Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یک مقام کاخ الیزه مدعی شده «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مخاطرات تحریم‌های واشنگتن علیه حزب‌الله لبنان را به « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا گوشزد کرده است.

اخبار بین الملل- این مقام فرانسوی به رویترز گفته ماکرون در گفت‌‌وگوی تلفنی با ترامپ خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان به ابزار دست طرف‌هایی مانند ایران تبدیل شده که او خواستار تضعیف آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام کاخ الیزه اضافه کرده ماکرون به ترامپ گفته که ایالات متحده باید بار دیگر در لبنان سرمایه‌گذاری کرده و به بازسازی آن کمک کند.

او گفت: «ماکرون به ترامپ گفت که در مورد لبنان واقعیت این است که سیاست فشار یا بی‌تفاوتی از جانب ایالات متحده و برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] می‌تواند به ابزار دست کسانی نظیر ایران و حزب‌الله تبدیل شود که او خواستار تضعیف آنها است».

پیش از این گزارش شده بود ماکرون در سفر به لبنان برخی مقام‌های این کشور را به تحریم تهدید کرده است.

«جورج مالبورنو» روزنامه‌نگار فرانسوی روز ۱۷ مرداد به نقل از یک منبع حاضر در نشست‌های رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت خبر داد که او برخی مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، این منبع در این خصوص گفت که ماکرون «تهدید کرد در صورتی که اصلاحات اجرایی نشوند، برخی مقامات را تحریم می‌کند».

مالبورنو همچنین به نقل از این منبع که در نشست ماکرون با گروه‌های «۱۴ مارس» حاضر شده بود، گزارش داد که ماکرون در این نشست گفته «تمام شما پول گرفتید خودتان این را می‌دانید و من هم این را می‌دانم».

رئیس‌جمهور فرانسه ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ ماکرون لبنان بیروت حزب الله رئیس جمهور آمریکا فرانسه آمریکا دونالد ترامپ ماکرون رئیس جمهور حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان اعلام کرد که در چهار عملیات خود طی امروز، نظامیان صهیونیست و تجهیزات جاسوسی آن‌ها را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد با تعدادی پهپاد تهاجمی، افسران و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را حین حضور آن‌ها در محیط پادگان یفتاح هدف قرار داده و این پهپادها به دقت به هدفشان اصابت کرده است که در نتیجه آن شماری از اشغالگران کشته یا زخمی شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان در این بیانیه همچنین گفت که در حین این حمله، پهپادهای دیگری، یکی از لانچرهای سامانه گنبد آهنین را در جنوب پادگان راموت نفتالی هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان بعد از حمله پهپادی و موشکی اول خود اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل را در داخل پادگانی، به هنگام تحرکات آن‌ها با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین اعلام کرد که در عملیات دیگر (سومین)، پادگان راموت نفتالی را بعد از یک‌ونیم ساعت از حمله پهپادی اول با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست در اثر این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.

در عملیات چهارم، حزب الله تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی را در سایت السماقه در نزدیکی بلندی‌های کفرشوبا لبنان هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح امروز از قول ارتش این رژیم نوشتند که دو تن از نظامیان صهیونیست در حمله تلافی‌جویانه دیروز حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»شلیک 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند