بخش پایانی سخنانش به تفاوت بین معلم و پیامبر  اشاره کرد و افزود: علم، توانایی و مهارت معلم‌ها خدادادی نیست، اگرچه آنها در کلاس درس موید به تأیید الهی هستند و خداوند به آنها کمک می‌کند اما یکی از دغدغه‌های دائمی معلمان باید ارتقای فردی، آموختن بیشتر و رسیدن به دستاوردهای عمیق‌تر باشد. دانش، معنویت و مهارت معلمی سه گانه‌ای هستند که بدون دغدغه‌مندی در مورد تکمیل و ارتقای آن، یک معلم، معلم نمونه‌ای نخواهد بود.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد