Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یو‌اس‌ای تودی، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به گزارش نهاد اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، احتمال دخالت روسیه را پررنگ‌تر دانست.

وی در این‌باره گفت که خطر مداخله کشورهای مختلف در این خصوص یکسان نیست؛ خطر روسیه در مقایسه با ایران و چین جدی‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی ادامه داد که آمریکایی‌های باید آنچه را که روس‌ها در این خصوص انجام می‌دهند بدانند و آمریکایی‌ها معتقدند که آنها هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی رئیس‌جمهوری آینده این کشور خواهد بود، نه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه.

پیش از این، «ویلیام اوانینا» از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی تلاش ایران، روسیه و چین برای دخالت در انتخابات پیش روی ایالات متحده شد.

وی گفت که برخی کشورهای خارجی با عملیاتی آشکار و پنهان تلاش می‌کنند بر نظر رای‌دهندگان تاثیر گذاشته و باعث ایجاد شکاف در آمریکا شوند. آنها تلاش می‌کنند با لطمه زدن به اعتماد مردم، روند دموکراتیک در آمریکا را تضعیف کنند.

اوانینا افزود که این کشورها به دنبال پیروزی نامزدی هستند که با ترجیح آنها همسو است ولی این دخالت و دستکاری برای دشمنان آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که کشورهای بسیاری به دنبال پیروزی کاندیدای مورد نظر خود هستند اما در میان اصلی‌ترین‌ها آنها چین، روسیه و ایران قرار دارند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نانسی پلوسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم