Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_فرماندار بهبهان گفت: با انجام پروژه‌های جدید تا ۲۵ روز آینده مشکل آب روستا حل و به پایداری می‌رسد و مشکلات دیگر آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، این روزها ماجرای آب در خوزستان زخمی تازه به مردم باز کرده که ریشه در سالیان متمادی عدم توجه مدیران وقت به آن بوده و حالا اهالی روستاها و شهرک ها را به گلایه واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبهان با وجود موقعیت سوق الجیشی و قرار گرفتن میان دو رودخانه و سد هم از این قاعده مستثنی نیست و برخی از روستاهای آن از مشکل کم آبی و عدم وجود آب پایدار رنج می برند.

اخیرا نیز کلیپی از تجمع اهالی روستای محمدآقا آغاجری به صورت مسالمت آمیز جلوی درب فرمانداری شهرستان نیز منتشر و خواستار رفع مشکلات آب روستا شدند

یوسف زمانی اصل در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کارهایی در خصوص رفع مشکلات آب انجام گرفته که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

وی افزود: مردم این روستا بصورت مسالمت آمیز جلوی درب فرمانداری تجمعی داشته که خواستار حل مشکل آب بودند و در بازدید میدانی دستور دادم فورا این موضوع به صورت کوتاه مدت حل شود.

مخالفت رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با طرح استاندار؛ لوله کشی آب به زاینده‌رود ممنوع!گزارش| مرگ مرجان‌های دریایی و ‌انواع آبزیان در خلیج فارس/ خسارت‌‌هایی که‌ آلودگی‌ نفتی به اکوسیستم منطقه وارد کردبی آبی در حاشیه شهر یاسوج بیداد می‌کند

فرماندار بهبهان بیان کرد: روستای دودانگه بزرگ 4.5 کیلومتر حفاری نیاز دارد که تاکنون 2.5 کیلومتر محقق شده و ما بقی نیز از امروز انجام می گیرد البته خرید لوله ها انجام شده که ان شاالله وضعیت آب پایدار آن حل می شود که تاکنون 1.5 کیلومتر آن حل شده است.

وی با اشاره به مشکل روستای محمدآقا و تجمع اهالی آن جلوی درب فرمانداری گفت: موضوع آب روستای محمدآقا تا 25 روز آینده به بهره برداری می رسد البته مشکلات و موانع دیگری نیز هست که با برگزاری جلسه در هفته آینده به آن ها رسیدگی می شود.

تجمع مسالمت‌آمیز بود

یکی از اعضا شورای شهر تشان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: علیرغم فیلمهای منتشره در فضای مجازی، مردم این روستا بصورت مسالمت آمیز جلوی فرمانداری تجمع و خواستار رفع مشکل آب بودند که با حضور معاون فرماندار و قول مساعد برای حل موضوع اعتراضکنندگان به خانه بازگشتند.

وی با اشاره به مشکل آب روستاهای تشان نیز افزود: مشکل آب شرب کوی آبلش حل شده وجهت تقویت فشارآب چندخانواده، سایزلوله ورودی آبلش خریداری ومحل موردنظرحفاری و آماده نصب است
عضو شورای اسلامی شهر تشان بیان کرد: طی جلسهای شهردارواعضای شورای شهر با فرماندار شهرستان زمانی مقرر شد از امروز پیمانکارمربوطه بااجرای لوله گذاری خط جدید انتقال آب روستای تنگ بن، تااخرهفته مشکل آن عزیزان حل شود.

وی با اشاره به دستور فرماندار شهرستان مبنی بر خرید پمپ برای روستای بجک گفت: مشکل کوی مشهد، کلگه زار و چهاردهی در دستور کار قرار گرفته وبزودی نتیجه اعلام میشود.

پور مسیری بیان کرد: باتوجه به اینکه خط جدید کوی تلکهنه،شاه غالب وثارالله راه اندازی شده،بعضی محلات بامشکل قطعی آب مواجه شدهاند که میطلبد اولا مخزن موجود بلا استفاده قدیمی درکوی شاه غالب تعمیر و وارد مدارشود و کارشناس اداره آب طبق نقشه نقاط مشکل دار راعیب یابی کرده و مخزن موجود در کوی تلکهنه که درحال اجرای نصب است سریعتر انجام پذیرد که این نکات بافرماندار درمیان گذاشته شد.

این عضو شورا عنوان کرد: راجع به انشعاب سدکوثربه شهرستان بهمئی، دوره نمایندگان سابق و هم اکنون جناب آقای مظلومی ، و بارایزنی انجام شده بامعاون وزیر شد انشعاب به تشان داده شد.

مهدی مستوی

انتهای پیام/332/ش

R41468/P/S6,57/CT7 بیشتر بخوانید... تأکید بر اصلاح ساختار آب و انرژی در دیدارِ اردکانیان با قالیباف برکناری آبرومندانه مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن/ سخنگو، سرپرست شد هنوز برخی از زیرساخت‌های سیل‌زده آب روستایی در لرستان ترمیم نشده‌ است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تأکید بر اصلاح ساختار آب و انرژی در دیدارِ اردکانیان با قالیباف برکناری آبرومندانه مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن/ سخنگو، سرپرست شد هنوز برخی از زیرساخت‌های سیل‌زده آب روستایی در لرستان ترمیم نشده‌ است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کرمانشاه مقصد گردشگران سلامت از کشور عراق / ۴ پروژه بزرگ گردشگری سلامت در استان اجرا می‌شود ۲ ‌اعزام ۶ تیم ارزیاب به منطقه گیلانغرب/ زلزله خسارتی نداشت/ وضعیت در شهر عادی شد ۳ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۴ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۵ گزارش| سنگ‌اندازی سیاسی مسئولان استان مرکزی در مسیر فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌/ فرصت‌ها‌یی که از دست ‌می‌رود ۶ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۷ وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگان ۸ رعایت مو به موی پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی/صفوف نماز با رعایت فاصله‌ها شکل می‌گیرد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت بانوی تازه مسلمان‌شده ژاپنی از دین اسلام / آرزو‌یم شنیدن اذان ‌بود / حضرت علی(ع) زندگی‌ام را دگرگون کرد حرم رضوی غرق در شادی اهل بیت(ع)/ نقاره‌های حرم رضوی میلاد امام کاظم(ع) را بشارت دادند آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در استان البرز/ توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان + فیلم معاون وزیر ارشاد: رسانه‌ها در دوران کرونا پا به پای مدافعان سلامت فعالیت کردند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: همبستگی جهانی با مردم رنج‌دیده لبنان نشانه وجدان بیدار بشریت است وزارت خارجه: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس بلندگوی ایران ستیزان شده است ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران موسوی: عامل بمباران‌ هسته‌‌ای ژاپن به جای پاسخگویی مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسالمت آمیز آب روستای آب روستا مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه در تماسی تلفنی ساعت ۴ صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا که ۶۰ خانوار هستند، سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

شکسته شدن یک سد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده و خسارت جانی نداشته‌ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی‌آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده، لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده‌اند و به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایروبی خواهد شد.

به گفته آخوندی، با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک‌آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انتقال روستاییان به محل امن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد.

محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: بند خاکی روستای سالک‌آباد نیز بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شده است.

وی بیان کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انسداد برخی از محورهای مواصلاتی

همچنین، به گزارش صدا و سیما، هم‌اکنون محورهای شهدادبه نهبندان، زیرکوه به آهنگران، زیرکوه به آبیز و زیرکوه به شاهرخت به دلیل سیلاب مسدود است.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: تردد در محورهای دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند بعلت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور «چاهداشی به دهسلم» فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان پذیر است.

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

سیل در خراسان جنوبی سیل در خراسان جنوبی سیل در خراسان جنوبی سیل در خراسان جنوبی سیل در خراسان جنوبی سیل در خراسان جنوبی کد خبر 847144 منبع: تسنیم برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران استان خراسان جنوبی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر