Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در حوزه تولید برنج در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۵۱ میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزانسیون گیلان جذب شده است. - اخبار استانها -

مسعود الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، کاهش هزینه تولید و در نتیجه افزایش ارزش افزوده را از جمله اهداف و مؤلفه‌هایی که با تولید مکانیزه محقق می‌شود ذکر کرد و در همین راستا اظهار داشت: تا تاریخ 30 تیر امسال 151 میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزانسیون استان گیلان جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه چیزی در حدود 300 هزار بهره‌بردار در امر تولید برنج در استان دخیل هستند عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای افزایش ضریب مکانیزاسیون اقدامات و برنامه‌های خوبی را به اجرا در می‌آورد و در این راستا تسهیلات لازم را به متقاضیان پرداخت می‌کند.

الماسی کشت برنج در سطح 238 هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه تولید مکانیزه برنج هزینه‌های این محصول را کاهش می‌دهد تصریح کرد: معمولاً فرآیند برداشت محصول برنج از مردادماه آغاز و به طور میانگین 750 هزار تن برنج سفید نیز در استان گیلان تولید می‌شود.

لزوم پرداخت ارز دولتی برنج‌هایی که با مصوبه شورای امنیت ملی وارد شدعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: واسطه‌گران و رانت‌خواران به جان برنج شمال افتاده‌اند / دولت نابه‌‌سامانی در بازار برنج را کنترل کندگزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌

وی بحران شیوع ویروس کرونا، بارندگی‌های زیاد در اواخر سال 98 و سرمای بهاره را از جمله مخاطراتی که بخش کشاورزی گیلان با آن مواجه بود ذکر کرد و ابراز داشت: جهاد کشاورزی در گام نخست تحقق شعار جهش تولید تلاش مضاعفی را در راستای تأمین نهاده‌ها و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر فعالیت‌های زراعی انجام داد.

الماسی شیوع کرونا در کشور و استان گیلان از یک سو و مخاطراتی که به این سبب جمع‌های سنتی و نشاکاران دستی را از سوی دیگر مورد تهدید قرار می‌داد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: توسعه مکانیزاسیون که همواره از اهداف مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود امسال به کمک بخش کشاورزی و فرآیند تولید برنج آمد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به استان سخن گفت و با اشاره به اینکه معادل 8.14 درصد از اعتبارات جذب شده است خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی وظیفه و رسالتی خطیر در راستای تحقق بیانیه مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن شعار جهش تولید بر عهده دارد.

الماسی با بیان اینکه با تلاش و همت کشاورزان گیلانی و مدیریت بهینه سازمان جهاد کشاور‌ی استان توانستیم از موانع و مشکلاتی که پیش‌روی ما قرار داشت عبور کنیم اظهار داشت: تسهیلات مکانیزاسیون در راستای خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی در زیر بخش‌های مختلف تولید پرداخت می‌شود که بسیار اثرگذار است.

وی محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات، آبزیان، گلخانه­‌ها، گیاهان دارویی، جنگل و مرتع را از جمله این زیربخش‌های تولیدی تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: اقتصاد گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی و فرهنگ بومی منطقه بر مبنای کشاورزی و انجام امور حول همین محور استوار شده است.

به گزارش تسنیم، گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است به طوری‌که این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای پتانسیل بسیار مناسبی جهت تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه تولید محصول استراتژیک برنج است و در حال حاضر تأمین 80 درصد امنیت غذایی در کشور را برعهده دارد.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... کشت ارقام جدید برنج در گیلان از سال آینده؛ تلاش بسیج برای خودکفایی در تولید برنج ادامه دارد رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق مازندران: امسال نیازی به واردات برنج نداریم گیلان|ضرورت رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت برنج؛ کشاورزان برای حفظ سلامتی خود توصیه‌ها را جدی بگیرند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کشت ارقام جدید برنج در گیلان از سال آینده؛ تلاش بسیج برای خودکفایی در تولید برنج ادامه دارد رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق مازندران: امسال نیازی به واردات برنج نداریم گیلان|ضرورت رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت برنج؛ کشاورزان برای حفظ سلامتی خود توصیه‌ها را جدی بگیرند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کرمانشاه مقصد گردشگران سلامت از کشور عراق / ۴ پروژه بزرگ گردشگری سلامت در استان اجرا می‌شود ۲ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۳ ‌اعزام ۶ تیم ارزیاب به منطقه گیلانغرب/ زلزله خسارتی نداشت/ وضعیت در شهر عادی شد ۴ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۵ جزئیات آتش‌سوزی در بازار پردیس کیش /بخشی از بازار ‌کاملاً تخریب شد / یک نفر جانش را از دست داد + تصاویر ۶ حرم رضوی غرق در شادی اهل بیت(ع)/ نقاره‌های حرم رضوی میلاد امام کاظم(ع) را بشارت دادند ۷ مراسم ضیافت علوی در مسجد امام خمینی اهواز به روایت تصویر ۸ آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در استان البرز/ توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت بانوی تازه مسلمان‌شده ژاپنی از دین اسلام / آرزو‌یم شنیدن اذان ‌بود / حضرت علی(ع) زندگی‌ام را دگرگون کرد حرم رضوی غرق در شادی اهل بیت(ع)/ نقاره‌های حرم رضوی میلاد امام کاظم(ع) را بشارت دادند آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در استان البرز/ توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان + فیلم معاون وزیر ارشاد: رسانه‌ها در دوران کرونا پا به پای مدافعان سلامت فعالیت کردند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: همبستگی جهانی با مردم رنج‌دیده لبنان نشانه وجدان بیدار بشریت است وزارت خارجه: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس بلندگوی ایران ستیزان شده است ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران موسوی: عامل بمباران‌ هسته‌‌ای ژاپن به جای پاسخگویی مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی گیلان میلیارد ریال استان گیلان تولید برنج حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال ۱۴۰۲، در برنامه و فعالیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان، بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری و هزینه شده است.

دکتر پیام جلالی، بیان داشت: در یکسال گذشته، ۲۴۹ فعالیت داوطلبی و ۱۹ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی، ۲۹ کاروان سلامت، ۴۲ طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و ۱۲ طرح نیابت با حضور اعضای داوطلب در سطح استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت، بیش از ۲ هزار و دویست بسته غذایی در بین افراد کارتن خواب، بیش از ۳ هزار و پانصد بسته غذایی در بین افراد کم برخوردار توزیع و ۲۰۵سفره افطاری برگزار شد، هم چنین توسط اعضای داوطلب، ۸۱ واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان داشت: در فعالیت‌های اجرا شده توسط حوزه داوطلبان استان و شعب تابعه، بیش از ۱۷ هزار و پانصد نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند و ۶۵۰۰ نفر عضو داوطلب جهت همکاری در برنامه‌های داوطلبی مشارکت داشتند.

۱۲۲ خانه هلال در سطح استان فعال است که طی این یکسال، ۲ هزار نفر از آموزش‌های امدادی هلال احمر و یک هزار نفر از آموزش‌های متفرقه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن